Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zimní gumy chtějí kvalitní uskladnění

  9:52aktualizováno  9:52
Většina řidičů, kteří svědomitě mění zimní a letní obutí svých aut, nejpozději v těchto dnes odkládá gumy s hrubým vzorkem. Po celé léto budou zimní gumy odpočívat někde v rohu garáže, dílně, uhelně nebo ve sklepě. Ani jedno z těchto prostředí by jim nemělo zvlášť uškodit, přesto se nebezpečí mohou najít.

 Nejčastěji hrozí deformace dlouhodobě nevhodně poskládaným plášťům. Hodně důležité je přitom, zda jsou uloženy na ráfcích. Oba způsoby správného i chybného uložení naznačuje obrázek (ZDE). Pneumatiky jsou samy o sobě hodně odolné, přesto například přímý sluneční svit hodně urychluje jejich stárnutí.

Gumu mohou narušit i běžné chemikálie, jako například ředidla. Škodu dokáže udělat i delší kontakt s benzinem nebo olejem. "Že by někdo přinesl špatným uložením natolik poškozenou gumu, že bychom ji nemohli nasadit, jsem nezažil. Ale drobné závady už jsme tady viděli," sumarizuje svou praxi majitele pneuservisu Miroslav Kolb.

Sám důsledně při výměně každé kolo popíše, kde bylo před sejmutím na autě nasazené. Na konci nebo na začátku sezony by totiž mělo přijít zase na to samé místo. Praxi pravidelného střídaní pneumatik mezi sebou na tomtéž autě nedoporučují ani odborníci.

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.