Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zimní jezdci se už nemusí balit do novin

aktualizováno 
-
Jezdců, kteří za řídítka motocyklu usedají z povinnosti či ze zájmu bez ohledu na roční období, přibývá. »Teď se v zimě jezdí na motorce jinak než v našich časech. Je dostatek odpovídajícího oblečení, zatímco my jsme na sebe navlékali ve vrstvách bundy,tepláky a spodky a k tomu jsme se všelijak vycpávali novinami. Psala se osmdesátá léta a také v zimě jsme až do patnáctistupňových mrazů absolvovali denně kolem dvou set kilometrů,« vzpomíná Jaroslav Čadek, který během dvou desetiletí práce v ČZ Strakonice vyzkoušel i profesi motocyklového zajížděče nových strojů. »V současné bohaté nabídce oblečení pro zimní jízdy na motocyklu lidé víc než kůži preferují nepromokavé šusťákové bundy a kalhoty kupříkladu z cortexu nebo z cordury. Ty může doplnit vrstva z materiálu Gore-tex nebo Sympatex, jež propouštějí pot a naopak brání větru a dešti,« informuje Jiří Churavý, jeden z nejlepších českých motokrosařů minulosti a nyní obchodník s motocyklovým vybavením. Churavý upřesňuje, že zmíněné oblečení lze v kompletu bundy a kalhot pořídit zhruba za deset tisíc korun. Vhodné rukavice pro motocyklistickou zimu stojí podle informací Jiřího Churavého kolem tisíce korun. »Speciální motocyklistické nátělníky jsou k mání za tři stovky a zhruba stejně se platí za kukly pod přilbu. Motocyklista, který hodlá jezdit i v zimě,by v každém případě měl mít ledvinový pás. Pořídí ho za částky od tří set do dvou tisíc korun,« pokračuje Jiří Churavý, který doporučuje zařadit do oblečení motocyklisty i teplé spodní prádlo, mezi jezdci známé jako ribano. Přilby a boty jsou pro zimu stejné jako pro jízdu v jiném ročním období. Důkazem toho, že lidí usedajících i v zimě na motocykl z čirého zájmu přibývá, jsou také zimní mezinárodní setkání motocyklistů. »Velmi významná akce - Elefant Rallye - se uskuteční v lednovém mrazu v Německu,« připomíná pražský prodejce nových i starších motocyklů Martin Kříž.

Autor:




Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.