Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zimní jezdci se už nemusí balit do novin

aktualizováno 
-
Jezdců, kteří za řídítka motocyklu usedají z povinnosti či ze zájmu bez ohledu na roční období, přibývá. »Teď se v zimě jezdí na motorce jinak než v našich časech. Je dostatek odpovídajícího oblečení, zatímco my jsme na sebe navlékali ve vrstvách bundy,tepláky a spodky a k tomu jsme se všelijak vycpávali novinami. Psala se osmdesátá léta a také v zimě jsme až do patnáctistupňových mrazů absolvovali denně kolem dvou set kilometrů,« vzpomíná Jaroslav Čadek, který během dvou desetiletí práce v ČZ Strakonice vyzkoušel i profesi motocyklového zajížděče nových strojů. »V současné bohaté nabídce oblečení pro zimní jízdy na motocyklu lidé víc než kůži preferují nepromokavé šusťákové bundy a kalhoty kupříkladu z cortexu nebo z cordury. Ty může doplnit vrstva z materiálu Gore-tex nebo Sympatex, jež propouštějí pot a naopak brání větru a dešti,« informuje Jiří Churavý, jeden z nejlepších českých motokrosařů minulosti a nyní obchodník s motocyklovým vybavením. Churavý upřesňuje, že zmíněné oblečení lze v kompletu bundy a kalhot pořídit zhruba za deset tisíc korun. Vhodné rukavice pro motocyklistickou zimu stojí podle informací Jiřího Churavého kolem tisíce korun. »Speciální motocyklistické nátělníky jsou k mání za tři stovky a zhruba stejně se platí za kukly pod přilbu. Motocyklista, který hodlá jezdit i v zimě,by v každém případě měl mít ledvinový pás. Pořídí ho za částky od tří set do dvou tisíc korun,« pokračuje Jiří Churavý, který doporučuje zařadit do oblečení motocyklisty i teplé spodní prádlo, mezi jezdci známé jako ribano. Přilby a boty jsou pro zimu stejné jako pro jízdu v jiném ročním období. Důkazem toho, že lidí usedajících i v zimě na motocykl z čirého zájmu přibývá, jsou také zimní mezinárodní setkání motocyklistů. »Velmi významná akce - Elefant Rallye - se uskuteční v lednovém mrazu v Německu,« připomíná pražský prodejce nových i starších motocyklů Martin Kříž.

Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

VIDEO: Stradivariho štětec udělal z Mini unikát, vydraží se na iDNES.cz

Unikátní Mini Cooper polepený podle návrhu architekta a designéra Lucy...

Luca Stradivari pomaloval Mini Cooper, pětidveřové provedení ikonického vozu mu posloužilo jako plátno. Jedinečný...

Elektromobilita startuje. Audi e-tron chce být především normální SUV

Audi e-tron

Audi oficiálně představilo svůj první sériový elektromobil e-tron. SUV slibující dojezd přes 400 kilometrů se ukázalo v...

Parkovací místa jsou, města a lidé je však neumí využívat

Parkování

„V Česku jsou tisíce parkovacích míst, která zůstávají prázdná, protože města neumí tyto plochy dostatečně využívat,“...

Najdete na iDNES.cz