Zimní jezdci se už nemusí balit do novin

-
Jezdců, kteří za řídítka motocyklu usedají z povinnosti či ze zájmu bez ohledu na roční období, přibývá. »Teď se v zimě jezdí na motorce jinak než v našich časech. Je dostatek odpovídajícího oblečení, zatímco my jsme na sebe navlékali ve vrstvách bundy,tepláky a spodky a k tomu jsme se všelijak vycpávali novinami. Psala se osmdesátá léta a také v zimě jsme až do patnáctistupňových mrazů absolvovali denně kolem dvou set kilometrů,« vzpomíná Jaroslav Čadek, který během dvou desetiletí práce v ČZ Strakonice vyzkoušel i profesi motocyklového zajížděče nových strojů. »V současné bohaté nabídce oblečení pro zimní jízdy na motocyklu lidé víc než kůži preferují nepromokavé šusťákové bundy a kalhoty kupříkladu z cortexu nebo z cordury. Ty může doplnit vrstva z materiálu Gore-tex nebo Sympatex, jež propouštějí pot a naopak brání větru a dešti,« informuje Jiří Churavý, jeden z nejlepších českých motokrosařů minulosti a nyní obchodník s motocyklovým vybavením. Churavý upřesňuje, že zmíněné oblečení lze v kompletu bundy a kalhot pořídit zhruba za deset tisíc korun. Vhodné rukavice pro motocyklistickou zimu stojí podle informací Jiřího Churavého kolem tisíce korun. »Speciální motocyklistické nátělníky jsou k mání za tři stovky a zhruba stejně se platí za kukly pod přilbu. Motocyklista, který hodlá jezdit i v zimě,by v každém případě měl mít ledvinový pás. Pořídí ho za částky od tří set do dvou tisíc korun,« pokračuje Jiří Churavý, který doporučuje zařadit do oblečení motocyklisty i teplé spodní prádlo, mezi jezdci známé jako ribano. Přilby a boty jsou pro zimu stejné jako pro jízdu v jiném ročním období. Důkazem toho, že lidí usedajících i v zimě na motocykl z čirého zájmu přibývá, jsou také zimní mezinárodní setkání motocyklistů. »Velmi významná akce - Elefant Rallye - se uskuteční v lednovém mrazu v Německu,« připomíná pražský prodejce nových i starších motocyklů Martin Kříž.