Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vaťák a noviny už nefrčí, ale izolují dobře. Vyzkoušeli jsme to

aktualizováno 
Mnozí si jistě pamatují zimní dojíždění do práce na motocyklu, kdy nebylo ani tak důležité dobře vypadat, ale především se zahřát. To už je naštěstí minulostí a můžeme si užívat funkčních výdobytků moderní doby. Rozdíl jsme vyzkoušeli na vlastní kůži.

Moc elegantní to není, ale zima vám nebude. Noviny zkrátka fungují. | foto: František Chobotpro iDNES.cz

Pro srovnání jsme vybrali stylovou Vespu LX 125, která je osazena „sloníma ušima“ pro ochranu rukou, a ČZ 175/501 z roku 1962, které se lidově přezdívá Prase. Výbavu na jízdu jsme tématicky vybrali tak, aby odpovídala své době.

Vaťák, nebo psí dečka?

Vzhledem k tomu, že ještě nebyla nijak drastická zima, nebylo nutné jít do úplných extrémů, ale na druhou stranu na lehkou bundu to rozhodně nebylo.

Fotogalerie

Na vespu jsem tedy oblékl svetr a přes něj textilní bundu se zimní vložkou. Na nohy pak kožené boty s chrániči určené na motorku a na skútr. Pod džíny s kevlarem ještě termoprádlo a na ruce jsem pak nasadil rukavice do chladného počasí.

V roce 1962 si motorkáři o termoprádle a dečce na kolena mohli nechat jen zdát. Maximum byly „jégrovky“, svetr, vaťák a Rudé právo pod něj, aby netáhlo. A přesně to jsme v různých modifikacích oblékli na druhého jezdce. Kabát a zateplené dělnické kalhoty pak dokonale dokreslují atmosféru stejně jako čezeta.

Teplo nakonec bylo oběma jezdcům, ale přiznejme si, že pokrok někdy není špatný.
Teplo nakonec bylo oběma jezdcům, ale přiznejme si, že pokrok někdy není špatný.

A musíme se přiznat, že to nefunguje vůbec špatně. Silná vrstva prostě funguje a noviny fakt izolují. Přiznejme si ale, že elegantně to rozhodně nepůsobí.

Moderní elegance

Může se hodit

Hledáte nový nebo ojetý vůz? Nemusíte běhat po autobazarech a autosalonech. Vybírejte v pohodlí domova z bohaté nabídky osobních aut nebo nákladních aut k prodeji na Automodul.cz.

Pokud jste na podzim jezdili každé ráno do vedlejší vsi do JZD nebo fabriky, bylo to v pohodě, jedny hadry se vyměnily za jiné a bylo to celkem normální. Ale dovedete si představit dnes v takovém outfitu dorazit do kanceláře, do banky nebo možná jen do obchodu?

Moderní skútrista si dnes pod zimní bundu, rukavice a „psí dečku“ může v klidu obléct běžné civilní oblečení nebo třeba oblek, který doveze čistý a suchý. Pak stačí zimní část výbavy odložit a ponořit se do pracovního dne.

Teplo nakonec bylo oběma jezdcům, ale přiznejme si, že pokrok někdy není špatný.

Přesvědčili jsme se, že některé fígly našich otců fungují dodnes a celkem bez problému. Stejně tak jsme však zjistili, že pokrok nezastavíte, a pokud si chcete kromě tepla zachovat i trochu té elegance, je lepší sáhnout po něčem modernějším než vaťák a zmuchlané noviny.

Autoři:



Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

Dvoukolová SUV nabírají elektroniku, jako make-up používají bahno

Maximální výkon BMW F850GS zvýšil o desetinu na celkových 95 koní při 8250...

Kdo nemá barevnou TFT přístrojovku, LED denní svícení, elektronický podvozek a kontrolu trakce, ten jako by nebyl!...

Tříkolové motorky zahajují carvingovou revoluci

Konstruktéři slibují podobnou revoluci z pocitu z jízdy, jakou byl přechod na...

Prvním velkým sériovým motocyklem se zdvojeným předním kolem je právě představená velká tříválcová devítistovka Yamaha...

Hipster za 90 tisíc je městský frajírek, ideál pro motorkářský potěr

FB Mondial HPS 125 Hipster

Nomen omen, městský frajírek s pečlivě vyladěným vzhledem a skvělou cenou je skvělé náčiní pro motorkářský potěr. Tomu...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.