Největším nepřítelem laku jsou mechanické nečistoty zrnka písku a škváry, v zimě i soli nebo námrazy. »Aby jimi kartáče v myčce nebo houba při ručním mytí nepoškrábala lak, je potřebné nejdřív nečistoty smýt tlakem vody,« míní Martin Kulhánek z pražské autolakovny. »Lak ochrání i závěrečné voskování již umytého vozu. Takto ošetřená karoserie má na sobě jemnou filmovou vrstvu, která odpuzuje vodu a nečistoty.« Automobilový lak není naprosto celistvá vrstva. »Voda se běžně dostává do mikroskopických pórů, a když tam zamrzne, může lak narušit,« doplňuje Radomír Stárek, plzeňský prodejce mycích linek. Dobře fungující mycí linka auto podle Stárkova tvrzení usuší tak, že řidič nemusí mít strach ani z přimrzání těsnění dveří nebo kufru. Pokud myčka suší špatně, je nejlepší vyzkoušet jinou. Pro všechny případy se vyplatí promazat gumy třeba silikonovým olejem. Signálem ke změně myčky jsou - jak říká Stárek - také kartáče, které ztrácejí roztřepené konečky. »Kartáče vydrží patnáct až dvacet tisíc mytí, pak by je měl majitel linky vyměnit,« připomíná Stárek. Lakýrník i prodejce myček se shodují, že auto, které projelo posolenou silnicí, by mělo co nejdříve do myčky. »Sůl musí dolů, je k laku příliš agresivní. Nejhorší je, když řidič dá solí znečištěné auto do vyhřáté garáže,« varuje Kulhánek. V teple se totiž soli daří nejlépe. Martin Kulhánek vidí nebezpečí zimních měsíců i pro poškozené laky aut: »Voda se dostane pod praskliny,tam zamrzne a urychlí další odlupování laku.«
Zimní očista auta žádá tlakové předmytí a voskování
Největším nepřítelem laku jsou mechanické nečistoty zrnka písku a škváry, v zimě i soli nebo námrazy. »Aby jimi kartáče v myčce nebo houba při ručním mytí nepoškrábala lak, je potřebné nejdřív nečistoty smýt tlakem vody,« míní Martin Kulhánek z pražské autolakovny. »Lak ochrání i závěrečné voskování již umytého vozu. Takto ošetřená karoserie má na sobě jemnou filmovou vrstvu, která odpuzuje vodu a nečistoty.« Automobilový lak není naprosto celistvá vrstva. »Voda se běžně dostává do mikroskopických pórů, a když tam zamrzne, může lak narušit,« doplňuje Radomír Stárek, plzeňský prodejce mycích linek. Dobře fungující mycí linka auto podle Stárkova tvrzení usuší tak, že řidič nemusí mít strach ani z přimrzání těsnění dveří nebo kufru. Pokud myčka suší špatně, je nejlepší vyzkoušet jinou. Pro všechny případy se vyplatí promazat gumy třeba silikonovým olejem. Signálem ke změně myčky jsou - jak říká Stárek - také kartáče, které ztrácejí roztřepené konečky. »Kartáče vydrží patnáct až dvacet tisíc mytí, pak by je měl majitel linky vyměnit,« připomíná Stárek. Lakýrník i prodejce myček se shodují, že auto, které projelo posolenou silnicí, by mělo co nejdříve do myčky. »Sůl musí dolů, je k laku příliš agresivní. Nejhorší je, když řidič dá solí znečištěné auto do vyhřáté garáže,« varuje Kulhánek. V teple se totiž soli daří nejlépe. Martin Kulhánek vidí nebezpečí zimních měsíců i pro poškozené laky aut: »Voda se dostane pod praskliny,tam zamrzne a urychlí další odlupování laku.«
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.