Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zimní očista auta žádá tlakové předmytí a voskování

aktualizováno 
Má -
li přečkat lak automobilu zimu bez úhony,mělo by každé jeho mytí začít ostříknutím karoserie tlakovou vodou, která je k dispozici ve většině myček. Jako poslední fázi zimního mytí odborníci doporučují navoskování vozu.

Největším nepřítelem laku jsou mechanické nečistoty zrnka písku a škváry, v zimě i soli nebo námrazy. »Aby jimi kartáče v myčce nebo houba při ručním mytí nepoškrábala lak, je potřebné nejdřív nečistoty smýt tlakem vody,« míní Martin Kulhánek z pražské autolakovny. »Lak ochrání i závěrečné voskování již umytého vozu. Takto ošetřená karoserie má na sobě jemnou filmovou vrstvu, která odpuzuje vodu a nečistoty.« Automobilový lak není naprosto celistvá vrstva. »Voda se běžně dostává do mikroskopických pórů, a když tam zamrzne, může lak narušit,« doplňuje Radomír Stárek, plzeňský prodejce mycích linek. Dobře fungující mycí linka auto podle Stárkova tvrzení usuší tak, že řidič nemusí mít strach ani z přimrzání těsnění dveří nebo kufru. Pokud myčka suší špatně, je nejlepší vyzkoušet jinou. Pro všechny případy se vyplatí promazat gumy třeba silikonovým olejem. Signálem ke změně myčky jsou - jak říká Stárek - také kartáče, které ztrácejí roztřepené konečky. »Kartáče vydrží patnáct až dvacet tisíc mytí, pak by je měl majitel linky vyměnit,« připomíná Stárek. Lakýrník i prodejce myček se shodují, že auto, které projelo posolenou silnicí, by mělo co nejdříve do myčky. »Sůl musí dolů, je k laku příliš agresivní. Nejhorší je, když řidič dá solí znečištěné auto do vyhřáté garáže,« varuje Kulhánek. V teple se totiž soli daří nejlépe. Martin Kulhánek vidí nebezpečí zimních měsíců i pro poškozené laky aut: »Voda se dostane pod praskliny,tam zamrzne a urychlí další odlupování laku.«




Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.