Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na zimních pneu vyjede do listopadu osm z deseti aut

  16:02aktualizováno  16:02
Na zimní pneumatiky bude mít na začátku listopadu přezuto 82 procent motoristů. To je o tři procentní body více než loni a nejvíce od zavedení povinnosti mít za zhoršených povětrnostních podmínek od listopadu do března na voze zimní obutí v roce 2011. Vyplývá to z průzkumu serveru Pneumatiky.cz.

Zimní pneumatiky se od letních liší především složením směsi a hrubším vzorkem. Minimální hloubka vzorku je čtyři milimetry.

Zhruba tři procenta motoristů přezouvání neřeší a jezdí celý rok na letních, zimních nebo celoročních pláštích, zbylých 15 procent na zimní pneumatiky přezuje až podle počasí.

Pro bezpečnou jízdu je dobré dodržovat pravidlo 4x4x4. To znamená čtyři stejné zimní pneumatiky, nazuté na vozidle maximálně čtyři sezony a se vzorkem minimálně čtyři milimetry.

V zahraničí se ustanovení o povinnosti mít zimní pláště liší. Slovensko, Polsko, Německo, Francie nebo Švýcarsko sice nemají pevné datum pro povinnou výměnu, motorista však musí mít přezuto, pokud panují zimní klimatické podmínky. V Itálii platí odlišná situace pro Alpy (povinné zimní gumy od 15. října do 15. dubna) a pro zbytek území. V Rakousku platí, že od 1. listopadu do 15. dubna musí být vozidla vybavena zimními pneumatikami, pokud to povětrnostní podmínky vyžadují.

Mezi dvacítkou nejprodávanějších zimních pneumatik je nejčastěji zastoupen dezén Barum Polaris 3, a to dokonce v sedmi rozměrech od 13 do 16 palců. Žebříček doplňují značky Nokian, Goodyear, Michelin, Continental a svého zástupce má i Sava. Všechny dezény se účastnily některého z nezávislých testů, kde v drtivé většině případů uspěly.

Podzim a období těsně před povinným přezutím je pro všechny prodejce pneumatik nejnáročnějším. „V nejsilnější části roku se za pouhých 20 dní prodá 40 % celkového ročního objemu zimních gum,“ prozradil Vojtěch Schwangmaier. V Česku se prodá až 35 % všech pneumatik on-line.

Autoři: ,




Nejčtenější

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.