Diskuze
Zimní gumy jsou potřeba, celoroční jdou vstříc leasingovým firmám
Děkujeme za pochopení.
T23o97m34á69š 66V82a57l62d73e73r
Jenže v létě zimní pneu více klouže v zatáčkách. Je méně stabilní. Nejlepší je zimní gumy nechat nějakou dobu na slunci, aby ztvrdly a pak se dají ojezdit na 2,5mm, níže bych nešel. Experimentoval jsem na pneu, co jsem koupil s vozem a nechtělo se mi kupovat sadu 2,5 měsíce před výměnou. S Michelinkama mám zkušenost že letní drželi až do -1 až -2 mrazů(měly to i ve specifikaci). Ale jakmile napadl sníh byly spíše do města než ven. Opět zkoušeno na opuštěných plochách a běžnou klidnou jízdou po Praze.Zákeřné byly namrzlé panely kolejí. Ale to je snad u každé zimní pneu, že si na kolejnici sklouzne za blbých podmínek. Vše zkoušeno i se systémem ABS v době kdy ještě zákon nenařizoval zimní pneu. Věřím, že celoročky při normálním ježdění jsou dobré. V nížinách se za větších teplot v jejich období zimní pneu moc opotřebovávají. Takže budu volit celoročky. Na Ještěd bych volil určitě zimní. Při kalamitě mi moc pomohly UG5. Jiné jsme v pohodě předjeli až k semaforu a tam předjeli vůz nemohouce se rozjet. Ale tam kde žiji nepovažuji zimní gumy za absolutně nutné. Stejně se musí jízda přizpůsobit stavu vozovce. Což lidi majíce nové zimní moc nerespektují. Ještě bych klidně snížil stav na 3mm. Letní jezdím do 2 až 2,5mm je to o vodě přesně jak píší v článku. Na 1,6mm bych v běžným provozu nejezdil.i když pneu drží na silnici jak lepidlo za sucha. Ale stačí hlubší louže a je vymalováno, což při stavu vozovek není nic neobvyklého.Zatím jsem žádný smyk nedostal, pokud jsem jej schválně nevyvolal.
J17i92n21d10ř47i36c25h 26Š74k55o18p15e48k
„Dalším důvodem je stále silnější oblast krátkodobých operativních leasingů nebo sdílení aut, kdy je třeba co nejvíce usnadnit používání vozidel a co nejvíce snížit náklady na provoz.
No jestli se majitel k takovýmu autu staví jako v případě pneu, tak to je pak výhra takové auto koupit jako ojeté. Šetření na oleji, longlife, ještě přejetý, nejlevnější díly, co není nutné, se neopravuje.
Prostě výhra
J35o17s15e12f 10P88r61o45c87h65á97z29k34a
Nejsem ani pětadvacetiletý expert, ani ředitel pneumatikářského koncernu, nicméně dovoluji si tvrdit, že rozdělení pneumatik na zimní a letní je pouze marketingový tah. Proč? Protože jedna sada pneu na celý rok znamená pro výrobce a prodejce poloviční odbyt a to už něco znamená.
Asi se shodneme, že nejnebezpečnějšími vozidly jsou v kombinaci hmotnosti a rychlosti obecně kamiony. Má snad kamion zimní a letní gumy? Mít by i mohl, ale nemá a je to vcelku logické. Není neobvyklé, že náš vůz nakládá ve Švédsku a míří do Španělska, tedy z teritoria zimy do místa, kde je teplo. Měli-li bychom se držet obvyklých pouček, musel by cestou přezout, což jak jistě uznáte je nesmysl. A právě proto se jezdí na S+M univerzálkách.
Jistě někdo namítne, že to je důvod, proč v zimě občas kamiony někde způsobí zablokování silnice, když nemohou vyjet. A bude mít pravdu. Přesněji částečnou pravdu. Aby kamion zůstal stát, na to nepotřebuje sníh. Stačí takové to řiďounké rozježděné blátíčko a už hrabe. Univerzální guma totiž nepodá na extra kluzkém povrchu takový výkon jako drapák.
A jsme u toho. Dělit pneu na zimní a letní je podle mě nesmysl. Naopak bych byl pro dělení na "hladké" a "hrubé", nebo chsete-li třeba "silniční" a "terénní" apod., (stejně jako to je běžné u motorek), přičemž užití by nemělo záviset na roční době, nýbrž na >>charakteru provozu<< daného vozidla, viz např. poznámka o blátíčku výše.
L92u89k16á81š 56N20o79v66o36t16n15ý
No, sice by se dalo souhlasit, že s tím "zimním" počasím, které u nás na většině území panuje (a v nejbližších letech asi i panovat bude), tak zimní pneu jsou v podstatě tak něco navíc a celoroční plně postačí. Výhodou zimních je hlavně jejich hloubka dezénu, která může být u letních nižších a tady spatřuji hlavní jádro pudla. Člověk musí zvažovat jak ty celoroční dojezdí, protože by mu to nemělo vyjít tak, aby byl pod normou zrovna na začátku zimy.
Nicméně vaše připomínka ohledně dvojnásobného odbytu je nesmyslná. Pneu vydrží 20 tis. (+-) a jestli mám dvě sady nebo jednu, tak to nic nemění na tom, že po 20 tis. musím koupit novou sadu (jestli letní, zimní nebo celoroční je jedno). Takže na celkových prodejích se to nijak neprojeví. Kde se to projeví tak to jsou kšefty servisů při výměně (které nesou potřeba).
J13i18ř98í 97K52r52u30t17i58l
Celoroční kočkopes.
L61u61k79á56š 73N21o37v28o37t23n79ý
Není to pravda. Pokud člověk jezdí převážně po městě (v nížinách) tak největší rozdíl je dle mého v hloubce dezénu (který u zimních musí být větší) než v čemkoliv jiném (s ohledem na teploty panující v našem zimním období).
L22a42d35i19s91l97a97v 34K81a98l10o98u42s
Mám problém s tvrdnutím pneumatik. Po 4 letech jsou nepoužitelné i když nají vzorek 7 mm. Není to guma,ale syntetický kaučuk a chová se to stejně jako plast.
T96o79m61á47š 45Z23e76m21á74n94e37k
To přejde. Stačí jezdit. Tvrdnou jenom na povrchu. Pokud jezdíte málo, stačí tvrdnout rychleji, než tu vrstvičku ojezdíte.
J54o12s98e46f 67Š38t17r78a91y88b89l
Rád bych věděl,kolik má onen expert najeto kilometrů.Mám pocit,že by mohl i poradit co s plyny od krav.
J74i73ř87í 59S53c32h82m76i98d61t
Víte mne štve na tom nejvíce to, že se stanoví na bůhvíjakém základě, že guma musí mít minimálně 4mm, což je u mne blbost, výrobce musí splnit nějaké parametry, aby získal na výrobek homologaci a použitelnost gumy je dána kontrolními výstupky ojetí a ty by měly být směrodatné, tady se děláme papežštější, než papež a při tom životnost pneumatiky daná dobou, kdy guma stářím pozbývá své vlastnosti vůbec nikoho netrápí.
P61e47t59r 92Č58e89r82m23á45k
Tak ona nutné nemusí mít 4mm, akorát pak v zimě nemůžete ven když sněží a nebo tam kde je značka zimní výbavy... Ale souhhlas že to je především legislativní věc, okolní státy tak přísné nejsou.
J67i46ř47í 96S64c89h98m61i65d52t
Z logiky věci vyplývá, že dva v jednom musí být vždy kompromisní řešení oproti speciálkám. Na druhou stranu jsem léta jezdil na celorocích na ladě a pak na škodovce a nikdy jsem neboural a to jezdím pravidelně lyžovat do hor. Teď již asi 20 let přezouvám a opět uvažuji o tom vyzkoušet moderní celoroky od Goodyearu nebo Mischelinu, jelikož mám malé nájezdy a tak mi pneumatiky dříve zestárnou, než se sjedou a tak by celoroky byly pro mne možná dobré řešení.
M17a53r17t14i87n 58P84l68z53á38k
A ta specialka je specialni na co? Treba vcera bylo 10 nad nulou. Takze i ta specialni zimni pneu by mela fungovat dobre v plus deseti a tudiz je z ni vlastne take univerzal
D97a94v74i92d 63K49o52p18a47l
V zimě zimní nebo přechodové, letní striktně NE. I kdyby bylo +15st. Mnohokrát již přišlo prudké ochlazení a aníh při silném spadu neroztaje hned ani při +3-5st.
S64t55a30n52i37s75l32a69v 54D70o26n33á18t
Nechcte to na každém, jo?
M40i53r93o52s87l70a40v 97J53o91c38h
Ohledně hloubky vzorku 4mm a zimních pneu. Na jízdní vlastnosti těchto pneumatik bude mít spíše vliv to, že pneu se 4mm mají nějaký ten rok za sebou (tedy jsou tvrdší) a pak nedávno přiznání výrobců pneu (o kterém se suškalo dlouho), že kvalitní směs je jen na povrchu a dole už je to horší. Takže o milimetry jde až v poslední řadě. Dost lidí se zimákama najezdí pár tisíc ročně a jezdí sice na 7mm, ale 8 a více let starých pneu. Což by v těchto případech bylo lepší, kdyby jezdili na nových letních. Z mých zkušeností mohu říci, že největší vliv na jízdní vlastnosti zimních pneu má jejich stáří, pak dlooooho nic a pak to ostatní.
I48v51a31n 71K35o58p18t56a
Co odvede více vody za stejného tlaku? Trubka o průměru 10mm nebo 20mm?
S pneumatikami to je to samé, vzorek má odvádět vodu, břečku atd. Je logické že co se aquaplaningu týče, hlubší vzorek je odolnější už jen tím že dokáže odvést větší množství. Udává se že při 130kmh za silnějšího to je zhruba 35l/s, to dá normální vanová baterie za dobu víc jak 60x delší (zhruba 21l/minutu).
Hloubku vzorku bych nepodceňoval. Zvlášťe ne u zimních pneumatik.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy
Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu
Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.