Diskuze

Zimní gumy jsou potřeba, celoroční jdou vstříc leasingovým firmám

Mezi výrobci pneumatik to vře. Velkou polemiku vyvolalo prohlášení šéfa pneumatikářského gigantu Michelin, který řekl, že zimní gumy často nejsou třeba. Jak se liší konstrukce letních a zimních pneumatik? Jaké parametry musí splňovat celoroční plášť? Na otázky čtenářů odpovídá expert David Kalaš.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jenže v létě zimní pneu více klouže v zatáčkách. Je méně stabilní. Nejlepší je zimní gumy nechat nějakou dobu na slunci, aby ztvrdly a pak se dají ojezdit na 2,5mm, níže bych nešel. Experimentoval jsem na pneu, co jsem koupil s vozem a nechtělo se mi kupovat sadu 2,5 měsíce před výměnou. S Michelinkama mám zkušenost že letní drželi až do -1 až -2 mrazů(měly to i ve specifikaci). Ale jakmile napadl sníh byly spíše do města než ven. Opět zkoušeno na opuštěných plochách a běžnou klidnou jízdou po Praze.Zákeřné byly namrzlé panely kolejí. Ale to je snad u každé zimní pneu, že si na kolejnici sklouzne za blbých podmínek. Vše zkoušeno i se systémem ABS v době kdy ještě zákon nenařizoval zimní pneu. Věřím, že celoročky při normálním ježdění jsou dobré. V nížinách se za větších teplot v jejich období zimní pneu moc opotřebovávají. Takže budu volit celoročky. Na Ještěd bych volil určitě zimní. Při kalamitě mi moc pomohly UG5. Jiné jsme v pohodě předjeli až k semaforu a tam předjeli vůz nemohouce se rozjet. Ale tam kde žiji nepovažuji zimní gumy za absolutně nutné. Stejně se musí jízda přizpůsobit stavu vozovce. Což lidi majíce nové zimní moc nerespektují. :-) Ještě bych klidně snížil stav na 3mm. Letní jezdím do 2 až 2,5mm je to o vodě přesně jak píší v článku. Na 1,6mm bych v běžným provozu nejezdil.i když pneu drží na silnici jak lepidlo za sucha. Ale stačí hlubší louže a je vymalováno, což při stavu vozovek není nic neobvyklého.Zatím jsem žádný smyk nedostal, pokud jsem jej schválně nevyvolal.

1 0
možnosti

„Dalším důvodem je stále silnější oblast krátkodobých operativních leasingů nebo sdílení aut, kdy je třeba co nejvíce usnadnit používání vozidel a co nejvíce snížit náklady na provoz.

No jestli se majitel k takovýmu autu staví jako v případě pneu, tak to je pak výhra takové auto koupit jako ojeté. Šetření na oleji, longlife, ještě přejetý, nejlevnější díly, co není nutné, se neopravuje.

Prostě výhra ;-D

0 0
možnosti

Nejsem ani pětadvacetiletý expert, ani ředitel pneumatikářského koncernu, nicméně dovoluji si tvrdit, že rozdělení pneumatik na zimní a letní je pouze marketingový tah. Proč? Protože jedna sada pneu na celý rok znamená pro výrobce a prodejce poloviční odbyt a to už něco znamená.

Asi se shodneme, že nejnebezpečnějšími vozidly jsou v kombinaci hmotnosti a rychlosti obecně kamiony. Má snad kamion zimní a letní gumy? Mít by i mohl, ale nemá a je to vcelku logické. Není neobvyklé, že náš vůz nakládá ve Švédsku a míří do Španělska, tedy z teritoria zimy do místa, kde je teplo. Měli-li bychom se držet obvyklých pouček, musel by cestou přezout, což jak jistě uznáte je nesmysl. A právě proto se jezdí na S+M univerzálkách.

Jistě někdo namítne, že to je důvod, proč v zimě občas kamiony někde způsobí zablokování silnice, když nemohou vyjet. A bude mít pravdu. Přesněji částečnou pravdu. Aby kamion zůstal stát, na to nepotřebuje sníh. Stačí takové to řiďounké rozježděné blátíčko a už hrabe. Univerzální guma totiž nepodá na extra kluzkém povrchu takový výkon jako drapák.

A jsme u toho. Dělit pneu na zimní a letní je podle mě nesmysl. Naopak bych byl pro dělení na "hladké" a "hrubé", nebo chsete-li třeba "silniční" a "terénní" apod., (stejně jako to je běžné u motorek), přičemž užití by nemělo záviset na roční době, nýbrž na >>charakteru provozu<< daného vozidla, viz např. poznámka o blátíčku výše.

1 1
možnosti
Foto

No, sice by se dalo souhlasit, že s tím "zimním" počasím, které u nás na většině území panuje (a v nejbližších letech asi i panovat bude), tak zimní pneu jsou v podstatě tak něco navíc a celoroční plně postačí. Výhodou zimních je hlavně jejich hloubka dezénu, která může být u letních nižších a tady spatřuji hlavní jádro pudla. Člověk musí zvažovat jak ty celoroční dojezdí, protože by mu to nemělo vyjít tak, aby byl pod normou zrovna na začátku zimy.

Nicméně vaše připomínka ohledně dvojnásobného odbytu je nesmyslná. Pneu vydrží 20 tis. (+-) a jestli mám dvě sady nebo jednu, tak to nic nemění na tom, že po 20 tis. musím koupit novou sadu (jestli letní, zimní nebo celoroční je jedno). Takže na celkových prodejích se to nijak neprojeví. Kde se to projeví tak to jsou kšefty servisů při výměně (které nesou potřeba).

0 1
možnosti

Celoroční kočkopes.

2 4
možnosti
Foto

Není to pravda. Pokud člověk jezdí převážně po městě (v nížinách) tak největší rozdíl je dle mého v hloubce dezénu (který u zimních musí být větší) než v čemkoliv jiném (s ohledem na teploty panující v našem zimním období).

0 0
možnosti

Mám problém s tvrdnutím pneumatik. Po 4 letech jsou nepoužitelné i když nají vzorek 7 mm. Není to guma,ale syntetický kaučuk a chová se to stejně jako plast.

1 0
možnosti
Foto

To přejde. Stačí jezdit. Tvrdnou jenom na povrchu. Pokud jezdíte málo, stačí tvrdnout rychleji, než tu vrstvičku ojezdíte.

1 0
možnosti

Rád bych věděl,kolik má onen expert najeto kilometrů.Mám pocit,že by mohl i poradit co s plyny od krav.

4 0
možnosti

Víte mne štve na tom nejvíce to, že se stanoví na bůhvíjakém základě, že guma musí mít minimálně 4mm, což je u mne blbost, výrobce musí splnit nějaké parametry, aby získal na výrobek homologaci a použitelnost gumy je dána kontrolními výstupky ojetí a ty by měly být směrodatné, tady se děláme papežštější, než papež a při tom životnost pneumatiky daná dobou, kdy guma stářím pozbývá své vlastnosti vůbec nikoho netrápí;-).

0 0
možnosti

Tak ona nutné nemusí mít 4mm, akorát pak v zimě nemůžete ven když sněží a nebo tam kde je značka zimní výbavy... Ale souhhlas že to je především legislativní věc, okolní státy tak přísné nejsou.

2 0
možnosti

Z logiky věci vyplývá, že dva v jednom musí být vždy kompromisní řešení oproti speciálkám. Na druhou stranu jsem léta jezdil na celorocích na ladě a pak na škodovce a nikdy jsem neboural a to jezdím pravidelně lyžovat do hor. Teď již asi 20 let přezouvám a opět uvažuji o tom vyzkoušet moderní celoroky od Goodyearu nebo Mischelinu, jelikož mám malé nájezdy a tak mi pneumatiky dříve zestárnou, než se sjedou;-) a tak by celoroky byly pro mne možná dobré řešení:-/.

2 0
možnosti

A ta specialka je specialni na co? Treba vcera bylo 10 nad nulou. Takze i ta specialni zimni pneu by mela fungovat dobre v plus deseti a tudiz je z ni vlastne take univerzal

0 0
možnosti
Foto

V zimě zimní nebo přechodové, letní striktně NE. I kdyby bylo +15st. Mnohokrát již přišlo prudké ochlazení a aníh při silném spadu neroztaje hned ani při +3-5st.

1 7
možnosti

Nechcte to na každém, jo?

3 0
možnosti

Ohledně hloubky vzorku 4mm a zimních pneu. Na jízdní vlastnosti těchto pneumatik bude mít spíše vliv to, že pneu se 4mm mají nějaký ten rok za sebou (tedy jsou tvrdší) a pak nedávno přiznání výrobců pneu (o kterém se suškalo dlouho), že kvalitní směs je jen na povrchu a dole už je to horší. Takže o milimetry jde až v poslední řadě. Dost lidí se zimákama najezdí pár tisíc ročně a jezdí sice na 7mm, ale 8 a více let starých pneu. Což by v těchto případech bylo lepší, kdyby jezdili na nových letních. Z mých zkušeností mohu říci, že největší vliv na jízdní vlastnosti zimních pneu má jejich stáří, pak dlooooho nic a pak to ostatní. ;-)

0 0
možnosti
Foto

I57v88a27n 37K66o53p29t50a

26. 1. 2018 14:31

Co odvede více vody za stejného tlaku? Trubka o průměru 10mm nebo 20mm?

S pneumatikami to je to samé, vzorek má odvádět vodu, břečku atd. Je logické že co se aquaplaningu týče, hlubší vzorek je odolnější už jen tím že dokáže odvést větší množství. Udává se že při 130kmh za silnějšího to je zhruba 35l/s, to dá normální vanová baterie za dobu víc jak 60x delší (zhruba 21l/minutu).

Hloubku vzorku bych nepodceňoval. Zvlášťe ne u zimních pneumatik.

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....