Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řidiči nestihnou včas obout zimní gumy. Pneumatiky zatím nezdražily

  11:36aktualizováno  11:36
Přibližně třetina motoristů nestihne včas přezout vozidlo na zimní pneumatiky. Nynější chladné počasí a první sníh prodlužují čekací doby v pneuservisech až na týden. Vyplývá to z informací provozovatelů pneuservisů a obchodníků.

Zimní pneumatika | foto: Nokian

„Každoročně nastává problém s objednacími lhůtami pneuservisů, které se s blížícím se koncem října prodlužují. Dochází pak k časovému skluzu přezutí automobilu, což při zhoršeném počasí může přinášet problémy,“ uvedl manažer servisních koncepcí řetězce Elit Tomáš Kabrhel.

Přechod na zimní pneumatiky je specifický. Zatímco po zimě mnoho řidičů dojíždí zimní pneumatiky až do letních měsíců a čeká na co nejvýhodnější ceny, na podzim toto možné není. Limituje je totiž 1. listopad, od kterého je zimní obutí při nepříznivých povětrnostních podmínkách povinné. Relativně teplé počasí na začátku října motoristy k návštěvě pneuservisů nemotivovalo. Pneuservisy čekají největší nápor v následujících týdnech.

Pořiďte si zimní pneumatiky on-line

Nakupujte v e-shopech Pneumatiky.cz a NejlevnejsiPneu.cz přes VratnéPeníze.cz a ušetřete na pneumatikách stovky korun. Více ZDE.

Prodej zimních pneumatik je v říjnu zhruba o desetinu vyšší než loni. Hlavní nápor přijde před koncem října. Ceny se proti loňsku nezměnily. Podle majitele obchodu Pneumatiky.cz Vojtěcha Schwangmaiera se ale dá očekávat, že v sezonní špičce se ceny kvůli snižujícím se zásobám zvýší o zhruba čtyři až pět procent. „Aktuálně ceny víceméně kopírují loňský rok. Cenový progres se letos dotýká především pneumatik střední třídy a velmi levných, tzv. budgetových pneumatik,“ dodal.

„Češi na internetu nejčastěji nakupují pneumatiky značky Barum. Jejich průměrná cena se meziročně významně nezměnila a pohybuje se na podobné úrovni jako vloni. Nejoblíbenější modely pneumatik jsou k dostání zhruba od 600 do 2 000 korun,“ uvedla obsahová manažerka nákupního portálu Heureka.cz Alexandra Čermáková.

„Riziko dopravní nehody na letních pneumatikách v zimním počasí samozřejmě výrazně roste. Pokud se navíc prokáže, že vzniklá škoda souvisela se špatným obutím vozidla, pak se musí motorista připravit na to, že to pojišťovna zohlední v pojistném plnění. Nemusí pak dostat zaplacenou celou škodu a bude muset přijmout za škodu i vlastní finanční odpovědnost,“ dodal Aleš Povr z České asociace pojišťoven.

Zimní pneumatiky se od letních liší především složením směsi a hrubším vzorkem. Minimální hloubka vzorku je čtyři milimetry.

Od 1. listopadu do 31. března jsou zimní pneumatiky povinné za zhoršených povětrnostních podmínek nebo na úsecích označených dopravní značkou.

Autoři: ,




Nejčtenější

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.