Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Velký test zimních pneu: zavedené značky jsou jistota, barumky průměr

aktualizováno 
Evropské autokluby udělaly testy zimních pneumatik pro nadcházející zimu. Zkoušely obutí pro malá auta i prémiové modely. Pokud nebudete zbytečně experimentovat s lacinými neprověřenými značkami, špatně nenakoupíte.

Test zimních pneumatik | foto: ADAC

Začíná čas shánění zimního obutí na auto. Pokud nasněží nebo budou omrzlé silnice, musíte mít 1. listopadu přezuto.

225/50 R17

Německý autoklub GTÜ otestoval gumy rozměru 225/50 R17 H/V, které se hodí pro větší vozy. Testeři pro zkoušku osmi typů gum při jízdě na sněhu, ledu a za mokra například používali BMW řady 3.

„Výsledky jsou potvrzením faktu, že se již zimní pneumatiky vyrábí kvalitněji. V testu nepřesvědčila totiž jen jediná pneumatika. Výrobci se tak už poučili ze svých chyb a vyrábějí čím dál tím kvalitnější produkty, které bez větších problému obstojí v těchto testech,“ komentuje výsledky testu mluvčí českého autoklubu ÚAMK Petr Vomáčka.

225/50 R 17

dobré:
Continental WinterContac TS 850
Goodyear UltraGrip Performance Gen-1
uspokojivé:
Dunlop Winter Sport 5
Nokian WR D4
Michelin Alpin 5
Pirelli Ssottozero3
Semperit Speed-Grip 2
dostatečné:
Vredestein Wintrac Xtreme S

Vítězem je Continental WinterContact TS 850, která se dá koupit kolem tří tisíc korun za kus. Hned v závěsu je Goodyear Ultra Grip Performance Gen-1 s orientační cenou 3200 Kč za ks. „Tyto dvě pneumatiky výborně drží na zasněžených nebo mokrých cestách. Dobré mají vlastnosti i v trakci a brzdění,“ komentuje Vomáčka. Třetí příčku obsadila pneumatika Dunlop Winter Sport 5 s cenou 4500 Kč/ks. Těsně za dunlopem jsou pneumatiky Nokian WR D4 s příznivou cenou 3000 Kč/ks a Michelin Alpin 5 (193 bodů) za 3600 Kč/ks. „Všechny tyto pneumatiky mají podobné vlastnosti a liší se jen v detailech,“ upřesňuje mluvčí českého autoklubu.

Pneu levněji

Nakupujte pneumatiky on-line přes VratnéPeníze.cz a ušetřete stovky korun. Více na VratnéPeníze.cz.

Hodnocení průměrné si odnesly Pirelli Sottozero3 za 3300 Kč/ks a Semperit Speed-Grip 2 za 3200 Kč/ks. V testu měly lehčí nedostatky v brzdění na sněhu a jízdě na mokru. „Známku 4 si kvůli nedostatečnému výkonu na mokré vozovce a dlouhé brzdné dráze odnesla pneumatika Vredestein Wintrac Xtreme S za 3000 Kč/ks,“ komentuje Vomáčka.

Test pneumatik 225/50 R17 H/V (test GTÜ)

sníh (maximum 80 bodů)mokro (maximum 80 bodů)sucho (maximum 60 bodů)hluk a valivý odpor (maximum 30 bodů)
Continental WinterContac TS 850 63704624
Goodyear UltraGrip Performance Gen-164694324
Dunlop Winter Sport 562684420
Nokian WR D463584521
Michelin Alpin 561674122
Pirelli Ssottozero356634520
Semperit Speed-Grip 260484125
Vredestein Wintrac Xtreme S 55464524

205/55 R16

Další německý autoklub ADAC testoval 19 modelů pneumatik rozměru 205/55 R16 H, to jsou gumy třeba na Volkswagen Golf nebo Ford Focus.

205/55 R16 H

dobré:
Continental ContiWinterContact TS850
Yokohama W.drive V905
uspokojivé:
Goodyear UltraGrip 9
Nokian WR D3
Bridgestone Blizzak LM001
Falken Eurowinter HS449
Vredestein Snowtrac 5
Firestone Winterhawk 3
Fulda Kristall Control HP
Barum Polaris 3
BF Goodrich g-Force Winter
Michelin Alpin 5
Sava eskimo hp
Semperit Speed-Grip 2
Kumho Wintercraft WP51
Viking SnowTech II
Kleber Krisalp HP2
Toyo Snowprox S953
nedostatečné:
Avon Ice Touring ST

„Nejhorším modelem je Avon Ice Touring ST, který neuspěl v testu na mokré vozovce a slabiny měl i na sněhu a ledu,“ cituje z výsledků Petr Vomáčka.

„V Česku oblíbené pláště Barum se ve výsledkové listině umístily přesně uprostřed - na 10. místě,“ všímá si Petr Buček, šéfredaktor magazínu AutemBezpečně.cz. „Barumky zaostávaly za nejlepšími při testech na suché a mokré zimní silnici. Zato sníh a led zvládaly stejně dobře jako v testu nejlepší pláště Continental.“ Ty nabídly nejvyváženější vlastnosti. Duo Continental ContiWinterContact TS850 (cena kolem 2200 korun za kus) a Yokohama W.drive V905 (ceny kolem 1800 Kč) jsou tak celkovými vítězi testu.

Test zimních pneumatik

„Test má několik částí a zaměřuje se na bezpečnost pneumatik. Hodnotí chování a brzdění na suché i mokré zimní silnici, na zasněžené a také na zledovatělé vozovce. Nechybí ani hodnocení rychlosti opotřebení obutí pro auto a jeho vliv na spotřebu paliva,“ vysvětluje Petr Buček.

165/70 R14

V testu pneumatik rozměru 165/70 R14 T, které jsou používané na malých autech (například Škoda Fabia, Renault Clio, Ford Fiesta, Hyundai i20), německý autoklub ADAC testoval ve spolupráci s autokluby Švýcarska a Rakouska 16 sad pneumatik. V testu propadly tři z nich.

165/70 R14 T

dobré:
Goodyear UltraGrip 9
Michelin Alpin A4
Dunlop Winter Response 2
uspokojivé:
Fulda Kristall Montero 3
Bridgestone Blizzak LM001
Continental ContiWinerContact TS850
Falken Eurowinter HS449
Uniroyal MS plus 77
Pirelli Winter Snowcontrol S3
Semperit Master-Grip 2
Barum Polaris 3
Firestone Winterhawk 3
dostatečné:
Matador MP54 Sibir Snow
nedostatečné:
Aeolus Snowace AW02
Linglong Green-Max Winter HP
Mentor M200

„Důsledkem známky nedostatečná byla špatná přilnavost pneumatik za mokra a horší přilnavost za sucha a sněhu,“ popisuje Petr Vomáčka z ÚAMK. Test konkrétně varuje před obutím: Mentor M200, Linglong Green-Max Winter HP a Aeolus Snowace AW02. „Dokonce došlo k tomu, že výrobce zastavil výrobu pneumatik Mentor M200,“ uvádí Vomáčka.

Na prvním místě se pak umístila pneumatika Goodyear Ultra Grip 9 (cena kolem 2200 korun) a Michelin Alpin A4 (1500 Kč). Tyto pneumatiky shodně získaly první místo všech disciplínách.

„Vítězné gumy představily nejlepší kombinaci dobrých vlastností na suchu, mokru, na sněhu i zledovatělé silnici. Nezvyšují navíc zbytečně spotřebu paliva a nepodléhají rychlému opotřebení,“ cituje z výsledků Petr Buček z AutemBezpečně.cz.

Test zimních pneumatik

Všímá si, že v této skupině testovaných gum se objevuje také Barum Polaris 3. „Jeho celkovou známku srazily dolů testy na mokré a zledovatělé silnici,“ vysvětluje. Kvůli špatným výsledkům zkoušek na mokré vozovce se také neprobojovaly výše pneumatiky Matador.

Kompletní výsledky

Test pneumatik. Podrobné výsledky rozměrů 165/70 R14 a 205/55 R16 ZDE





Nejčtenější

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.