Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Více než pětina Čechů v létě dojíždí zimní pneumatiky

aktualizováno 
Více než pětina tuzemských motoristů letos na jaře nepřezuje a bude v létě dál jezdit na zimních nebo celoročních pneumatikách. Vyplývá to z průzkumu obchodu Pneumatiky.cz. Od prvního dubna nemají řidiči povinnost mít na autech za zhoršených podmínek zimní obutí.

Zimní pneumatika má více drážek a především jiné složení směsi použité na výrobu.

„Tak vysoké procento nás zaskočilo. Překvapuje mne, že průběžná osvěta a vzdělávání ze strany BESIP, Autoklubu ČR a dalších institucí nepadají v ČR na úrodnou půdu. V ostatních zemích Evropy jsou řidiči v tomto směru mnohem důslednější a dbají na svoji bezpečnost mnohem víc,“ uvedl ředitel Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier. Více o dojíždění zimních gum v létě čtěte zde

Hraniční teplotou je sedm stupňů nad nulou, při vyšší teplotě se zimní dezény začínají chovat hůře než letní a stávají se méně spolehlivými. Ve srovnání s provozem na letních gumách také stoupá spotřeba automobilu zhruba o deset procent.

Zhruba 31 procent českých řidičů se bude o přezutí rozhodovat až podle počasí v následujících dnech. Polovina řidičů letní gumy již má nebo je shání. Hlavní roli v jejich odhodlání přezout hrál poslední březnový den.

Průměrná cena za kus letní pneumatiky se pohybuje okolo 1350 korun. Nejoblíbenější značkou zůstává Barum, největší nárůst je u značky Pirelli.

Autoři: ,




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.