Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Více než pětina Čechů v létě dojíždí zimní pneumatiky

aktualizováno 
Více než pětina tuzemských motoristů letos na jaře nepřezuje a bude v létě dál jezdit na zimních nebo celoročních pneumatikách. Vyplývá to z průzkumu obchodu Pneumatiky.cz. Od prvního dubna nemají řidiči povinnost mít na autech za zhoršených podmínek zimní obutí.

Zimní pneumatika má více drážek a především jiné složení směsi použité na výrobu.

„Tak vysoké procento nás zaskočilo. Překvapuje mne, že průběžná osvěta a vzdělávání ze strany BESIP, Autoklubu ČR a dalších institucí nepadají v ČR na úrodnou půdu. V ostatních zemích Evropy jsou řidiči v tomto směru mnohem důslednější a dbají na svoji bezpečnost mnohem víc,“ uvedl ředitel Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier. Více o dojíždění zimních gum v létě čtěte zde

Hraniční teplotou je sedm stupňů nad nulou, při vyšší teplotě se zimní dezény začínají chovat hůře než letní a stávají se méně spolehlivými. Ve srovnání s provozem na letních gumách také stoupá spotřeba automobilu zhruba o deset procent.

Zhruba 31 procent českých řidičů se bude o přezutí rozhodovat až podle počasí v následujících dnech. Polovina řidičů letní gumy již má nebo je shání. Hlavní roli v jejich odhodlání přezout hrál poslední březnový den.

Průměrná cena za kus letní pneumatiky se pohybuje okolo 1350 korun. Nejoblíbenější značkou zůstává Barum, největší nárůst je u značky Pirelli.

Autoři: ,




Nejčtenější

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

Další z rubriky

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.