Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zimní pneumatiky v teplém počasí trpí, vyplatí se je ale mít

aktualizováno 
Současné teplé počasí příliš nepřeje zodpovědným řidičům, kteří už v listopadu či prosinci opatřili své vozy zimními pneumatikami. Opotřebovávají se více než v době mrazů. Ekonomická ztráta ale není tak vysoká, aby se vyplatilo přezouvat zpět na letní gumy.

Na sníh na silnici narazí řidiči v těchto dnech maximálně na horách | foto: iDNES.cz

"Navíc v noci a ráno teploty klesají k nule a tehdy se zimní pneumatiky rozhodně vyplatí," říká Václav Špička z Autoklubu České republiky.

Pneuservisy zatím nezaznamenaly žádného motoristu, který by požadoval kvůli teplé zimě zpětné přezutí na letní pneumatiky.

"Přišel jediný řidič. Ten ale prodával auto a zimní pneumatiky si chtěl nechat na nový vůz," řekl jeden z pracovníků firmy PneuMax v Liberci. Stejná situace je i v Ostravě a na Plzeňsku.

"Nedoporučoval bych to nikomu, zima může udeřit každým dnem," řekl majitel pneuservisu Svatoš z Plzeňska. Podle něj se sice měkčí zimní pneumatika sjíždí v teple rychleji než letní, jejich ceny jsou ale zhruba shodné. "Aby řidič prodělal, musel by absolvovat dlouhé cesty, například denně z Plzně do Prahy a zpět," uvedl.

Odborníci se navíc shodují v tom, že od sedmi stupňů Celsia letní pneumatiky začínají tvrdnout a přestávají být při zastavení tak účinné. Teplotní hranice, kde je z hlediska opotřebování vhodné začít používat zimní pneumatiky, se různí. "Někdo tvrdí, že to je sedm stupňů Celsia. Podle nás to je už od deseti stupňů," řekl Špička.

Podle něj lidé, kteří i v současném teplejším počasí jezdí se zimním vzorkem, nedělají chybu. "Je to lepší, než kdyby jezdili na letních. Je pravda, že se o něco více opotřebují. Nic se ale v podstatě neděje. Nenastává tak obrovská škoda, aby měli přezouvat zpátky na letní pneumatiky," tvrdí.

S tím souhlasí i technik firmy Pneu Hnídek v Jablonci nad Nisou. "Není to dobrý nápad, zima ještě přijde, navíc při současných výkyvech teplot by letní pneumatiky nebyly bezpečné," řekl.

V západní Evropě je podle Špičky přezouvání na zimní pneumatiky běžnou záležitostí. V Česku si na to řidiči postupně zvykají. "Rok od roku se to ale zlepšuje. Pomáhá osvěta," řekl.

Dodal, že pravidlem to je u majitelů nových a drahých vozů. "Ti, co jezdí v zimě málo, což jsou především majitelé starších vozů, většinou nepřezouvají. V jejich případě by cena nových pneumatik byla vyšší než cena celého auta," doplnil.

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.