Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test zimních gum na fabii: čínské propadly na sněhu

aktualizováno 
Na suchu zastavila nejdříve, na mokru a na sněhu naopak propadla. Takto protichůdné výsledky ukázala při testu čínská pneumatika Nankang Snow SV2. A protože v českých podmínkách je v zimě většinou mokro, bude lepší se této gumě vyhnout.

Zimní test Autoklubu ČR patnáctipalcových kol. Ilustrační foto | foto: ADAC

Není přitom nutné kupovat hned nejlepší a nejdražší (1 580 Kč/ks) pneu v testu, kterou byl Continental WinterContact, druhý Semperit Speed-Grip je o tři stovky levnější a na vítěze ztrácí jen nepatrně. Totéž se dá říci o třetí Savě Eskimo, která byla navíc nejlepší na sněhu. Lyžařům dojíždějícím na sjezdovky ji tak lze jenom doporučit.

Může se hodit

Škoda Fabia 1.2 2008

Škoda Fabia 1.2 2008

Cena 75.000,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Autoklub ČR letos na švýcarském a německém polygonu otestoval patnáctipalcová kola, vhodná třeba na Škodu Fabia nebo VW Touran. Do testu vybral sedm pneumatik, od známých západoevropských výrobců přes srbskou a čínskou produkci.

Autoklub hodnotí tradičně jinou metodikou než evropské autokluby - výsledky zde. Pneumatiku Continental Winter- Contact TS 850, která vyhrává většinu zahraničních testů, určil jako referenční a s ní pak srovnával především záběrové a brzdné vlastnosti ostatních značek.

To znamená, že pokud byla pneumatika v některém aspektu lepší než referenční, dostala hodnocení třeba 102 procent. Například v aktuálním testu byla na sněhu lepší Sava Eskimo, při akvaplaningu zase Hankook Winter i*cept.

A celkový výsledek? „Na mokru, které v českých podmínkách většinou vládne zimním silnicím, zvítězil Continental, stejně jako na suchu. Sníh zvládla nejlépe Sava,“ říká Václav Špička z pořádajícího Autoklubu ČR.

Pro srovnání: nejlepší continentalky na mokré cestě při rychlosti 100 km/h zastavily o 17,7 m dříve než poslední značky Riken. To znamená, že ve chvíli, kdy auto na „kontících“ už stálo, vůz na rikenech stále „letěl“ rychlostí 46,5 km/h.

„Pneumatiky Nexen Winguard Sport a Riken Snowtime B2 hodnotíme pouze jako dostatečné. Nevyhovující jsou pak Nankang Snow SV2, a to především kvůli výkonu na sněhu,“ říká Špička, podle něhož by zimní pneu měly mít co nejvyváženější vlastnosti, a tedy dobré výsledky ve všech měřených kategoriích. „Třeba zimní dezény s bohatým lamelováním mají lepší záběr na sněhu, lépe brzdí na mokru, mají však horší odvod vody, a tedy riziko akvaplaningu,“ dodává.

Zimní test Autoklubu ČR patnáctipalcových kol




Nejčtenější

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.