Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zimní výlet pokazí ztracený klíč od auta

aktualizováno 
Mnohý motorista na horách prožil krušné chvíle, když po celodenním lyžování zjistil, že ztratil klíčky od auta. "Klíč lehce vyklouzne z lyžařské kombinézy. To je vždycky velký malér," říká Václav Špička z Autoklubu České republiky. V první řadě doporučuje věnovat zvláštní pozornost uložení klíčků od vozu a případně předem myslet na riziko jejich ztráty.
Vzít tedy s sebou na hory oba klíče od auta, nebo nikoliv? "Určitě oba klíče s sebou. Náhradní doporučuji uložit nejlépe v hotelovém trezoru, při kratších výletech někteří motoristé schovávají klíč třeba zespodu blatníku," odpovídá Václav Špička. Pavel Strapko z další motoristické organizace - Auto Bohemia Assistance (ABA) - má ovšem jiný názor: "Rozhodně doporučuji nechat druhý klíč doma, protože vždycky pro něj lze dojet. Pravda, řidiči si náhradní klíč schovávají někde na autě, ale zloději finty důvěrně znají a často také motoristy na parkovištích pozorují." Servisní technik automobilů Opel v Liberci Vladislav Zoul se přiklání k názoru, který radí vzít s sebou na hory oba klíče. "A náhradní kus schovat někde v autě nebo u rezervy," dělí se o zkušenosti. "V případě ztráty originálních klíčků se řidič musí jen dostat do auta. Buď mu někdo šikovný dveře vyháčkuje, v horším případně obětuje malé okénko auta a pronikne dovnitř za pomoci cihly." Velikost problémů kvůli ztraceným klíčkům je dána stářím a zabezpečením vozu. Přitom čím je automobil modernější a důkladněji zajištěný, tím je potíž zásadnější. "Například novější škodovky mají plochý klíč s drážkou. Výroba náhradního kusu trvá i dva týdny a přijde na několik set korun," sděluje Zdeněk Plecháč ze servisu Škoda ve Vrchlabí. "Rychlejší je kompletní výměna zámků, ale ta stojí třeba u felicie tři tisíce korun." Podle informací Vladislava Zoula, technika libereckého servisu Opel, je klíč k vozům zmíněné značky kódovaný. "Při ztrátě může pomoci jedině autorizovaný dealer, který se ovšem o víkendu obtížně shání," upřesňuje Vladislav Zoul. "Na náhradní klíč se čeká dva dny a platí se za něj dvanáct set korun. A výměna zámků stojí i deset tisíc." Z nesnází mohou motoristovi pomoci asistenční služby. Dvě největší - Auto Bohemia Assistance (ABA) a Ústřední automotoklub (ÚAMK) České republiky - jsou k dispozici čtyřiadvacet hodin denně na telefonních linkách 1240 (ABA) a 1230 (ÚAMK). "V jednodušším případě přijedeme, auto otevřeme, vyndáme vložku zapalování a řidič může odjet domů," uvádí Pavel Strapko z ABA. "U novějších vozů musíme sehnat značkový servis a tam auto odtáhnout. Jinak můžeme s řidičem zajet pro náhradní klíč domů, případně zajistit ubytování nebo náhradní automobil." Karel Hejl z konkurenčního ÚAMK tvrdí, že organizace, kterou zastupuje, má dohody s velkými automobilkami a u vozů s doživotní zárukou mobility ÚAMK poskytuje uvedené služby bezplatně. Jinak si musí žadatelé o pomoc u obou služeb připravit peníze na honorář. Servisní technik ABA pracuje o víkendech půl hodiny za zhruba 300 korun a ve všedních dnech je o 50 korun levnější. Za hodinu práce technika z ÚAMK zaplatí řidič o víkendu přibližně 250 a ve všedních dnech 200 korun. Kromě toho bude motorista platit také příjezdovou a odjezdovou taxu, přičemž obě společnosti účtují za kilometr 15 korun. Stejně se platí také za kilometr případného odtahu vozidla.


Klíč k moderní škodovce se nahrazuje s obtížemi

Autor:


Témata: Autoklub, Opel, Škoda


Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.