Diskuze

Zipovat se řidiči učí 17 let. Experti jsou pro lepší vysvětlení v zákoně

Pravidlo, které řidičům předepisuje, že do jednoho pruhu se mají sjíždět napřeskáčku, platí v Česku již od roku 2000. Není ovšem jednoznačně určeno, jak daleko před zúžením vlastně zipovat. Kdo jede až na konec, bývá před ostatními řidiči za agresora.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pravidlo o zipování platí pouze při souběžné jízdě, tak možná proto.

0 0
možnosti

Věřím tomu, co vidím. A to video JE jednoznačně ilustrativní - a ukazuje, že ZIP může být zipem jen tehdy, když k zipování dochází přibližně na jednom a tom samém místě. ;-) R^

Vidím, že řidič, který se do pravého pruhu řadí dříve, tak právě TEN ze všech nejvíc to zipování narušil. Dělá v tom zmatek. :-( Rv

A pak taky ještě řidič přilepený na svého předchůdce, který se cpe do pravého pruhu SOUČASNĚ! ;-€ ... to je asi ta úplně největší prasárna ze všech, které jsou na tom videu k vidění... :-(

4 0
možnosti

Jestli máte na mysli tu bílou Octavii někde uprostřed videa, tak tam je právě krásně vidět, že pokud za tím dříve se zařazujícím jede myslící řidič, který dodrží řazení do "správné" mezery (tedy za auto, před které se zařadila Octavia), je jedno, že se zařadí o pár desítek metrů dříve, i když je samozřejmě vhodnější se zařadit až na konci.

0 0
možnosti

P42e96t49r 25B82á36č14a

23. 12. 2017 10:39

Dojet až do konce a zipovat těsně před zúžením.

5479

Řadit se do průběžného pruhu s předstihem.

542

Tem 542 lidem okamzite odebrat papiry.

1 2
možnosti

On ale postup dle b neni nikde v zakone zakazan. Takze klidek, z hluboka dychat a pohoda jazz :-)

0 0
možnosti

Bohuzel realita je takova, ze mnoho ridicu vi co ma delat ale nedelaji, nejcasteji dochazi k blokaci tohoto systemu kamiony. Velmi casto se stava, ze na 3 pruhove dalnici stoji kamiony v prostrednim pruhu, nektery z nich se stara aby neprojel nikdo dopredu v levem a obcas nekdo blokuje pravy. Pod tou blokaci popisuji stav kdy jede kamion v pruhu , pred nim daleko nic a drzi tempo se svym kolegou ktery ma pred sebou auta. Na konci se musi clovek chovat jako agresor, aby se nacpal do 50cm skviry kterou maji kamiony mezi sebou

4 0
možnosti

Jojo, to kdyz vidim, mam chut vyjet do toho blokovaneho pruhu, nechat se tim imbecilem dojet, nasledne ctyrky, vesta a 15 minut hledat na aute domnelou zavadu...ja mam prece cas, me zadna povinna pauza nehoni :-)

1 0
možnosti

Zipování je lehké. Dojedu ke konci, zapnu ukazatel směru a plynule se zařadím mezi dvě auta u zúžení. Díky předčasným zařazením se průběžná kolona zastavuje mnohem dříve a brzdí všechny co přijíždějí ke kritickému místu (vznikají delší kolony úplně zbytečně). Zde bych doporučil dávat cedule s ukázáním kde je průběžný pruh tak 2 - 3 km před kritickým místem. Dále kvůli agresivitě většiny v průběžném pruhu, není najíždění všech vozidel v hrdle plynulý, ale naopak velmi pozvolný. Jedná se o vopruz celkově. Něco podobného jsou kruháky se dvěma pruhy. Taky většina řidičů neumí jezdit levým (vnitřním) pruhem. A zbytečně se blokují před kruhákem.

1 0
možnosti

U kruháčů jste myslím trochu v omylu. Jde o přednost. V čechách nemáte na vnitřním kruhu přednost pokud chcete vyjet ven z kruháče přes vnější pruh. To je problém protože vzhledem k uhlu zpětných zrcátek nevidíte z levého pruhu na vozidla v pravém, kterým máte dávat přednost. Např. ve Francii je přednost obráceně a skvěle tam vícepruhé kruháče fungují a jsou využívány. Viz. např. https://www.autorevue.cz/vite-jak-jezdit-na-kruhovem-objezdu-o-vice-pruzich . Takže blokování dvoupruhových kruháčů je způsobeno spíše chybnou legislativní úpravou než uměním řidičů. Ostatně jako obvykle v českém kocourkově.

4 0
možnosti

Rok 1: Nekompromisní pokutování těch, kdo nedávají blinkry. Vtlouct lidem do hlavy, že blinkr se dává PŘED zahájením manévru, musí blikat dostatečně dlouho před tím manévrem (alespoň 2 bliknutí, než se vůbec začnu přibližovat k dělící čáře). Máme tu mraky "expertů", co přejedou celou šířkou auta do sousedního pruhu a pak jednou bliknou. Na zabití.

Rok 2: Nekompromisní pokutování těch, co nedodržují bezpečné rozestupy. Udělat si na nejvytíženějších dopravních tepnách pomocné značky (na silnici nebo po stranách), umístit kamery, nahrávat, měřit rychlost, a jakmile je rozestup v metrech menší než 40% rychlosti v kilometrech za hodinu, pokutovat. A ještě lépe - povinně 20 minut sezení v nějaké místnosti, kde se promítají záběry z bouraček, aby ti lepiči přišli o čas.

Rok 3: Nekompromisní pokutování těch, co přes úspěchy z roků 1 a 2 nedokážou správně zipovat. Za většinou zipovacích míst udělat pozici policie, a jak špatně zazipuješ, opět - do kanceláře, pustit video s nehodami, pustit video s instruktáží.

Ale když ono je tak lákavé rozložit si radar na výpadovce a pokutovat 100 na 80...

7 2
možnosti

Dovedete si představit že by někdo vyžadoval např. 50 m odstup na křízení Vídeňské s Jižní spojkou?

1 1
možnosti

Pravidlo zipu: kdo má otřískanějí auto, vyhrává. Pravidlo levého pruhu: předjet se dá i vpravo. Hotovo vyřešeno, za dopravního experta mě můžete nominovat v senátních volbách 2128

0 0
možnosti

Staci vybrat si nejake lepsi auto ptrd ktere se chci zaradi. Dat blinkr a pomalu se priblizovat.

3 0
možnosti

P50e24t96r 34H75o47r19á41k

22. 12. 2017 21:38

Popravdě nevím, kdy ten zip nastává. Nevím, co je to souběžná jízda a co se myslí pruhem, který končí. Je to třeba i situace, kdy se připojuje na dálnici jedno auto, nebo už dvě auta?

0 0
možnosti

V pripojovacim pruhu snad mate znacku Dej prednost v jizde

0 0
možnosti
Foto

V dikci zákona je v tomto spousta nejasností. Podmínka souběžné jízdy výslovně znamená proudy vozidel před vozidlem, tedy v obou pruzích, což nemůže být splněno pro první vozidlo v končícím pruhu.

Další nejasnost je, zda "přestává být průběžným" znamená jen, že tam geometricky pruh končí, nebo to nastává i když pruh pokračuje jako odbočovací nebo vyhrazený a přímo chtějí nebo smějí pokračovat jen někteří a ostatní by se chtěli zipovat do vedlejšího pruhu.

Nejasná je formulace "umožní" namísto očekávaného "musí umožnit".

Vzdálenost od zúžení je také nejasná, z nynější dikce se zdá, že slabý nárok na "umožnění" je až na konci, ale to by mohlo být nebezpečné při vysokých rychlostech na dálnici (omezení rychlosti v pravidle není). Pokud by se zipovalo s předstihem, znamená to prodloužení kolony, takže může zasahovat do míst kde by vůbec nemusela být. A opět je zde problém s tím, že tím přestává souběžná jízda.

4 0
možnosti

Když se jede rychle, není "zipování" potřeba.

ZIP má smysl jen v kolonách pomalých a stojících.

0 1
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!