Diskuze
Zipovat se řidiči učí 17 let. Experti jsou pro lepší vysvětlení v zákoně
Děkujeme za pochopení.
D52a88v13i63d 77J53a85n60č76í97k
Pravidlo o zipování platí pouze při souběžné jízdě, tak možná proto.
K56a71r49e57l 14V32a18c90h77u50t
Věřím tomu, co vidím. A to video JE jednoznačně ilustrativní - a ukazuje, že ZIP může být zipem jen tehdy, když k zipování dochází přibližně na jednom a tom samém místě.
Vidím, že řidič, který se do pravého pruhu řadí dříve, tak právě TEN ze všech nejvíc to zipování narušil. Dělá v tom zmatek.
A pak taky ještě řidič přilepený na svého předchůdce, který se cpe do pravého pruhu SOUČASNĚ! ... to je asi ta úplně největší prasárna ze všech, které jsou na tom videu k vidění...
P96e24t35r 11Č19e90r71v16e18n38ý
Jestli máte na mysli tu bílou Octavii někde uprostřed videa, tak tam je právě krásně vidět, že pokud za tím dříve se zařazujícím jede myslící řidič, který dodrží řazení do "správné" mezery (tedy za auto, před které se zařadila Octavia), je jedno, že se zařadí o pár desítek metrů dříve, i když je samozřejmě vhodnější se zařadit až na konci.
P42e96t49r 25B82á36č14a
Dojet až do konce a zipovat těsně před zúžením.
5479
Řadit se do průběžného pruhu s předstihem.
542
Tem 542 lidem okamzite odebrat papiry.
M78a37r97t78i62n 25V95y78s17k24o81c90i82l
On ale postup dle b neni nikde v zakone zakazan. Takze klidek, z hluboka dychat a pohoda jazz :-)
M54i21c19h16a48l 52K52o76l68á14č91e47k
Bohuzel realita je takova, ze mnoho ridicu vi co ma delat ale nedelaji, nejcasteji dochazi k blokaci tohoto systemu kamiony. Velmi casto se stava, ze na 3 pruhove dalnici stoji kamiony v prostrednim pruhu, nektery z nich se stara aby neprojel nikdo dopredu v levem a obcas nekdo blokuje pravy. Pod tou blokaci popisuji stav kdy jede kamion v pruhu , pred nim daleko nic a drzi tempo se svym kolegou ktery ma pred sebou auta. Na konci se musi clovek chovat jako agresor, aby se nacpal do 50cm skviry kterou maji kamiony mezi sebou
M43a16r60t63i17n 34V64y72s40k47o13c80i28l
Jojo, to kdyz vidim, mam chut vyjet do toho blokovaneho pruhu, nechat se tim imbecilem dojet, nasledne ctyrky, vesta a 15 minut hledat na aute domnelou zavadu...ja mam prece cas, me zadna povinna pauza nehoni :-)
T60o19m14á40š 82V56a33l26d54e86r
Zipování je lehké. Dojedu ke konci, zapnu ukazatel směru a plynule se zařadím mezi dvě auta u zúžení. Díky předčasným zařazením se průběžná kolona zastavuje mnohem dříve a brzdí všechny co přijíždějí ke kritickému místu (vznikají delší kolony úplně zbytečně). Zde bych doporučil dávat cedule s ukázáním kde je průběžný pruh tak 2 - 3 km před kritickým místem. Dále kvůli agresivitě většiny v průběžném pruhu, není najíždění všech vozidel v hrdle plynulý, ale naopak velmi pozvolný. Jedná se o vopruz celkově. Něco podobného jsou kruháky se dvěma pruhy. Taky většina řidičů neumí jezdit levým (vnitřním) pruhem. A zbytečně se blokují před kruhákem.
J84o39s19e44f 82M61a43r19k32v16a40r29t
U kruháčů jste myslím trochu v omylu. Jde o přednost. V čechách nemáte na vnitřním kruhu přednost pokud chcete vyjet ven z kruháče přes vnější pruh. To je problém protože vzhledem k uhlu zpětných zrcátek nevidíte z levého pruhu na vozidla v pravém, kterým máte dávat přednost. Např. ve Francii je přednost obráceně a skvěle tam vícepruhé kruháče fungují a jsou využívány. Viz. např. https://www.autorevue.cz/vite-jak-jezdit-na-kruhovem-objezdu-o-vice-pruzich . Takže blokování dvoupruhových kruháčů je způsobeno spíše chybnou legislativní úpravou než uměním řidičů. Ostatně jako obvykle v českém kocourkově.
P19a44v24e10l 88D27r28o52t16á18r
Rok 1: Nekompromisní pokutování těch, kdo nedávají blinkry. Vtlouct lidem do hlavy, že blinkr se dává PŘED zahájením manévru, musí blikat dostatečně dlouho před tím manévrem (alespoň 2 bliknutí, než se vůbec začnu přibližovat k dělící čáře). Máme tu mraky "expertů", co přejedou celou šířkou auta do sousedního pruhu a pak jednou bliknou. Na zabití.
Rok 2: Nekompromisní pokutování těch, co nedodržují bezpečné rozestupy. Udělat si na nejvytíženějších dopravních tepnách pomocné značky (na silnici nebo po stranách), umístit kamery, nahrávat, měřit rychlost, a jakmile je rozestup v metrech menší než 40% rychlosti v kilometrech za hodinu, pokutovat. A ještě lépe - povinně 20 minut sezení v nějaké místnosti, kde se promítají záběry z bouraček, aby ti lepiči přišli o čas.
Rok 3: Nekompromisní pokutování těch, co přes úspěchy z roků 1 a 2 nedokážou správně zipovat. Za většinou zipovacích míst udělat pozici policie, a jak špatně zazipuješ, opět - do kanceláře, pustit video s nehodami, pustit video s instruktáží.
Ale když ono je tak lákavé rozložit si radar na výpadovce a pokutovat 100 na 80...
T38o86m86á42š 47Z46e84m56a67n
Dovedete si představit že by někdo vyžadoval např. 50 m odstup na křízení Vídeňské s Jižní spojkou?
V30l87a28s75t34i96m89i80l 20P96ř37í79k74a87z41s10k69ý
Pravidlo zipu: kdo má otřískanějí auto, vyhrává. Pravidlo levého pruhu: předjet se dá i vpravo. Hotovo vyřešeno, za dopravního experta mě můžete nominovat v senátních volbách 2128
T25o82m67á16š 97P12o79l76á10č32e56k
Staci vybrat si nejake lepsi auto ptrd ktere se chci zaradi. Dat blinkr a pomalu se priblizovat.
P50e24t96r 34H75o47r19á41k
Popravdě nevím, kdy ten zip nastává. Nevím, co je to souběžná jízda a co se myslí pruhem, který končí. Je to třeba i situace, kdy se připojuje na dálnici jedno auto, nebo už dvě auta?
M89a68r88t13i98n 45P17l54z77á37k
V pripojovacim pruhu snad mate znacku Dej prednost v jizde
M98a55r42t77i30n 12P88i60š32t84o47r97a
V dikci zákona je v tomto spousta nejasností. Podmínka souběžné jízdy výslovně znamená proudy vozidel před vozidlem, tedy v obou pruzích, což nemůže být splněno pro první vozidlo v končícím pruhu.
Další nejasnost je, zda "přestává být průběžným" znamená jen, že tam geometricky pruh končí, nebo to nastává i když pruh pokračuje jako odbočovací nebo vyhrazený a přímo chtějí nebo smějí pokračovat jen někteří a ostatní by se chtěli zipovat do vedlejšího pruhu.
Nejasná je formulace "umožní" namísto očekávaného "musí umožnit".
Vzdálenost od zúžení je také nejasná, z nynější dikce se zdá, že slabý nárok na "umožnění" je až na konci, ale to by mohlo být nebezpečné při vysokých rychlostech na dálnici (omezení rychlosti v pravidle není). Pokud by se zipovalo s předstihem, znamená to prodloužení kolony, takže může zasahovat do míst kde by vůbec nemusela být. A opět je zde problém s tím, že tím přestává souběžná jízda.
T73o43m40á95š 98Z13e14m36a77n
Když se jede rychle, není "zipování" potřeba.
ZIP má smysl jen v kolonách pomalých a stojících.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Švábenice, Chalupa 4+1, narušená statika, ke kompletní rekonstrukci či demolici rodinný dům
Švábenice, okres Vyškov
2 600 000 Kč