Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Živě z Ženevy: čínská auta „voní“ jako tenisky z tržnice

aktualizováno  13:50
Čínská invaze do Evropy odstartuje v automobilovém obchodě co nevidět. Své okopírované zbraně ukazuje v Ženevě další čínský výrobce. Jmenuje se BYD a jeho výrobky vám připomenou pach asijské tržnice.

Jejich kolegy od jiných značek z nejlidnatější země světa občas z nějakého autosalonu vykážou, protože auta jsou příliš podobná zavedené konkurenci. V Ženevě to pravděpodobně tolik nevadí.

Lze jenom odhadovat, zda jde o provokaci, ale BYD má svůj stánek mezi značkami, které jsou synonymem pro automobil s velkým A: vedle stojí mercedesy a naproti vozy značky Rolls-Royce.

Na stánku najdete čtyři sériové modely a jeden koncept. Ten nejmenší, označený F1, jako by z oka vypadl Toyotě Aygo, která se vyrábí v Kolíně. Nejen že má stejnou bleděmodrou barvu, ale i interiér je víc než podobný. VÍCE ZDE

Trochu v pozadí stojí model F3-R. Pětidveřový hatchback, který nápadně připomíná Chevrolet Lacetti. Nejvíc to vynikne při pohledu z boku a zezadu.

Fialové auto do Ženevy přivezli pravděpodobně v nejvyšší dostupné výbavě. Má mimo jiné střešní okno a parkovací senzory.

Otevřete dveře, nastoupíte... Na pohled to vypadá vcelku obstojně. Zároveň vás uhodí do nosu pach, který známe z čínské tržnice od regálů s teniskami.

Plasty uvnitř jsou tvrdé a mají gumovou vůni. Béžová kůže interiéru hodně plochých sedadel vypadá lákavě. Třeba to, čím potáhli volant, sice kůži připomíná, na omak to je ale spíš smirkový papír.

Sem tam něco nesedí, plasty mají otřepy, a když otevřete schránky, zjistíte, že ty, které nejsou na první pohled vidět, už snad ani horší být nemůžou. Mají na sobě podivné mapy a kupříkladu vnitřek popelníku je "olezlý", jako by ho někdo před vámi použil.

Převodové stupně zapadají možná líp než u lecjaké evropské zavedené značky. Zato spojkovému pedálu se moc nechce vracet zpátky od podlahy.

Pohánět čtyři a půl metru dlouhou "ef trojku" má motor z produkce Mitsubishi. Benzinový šestnáctiventilový čtyřválec s objemem 1,5 litru má výkon 78 kW a auto rozjede až na stoosmdesátku.

Nejvíc pozornosti na sebe na stánku BYD strhává koncept hybridního automobilu. Benzinový litrový motor spolupracuje s elektromotorem. Články dobíjí auto jak klasickou rekuperací, tak z obyčejné zásuvky. Desetiminutové napájení z 230voltové sítě prý stačí na padesátiprocentní nabití baterek.

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.