Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Na vlastní kůži. Jak se žije a jezdí s elektromobilem, nejen v zimě

Jaké je každodenní soužití s elektromobilem v roli jediného vozu v rodině v České republice? Je to taková paráda, jak hlásají propagátoři, nebo taková tragédie, jak proklamují odpůrci? S elektromobilem Renault Zoe to na vlastní kůži zjišťujeme.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RK

Ked bude tolko elektromobilov co je dnes "fosilnych" vozidiel,odkial budeme brat tolko elektriny? Zo zastrcky? A este jedna otazka : Kazde 3 roky vymena baterie,bateria bude stat tolko co polovica celeho auta,kto si to bude môct dovolit?

0 0
možnosti
JS

Toho se my uz asi nedozijem. Automobilismus ceka na nejaky zazracny technologicky objev bez ohledu na typu motoru.

Pokud by se stal EV prakticky pouzitelnym a soucasne by mel byt i ekologicky, tak bysme potrebovali zvysit produkci elektricke energie o 30%, coz jsou 2 Temeliny. Z obnovitelnych zdroju to nedame, ze zemniho plynu asi take ne, z uhelnych elektraren to neni moc ekologicke.

0 0
možnosti
Foto

Z většiny celkem objektivní článek, budiž.

Pokud jde o ekologii, tak nejekologičtější je takové auto, které se nikdy nevyrobí, a pak nejneekologičtější jsou dráha auta, bez ohledu na druh pohonu. Takže Zoe za milion bude vždycky násobně horší, než Citigo za 250 tisíc. Při výrobě 4x, po započtení provozu 3x.

Když se zmiňuje technologická náročnost, tak kdyby elektroauto bylo jednodušší, tak nestojí tolik peněz. Jde jen o to, že u spalovacího auta servisujete motor průběžně a ten vydrží klidně 500 tis. km, což stojí průběžně nějaké malé peníze.

Eletroauto sice prakticky neservisujete, ale pokud to auto má ujet aspoň 500 tisíc km, tak se bude muset 1-2x vyměnit baterie za několik set tisíc a pak je otázka, jestli je lepší jednou za rok vyměnit olej za 2000 Kč, jednou za 10 let rozvody za 15 tisíc, nebo za těch 10 let ušetřit par tisíc za pravidelný servis a pak dát 250 tis. za baterii. Pokud ji tedy bude někdo vyrábět. Navíc mimo sériovou produkci budou ty baterie dost drahé a výměna samotná bude náročnější než vyměnit rozvody.

2 0
možnosti
PV

Z kterým autem dnes najedete 500k? Jinak nevím jak ostatní ale Tesly mají po 200000 pořád 90% kapacity takže vám vydrží víc než to auto.

1 1
možnosti
LM

Minimálně zajímavý článek, který mi mnohé osvětil a už celkem chápu, proč automobilky považují elektrické auta za budoucnost, protože to podle mě budoucnost opravdu má. Samozřejmě zatím drtivá většina lidí bude jezdit klasickým autem, ale až se rozšíří možnost nabíjení a zároveň (přirozeně) klesne cena těchto aut, navíc se ta technika ještě zdokonalí, klidně bych do elektroauta šel ;-)

1 2
možnosti
Foto

Nabíjení problém není, pro mě tedy, jistič mám u domu dostatečný. Problém je pro mě cena auta. Až bude stát auto typu Zoe třeba 400-450 tisíc, pak to pro mě bude zajímavé, dříve ne.

Jen se obavám toho, že toho se dalších 20 let nedožijeme. Nejde jen o cenu baterií, ale drahá je zjevně celá výroba toho battery packu, managementu nabíjení, chlazení, zahřívání, zabezpečení, atp., takže i odečteme články samotné, tak to bude stát ranec peněz.

2 0
možnosti
VO

V43í17t 89O11ž25a76n90a

25. 1. 2020 12:45

Jako vždy jen polopravdy, evropské automobilky mají pro své zákazníky ceny cca poloviční.

0 2
možnosti
Foto

P25e54t24r 87H93a29n37a

24. 1. 2020 17:49

Dneska dobrý, v drtivé většině mi dojezd 60-80km stačí. Ale hodně zavádějící je počítání spotřeby. Dejte plnou poctivou cenu eletriky + daň jako u PHM a jste úplně někde jinde.

Bohužel v rámci úmyslně krmené hysterie tato daň s rozvojem elektroaut přesune spíše na bedra běžného spotřebitele. K tomu si připočtem celkový zákonitě očekávatelný a výrazný růst ceny el. energie, protože Německo a Rakousko a jiný ekoborci prostě svoje nedostatečný zdroje po zavření elektráren nakoupí od nás.....

5 1
možnosti
VB

tak zase když budeme prodávat Německu a Rakousku elektriku, která jim bude chybět protože jim ekoborci zavřou elektrárny, tak za to dostaneme spoustu peněz a budeme se mít dobře, což taky není špatný a navíc je budeme mít v hrsti, jak se nám znelíbí, tak je odpojíme a oni budou potmě, navrhoval bych to udělat ve velké zimě, to jim pak bude navíc zima a nám tady zbude spousty elektriky, tak ji můžeme zlevnit

1 3
možnosti
JM

Ještě k těm elektromobilům. Když se zmíní elektromobil, tak se okamžitě začne počítat, kolik emisí vznikne při jeho výrobě. Zato smradlavý diesely asi rostou ekologicky na stromě. Navíc ropa je strategická surovina a většinu jí vlastní hodně divné země. Výroba benzínu a nafty taky není nic ekologického a ty tankery, co to sem vozí, to je úplně škoda mluvit. Zato elektřinu si vyrobíte lokálně. Nepodporujete šejky v SA ani jinou svoloč. Servis elektromobilu je výrazně levnější. Ano auta se spalovákem jsou levnější, ale spočítejte si, kolik do těch kraksen nasypete prachů v servisu.

3 2
možnosti
VB

elektrický auta budou do 5 let nejdýl 7 levnější než spalováky i za cenu dotací a zdražení spalováků, když ne, tak jde elektromobilita do kopru, což není moc pravděpodobnej scénář, prachy co do toho byly vloženy musí začít vydělávat

0 3
možnosti
JM

Přestaňte tady obhajovat tu předpotopní techniku. Na auto se spalovákem budeme za pár desítek let vzpomínat jak na koněspřežku.

1 3
možnosti
Foto

P89e54t52r 40H45a13n49a

24. 1. 2020 17:51

Ano a na bateriové elektrokolky také.

2 1
možnosti
MR

zaplacené P.R. elektromobilů plné polopravd a čtvrtpravd

2 4
možnosti
JM

Jaké polopravdy. Naopak. Velice objektivní článek. Ale to přece každému jen trochu přemýšlivému jedinci jasné. Elektromobil nemá být levný doprava, ale ekologická doprava ve městě. Ty kraksny se spalovákama za pár let do města nepustí, cena paliva bude jen a jen růst. Individuální doprava bude po lidi stále dražší. Kdo bude chtít jezdit levně, musí do vlaku. Ono až EU napáli na benzín a naftu další a další daně, tak cena klidně může jít přes 40 korun. To budou zase o trochu jiné počty. Nikdo nemá právo smradit druhému pod nosem

2 3
možnosti
TM

Uživatelský komfort aneb stále v tichu a v zimě bez škrabky.

To mám s bufíkem časovačem taky a když na něho zapomenu, tak mám vyhřívaná skla, TPC heater a na bufíku pomocný příhřev vody. Takže v autě je za 5 minut teplo.

2 0
možnosti
MR

přesně, to je jedna z polopravd, naopak to zahřívání odpoadním teplem je přednost a jestli ráno škrabu nebo ne, závisí na vybavení auta, já nastartuju zapnu vyhřívání předu a vzadu, a mám 4 skla za 5 minut taky rozmražená, mimo ta boční vzadu.

1 2
možnosti
JM

Kdo chce jezdit levne, at jezdi vlakem nebo MHD. Autem clovek jezdi proto, ze usetri cas. Ja teda pri jizde autem do prace usetrim hodinu denne. To je pro me nad vsechny uspory. Prachy uplne neresim, ty si vydelam, ale cas jaksi nemam. Auta se spalovakem do budoucna do mest stejne dostanou stopku. Takze ty vase benzinovy a nafrovy zazraky nechate na P+R a dal pofrčite šalinou (pro mimobrněnske tramvaji).

2 3
možnosti
MR

jaké stejně ? To co si zvolíme to budeme mít. Pokud budeme volit Pyjáty nebo Čižinského, tak pochopitelně budeme mít h,,,,

1 1
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.