Další retrolegenda
si vzpomene na někdejší věhlas bájného Sonetu; tak se jmenovalo vzrušující kupé z šedesátých let, kdy levné a krásné minisporťáčky zažívaly zlaté období a nechaly v návštěvní knize na výsluní jména jako Škoda 1100 OHC, Fiat 850 Sport Coupé, Opel GT, Renault Gordini, VW Karmann-Ghia, Toyota 2000GT, ještě v sedmdesátých letech pak na hvízdání mladých kol vzpomínaly Fiat 128 Coupé či Škoda 110R.
Novinka, která si možná půjčí i legendární jméno, dostane opět podobu asi čtyřmetrového lehkého dvoumístného kupé s předním pohonem a avantgardními tvary, poháněného silným motorem – tentokrát dvousetpadesátikoňovým vidlicovým šestiválcem, vypůjčeným od Opelu.
Saab Sonett II (1967) |
Do polí, lesů a luk
se Saab vydá s již oficiálně potvrzenou novinkou – menším SUV, přímým konkurentem BMW X3 či Range Rover Sport. Novinka nahradí větší, sedmimístné SUV, odznakovou verzi Subaru Tribeca, která se měla pod značkou Saab 9-6X vyrábět, ovšem nečekané odprodání dvacetiprocentního podílu v Subaru koncernem GM tento plán překazilo.
Na trh přijde Saab 9-4x nejspíš v roce 2009 a o podvozkové skupiny se podělí s chystaným malým SUV Cadillac, ovšem motory použije vlastní. „Devět-čtyři-iks“ nebude prvním terénním Saabem, především v zámoří se již úspěšně prodává osobitě tvarovaná odznaková verze velkého Chevroletu Trailblazer V6 (4,2 litru 205 kW/275 k, 372 Nm) a V8 (5,3 litru, 224 kW/300 k, 447 Nm) pod kódem Saab 9-7X. Velké SUV se švédským pasem zanedlouho obohatí český trh, první exemplář dorazí ještě před vánoci. Cena verze slabším motorem je přibližně 1,5 milionu korun.
Extravagantní dandy – nový Saab 9-5 |
Právě v těchto dnech přichází i na český trh velmi odvážně tvarovaná frankfurtská novinka – stejnojmenný nástupce osmiletého modelu 9-5, jako obvykle spoléhající na přeplňované motory jak vznětové, tak zážehové, včetně dvoupalivového agregátu Biopower. |