Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zkušební jezdec Porsche zahynul při testu maskovaného prototypu

  9:07aktualizováno  9:07
Zkušební jezdec německé automobilky Porsche zahynul koncem uplynulého týdne při havárii utajovaného předsériového modelu 911 (typ 998) na dálnici A5 u porýnského města Darmstadt. Jednapadesátiletý řidič ve vysoké rychlosti narazil ze zatím neznámých důvodů do středových svodidel.

Nehoda testovacího porsche | foto: Autoblog.it

Maskovaný vůz přišel při nárazu o střechu, což jezdci způsobilo vážná zranění, jimž na místě podlehl. Na uvedeném úseku dálnice není žádné omezení rychlosti.

Továrna Porsche však popírá, že by šlo o rychlostní test. Jezdec prý prováděl vytrvalostní zkoušku jízdních vlastností auta, kdy se tři řidiči po osm hodin za volantem střídají v nepřetržitých směnách. Tato zkouška začala ve čtvrtek ve 22:00 a měla trvat do pátečního rána 6:00 tak, aby skončila před začátkem zvýšeného ranního provozu na dálnici. Nehoda se udála asi ve 2:45.

"Byl to zkušený testovací jezdec," uvedl mluvčí automobilky Porsche. Řidič pracoval ve vývojovém středisku firmy ve Weissachu již 25 let. Státní zastupitelství zapojilo do vyšetřování příčin nehody znalce.

Nehodu nahlásil druhý zkušební jezdec firmy, který testovaný kabriolet sledoval v kratším odstupu ve čtyřdveřovém prototypu modelu Panamera. Ten se dokázal vraku ještě včas vyhnout, zastavit a přivolat pomoc.

Tento poměrně přímý úsek dálnice je k testování vozidel používán již od svého vzniku před válkou. Na stejné dálnici, jen asi o osm kilometrů dále, zahynul v roce 1938 tehdy slavný automobilový závodník Bernd Rosemeyer.

Doplatil na to, že jeho závodní model značky Auto Union v rychlosti přes 430 kilometrů za hodinu nadlehčil a do strany strhl silný závan bočního větru.

Autoři: ,




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.