Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ubližovat a prudit? Pište své negativní zážitky s policií

  13:30aktualizováno  13:30
Ne vždy nás policisté jen chrání a pomáhají nám. Svou moc občas využívají velmi svévolně. Redakce magazínu Víkend MF DNES se rozhodla podobné případy zmapovat. Podělte se i o své zkušenosti.
S případy, které zavánějí zneužíváním moci a schválností, se u policistů - hlavně těch městských - setkal snad každý. Ilustrační snímek.

S případy, které zavánějí zneužíváním moci a schválností, se u policistů - hlavně těch městských - setkal snad každý. Ilustrační snímek. | foto: Michal Klíma, MAFRA

Kryta stromy z přilehlého parku číhá v Krnově hlídka městských strážníků u parkovací plochy před místní poliklinikou, kam logicky často jezdí i staří lidé z okolí. Protože je parkoviště zpoplatněno zhruba rok a půl a předtím bylo dlouhá léta zdarma, řidiči nic netuší, automaticky neplatí, a tak se z nich stávají snadné oběti. 

"Přitom se jedná o pět korun za půl hodiny, což by zaplatil každý. Přestupek se navíc neřeší napomenutím, ale rovnou pokutou. Sama jsem byla svědkem této situace dvakrát a hanba mě fackovala," píše pobouřená čtenářka.

V Hlinsku a okolí zase městští strážníci měří rychlost v úsecích, které jsou sice součástí obce, a tudíž na nich platí padesátka, ale... "Měří se na místech, kde se nepohybují chodci, a tudíž nikdo není ohrožován, zato se zde dá velice dobře nachytat řidič s vyšší rychlostí," píše jeden z obyvatel Hlinska. "Městská policie zakoupila nedávno radar na měření rychlosti a bylo to zdůvodněno vyšší bezpečností. Logicky bych předpokládal, že městští strážníci začnou měřit rychlost u škol, na přechodech, na místech zvýšeného pohybu chodců. Ale ouha."

Neblahou zkušenost s městkou policií popisuje i lékař Jaroslav Starý z Mostu: "Zákroky a šikany policie nejsou preventivní, nýbrž účelové, mající za cíl naplnit městskou kasu. Její zákroky se například odbývají na stopce, která je přehledná, kde je vidět 300 metrů do obou stran, a tudíž řidič nemá potřebu zastavit, pouze zpomalí. Při zastavení a opětném rozjezdu naopak vystavuje sebe i přijíždějícího řidiče většímu nebezpeční, než kdyby zpomalil a jel. Samozřejmě, pokuta ho nemine a po upozornění, že tato značka zde není vhodná a měla by se vyměnit za 'dej přednost v jízdě', je mu řečeno, aby se nestaral. A značky jsou zde dál, pokuty se vybírají, kasa se plní."

Městská policie a odtahovka

Typická situace z pražského Smíchova. Městská policie asistuje u odtahu vozidla, své auto při tom strážníci zaparkují na chodníku, jindy uprostřed křižovatky nebo na pěší zóně.

To je jen výběr z reakcí čtenářů sobotního magazínu Víkend MF DNES, kteří popsali své negativní zkušenosti s prací státní či městské policie.

Ta státní má heslo "Pomáhat a chránit", se kterým by se z logiky věci měli ztotožnit i městští strážníci. Někdy se ovšem zdá, že se spíš drží kréda "Ubližovat a prudit".

Plyne to aspoň z ohlasů, jichž na výzvu přišlo poměrně dost a víkendový magazín i na jejich podkladu připravuje obsáhlý článek na toto téma na sobotu 21. června. Drtivá většina lidí, kteří přispěli, se podepsala plným jménem, byť někteří z obav před případnou odvetou poprosili, aby nebylo zveřejněno.

Aby nedošlo k omylu: práce policistů je bezpochyby záslužná a náročná. A většinou je zcela jistě vykonávána poctivě. Nicméně případy, které zavánějí zneužíváním moci a schválností, zná z vlastní zkušenosti nebo z doslechu snad každý. Vzácné tedy nejspíš nebudou a mezi postiženými často vzbuzují vztek a bezmoc.

Do vznikajícího textu můžete stále přispět i vy. Svůj zážitek můžete sdělit na e-mail. A pokud máte i video dokládající nekorektní počínání policistů, můžete ho poslat přímo do redakce , pro mobilní zařízení je vytvořena speciální aplikace.

Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.