Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zloději jdou po vašem katalyzátoru

aktualizováno 
V USA se začíná rozmáhat nový druh kriminality − zcizování katalyzátorů přímo ze zaparkovaných automobilů. Zloděje totiž lákají drahé kovy obsažené v katalyzátorech. Na kolik si takový šikula přijde?
Katalyzátor

Katalyzátor | foto: DCL

Drahé kovy v poslední době ještě výrazněji zdražují. V souvislosti s tímto trendem zaznamenaly policejní úřady ve Spojených státech výrazný nárůst krádeží katalyzátorů z osobních automobilů. Katalyzátory totiž obsahují stopová množství tří vzácných kovů – platiny, rhodia a palladia.

Zloději drahé kovy z ukradených katalyzátorů vypreparují a následně prodají – z jednoho zařízení pro úpravu výfukových plynů lze prý získat vzácné kovy v hodnotě až 200 dolarů, tedy necelých 3 500 korun.

Ukrást katalyzátor přitom není nic tak složitého – stačí se dostat pod automobil a pomocí obyčejné pilky na železo jej odříznout. K tomu stačí zloději jen pár minut, takže z velkého parkoviště před obchodním domem si za půl hodiny odnáší lup v hodnotě několika tisíc dolarů.

Nejčastějšími oběťmi tohoto druhu kriminality jsou majitelé vozů SUV, jmenovitě pak vozů Toyota 4 Runner a Kia Sportage. Podobné automobily totiž mají díky zvýšenému podvozku ke katalyzátoru poměrně usnadněný přístup.

V Evropě se zatím informace o dramatickém nárůstu tohoto druhu kriminality neobjevují, ale vše může být zanedlouho jinak. Takového zloděje katalyzátoru je totiž velmi nesnadné vystopovat a poškozený má prakticky nulovou šanci, že se kdy dočká nápravy.

Autor:




Nejčtenější

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Další z rubriky

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Buerstner Ixeo time it 700 150k...
Buerstner Ixeo time it 700 150k...

r.v. 2016, naj. 52 714 km, diesel
1 359 800 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.