Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Žluté žihadlo: Kia JB Sport Concept

  18:59aktualizováno  18:59
Kia už nechce být jen "popelkou", na kterou si zákazníci vzpomenou hlavně když mají hluboko do kapsy. Do Paříže proto přivezla ostře žlutý agresivní sporťák, který má ukázat v čem budou zákazníci Kie odjíždět z autosalonů už možná příští rok.

Kia JB Sport Concept vychází z pětidveřového hatchbacku, který má být ve finální podobě uveden zjara příštího roku.

Nástupce Kie Rio se tak po způsobu citroënů nejdříve ukazuje světu ve sportovní verzi a až poté jako "hodné" auto určené do provozu.

Přední kola "žlutého žihadla" pohání dvousetkoňový přeplňovaný dvoulitr (147 kW), který ovšem nesportovně spolupracuje s pětistupňovou automatickou převodovkou.

Velká osmnáctipalcová kola, výrazné "svaly", křídlo, křiklavá barva a pořádná koncovka výfuku nakonec... Kia přijíždějící model prezentuje jako dynamické auto pro mladé  řidiče, a dělá vše proto aby mu přišli na chuť.

Zástupce automobilky říká: "Postavili jsme "mladé" auto, které se bude líbit aktivním zákazníkům mezi 20 a 30 lety."

Koncept je dlouhý 4150 mm, široký 1800 mm a 1470 mm vysoký. Má rozvor 2500 milimetrů. 

Kia chce naplno začít s výrobou v roce 2006. V sériové výbavě však pravděpodobně nebudou figurovat lahůdky, kterými láká interiér pařížské studie: kombinace šedé a žluté kůže, ušlechtilý kov, satelitní navigace, nebo přehrávač DVD a MP3. Uvidíme, budou-li si zákazníci muset nechat zajít chuť i na směrovky v zrcátkách.

Do Paříže přivezla Kia ostře žlutý agresivní sporťák, který má ukázat v čem budou zákazníci automobilky odjíždět z autosalonů už příští rok.

Kia Sport Concept vychází z pětidveřového hatchbacku, který má být ve finální podobě uveden zjara příštího roku.

Přední kola "žlutého žihadla" pohání dvousetkoňový přeplňovaný dvoulitr (147 kW), který ovšem nesportovně spolupracuje s pětistupňovou automatickou převodovkou.

Kia Sport Concept je dlouhý 4150 mm, široký 1800 mm a 1470 mm vysoký. Má rozvor 2500 milimetrů.

Velká osmnáctipalcová kola, výrazné "svaly", křídlo, křiklavá barva a pořádná koncovka výfuku nakonec... Kia přijíždějící model prezentuje jako dynamické auto pro mladé řidiče.

Autoři: ,




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.