Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Žlutý blesk na baterky ujede 100 kilometrů po desetiminutovém dobití

aktualizováno 
Švýcarská společnost Protoscar představí na autosalonu v Ženevě druhou generaci svého elektrického prototypu Lampo. Auto má zaujmout výbornými výkony, dlouhým dojezdem a snadným nabíjením.

S původním prototypem Lampo najezdili vývojáři firmy Protoscar přes 10 000 kilometrů nejen po běžných silnicích, ale i na závodních okruzích. Nový model s názvem Lampo2 byl vyvinut právě na základě poznatků z testování prvního prototypu. Oproti němu tak nabídne především efektivnější pohonné ústrojí.

Lampo2 má opět dvojici elektromotorů z nichž každý pohání jednu nápravu. Celkový výkon je tentokrát 300 kW, točivý moment pak 640 Nm. Automobil má jednostupňový stálý převod, který mu propůjčuje maximální rychlost zhruba 200 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h za 5 sekund. Každý z motorů má k dispozici svou vlastní sadu baterií Li-ion s polymerickým elektrolytem. Ty pojmou celkem 32 kWh energie a jejich napětí je 400 V. Soubor 216 článků s vodním chlazením váží 280 kilogramů. Vůz s nimi může ujet na jedno nabití vzdálenost až 200 kilometrů. Životnost baterií by měla být více než 800 nabíjecích cyklů, tedy přes 160 000 kilometrů.

Protoscar Lampo2

Žlutý blesk (Lampo je italský výraz pro blesk) nabízí řadu možností nabíjení. Standardní možností je dobíjení z domácí zásuvky výkonem 3,3 kW. V takovém případě se baterie plně nabijí za 12 hodin. Z veřejné rozvodné sítě je schopen se vůz dobíjet výkonem 6,6 kW.

Z třífázové zásuvky se vůz nabíjí s výkonem 9,9 kW. Speciální nabíjecí stanice je pak schopná přenášet až 80 kW energie, což znamená, že se vůz dobije na dalších 100 kilometrů jízdy za pouhých 10 minut. Inteligentní nabíjecí systém umožní řidiči libovolně si nastavit, jak se vůz má nabíjet. Dá se tedy třeba vybrat, kdy se vůz připojený k zásuvce má začít nabíjet a kdy má přestat. Nebo se dá například vybrat nakolik se vůz má dobít. Automobil pak za jízdy i za pomoci GPS aktuálně dopočítává, jak daleko je ještě schopen dojet. V úvahu přitom bere dosavadní styl jízdy a také profil očekávané trati.

Protoscar Lampo2

Roadster Lampo2 váží 1 580 kilogramů a jeho rozměry jsou 4 280 x 1 880 x 1 203 mm, rozvor měří 2 415 mm. Obouvá pneumatiky s rozměrem 245/45 R18. Výbava odpovídá běžným vozům. Nechybí v ní dva airbagy, pásy s předpínači, multifunkční dotykový displej s GPS navigací nebo vyhřívaná sedadla. Topení je elektrické, stejně jako parkovací brzda.

Firma v případě původního prototypu Lampo uvažovala o případné zakázkové kusové výrobě. K té určitě nedojde, své plány s novým modelem Protoscar prozatím neprozradil.



Témata: Ženeva, Testování


Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.