Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Změny v autoprodejnách: u Saabu koupíte spykery, Chrysler (ne)zmizí

  11:00aktualizováno  11:00
Automobilky mají nejhorší krizové období asi za sebou, nepřestávají však hledat způsoby optimalizace svého provozu. Kvůli tomu třeba zmizí z Evropy značka Chrysler a superluxusní spykery půjde koupit u vybraných dealerů Saabu.

Chrysler a Lancia budou mít společnou prodejní síť | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Prodejce automobilů značek Chrysler a Lancia pravděpodobně čekají krušné časy. V rámci restrukturalizace Chrysleru totiž dochází k naplňování plánů koncernu Fiat. Jejich součástí je i spojení a výrazná redukce současné prodejní sítě obou značek.

Chryslery se značkou Lancia

Lancia má v Evropě v současné době 595 dealerů se 785 showroomy, Chrysler má 595 dealerů se 750 prodejnami. Tato síť se má ztenčit asi o 350 prodejních míst. "Naším plánem je mít v květnu 2011 asi 800 dealerů a tisíc prodejních míst," řekl serveru Automotive News Olivier Francois, šéf značek Lancia a Chrysler. Výpověď současných smluv ale dostali všichni dealeři.

Důvod je jednoduchý. Nový kontrakt se totiž bude týkat vlastně jenom značky Lancia. Chrysler z Evropy zmizí, jeho vozy se budou na starém kontinentu prodávat pod italskou značkou. Výjimkou bude pouze Irsko a Velká Británie, kde Lancia v současnosti své vozy neprodává. Od spojení značek si koncern slibuje navýšení prodejů. Lancia prodala loni 121 000 vozů (z toho 102 000 v Itálii) a Chrysler v Evropě udal jen 11 500 svých aut. Nová síť by měla v roce 2014 prodat až 300 000 vozů. Nadále se do Evropy čas od času podívá značka Dodge, pod kterou se budou prodávat musle-cars jako Viper, Charger nebo Challenger.

Současní dealeři Chrysleru, kteří zároveň prodávají i vozy Jeep, dostanou nový kontrakt jen pro tuto značku. Tam, kde budou v prodejní síti mezery, nabídne Fiat zastoupení Jeepu současným dealerům značek Fiat, Alfa Romeo a Lancia. Dealeři Lancie budou muset po roce 2012 zvětšit své prodejní prostory, protože se modelová řada rozroste ze čtyř na osm modelů. Prodávat se bude minivan Musa, hatchback Delta a malý model Ypsilon. Dále přibudou sedany které se stanou nástupci Chryslerů PT Cruiser a Sebring a také velký sedan na bázi modelu 300C. Novinkou bude i přepracovaný Chrysler Voyager.

U Saabu i luxusní Spyker

To čerstvý majitel švédského Saabu hodlá svou prodejní síť výrazně rozšířit. Namísto 35 současných prodejců jich chce Spyker mít šedesát na konci letošního roku a devadesát koncem roku 2011. Dosáhne toho jednoduchým způsobem. Své superluxisní sportovní vozy nabídne k prodeji vybraným dealerům Saabu. Šéf Spykeru, Victor Muller, si od toho slibuje, že se automobilce podaří výrazně navýšit počty prodaných vozů a tím dostat společnost poprvé od jejího vzniku v roce 2004 do zisku. Loni Spyker prodal pouze 36 vozů.

Spyker si od partnerství se Saabem slibuje také možnost levnějšího nákupu některých běžných komponent jako třeba motorků pro stěrače a podobných součástek, které Saab odebírá ve velkém množství. Spyker chce také využít vývojářské kapacity švédské značky, kterou před nedávnem převzal.





Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.