Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zmije IROC: Nic pro zelenáče

  12:00aktualizováno  12:00
Jedovatě zelený volkswagen v ničem nepřipomíná své nevýrazné sériové sourozence. Scirocco - ikona mladých a rychlých řidičů sedmdesátých a osmdesátých let dostane pokračovatele. Ten se moc snaží, aby si jméno legendy tvarované Giugiarem zasloužil. Prozatím přijíždí pod jménem IROC s 210koňovou čtrnáctistovkou TSI.

Mezi volkswagenisty posvátné jméno Scirocco nové kupé přijme, až si otestuje reakce publika na autosalonu v Paříží. Prozatím musí konceptu stačt jméno ořezané z každého konce o dvě písmenka.

Zdá se, že designéři Volkswagenu konečně vzdali snahy o vytvoření auta, které se snaží líbit všem a ve finále výrazněji nezaujme nikoho. Nejposlednější wolfsburgský model je totiž nad míru nápaditý a radikální. Snaží se seč může, aby byl důstojným pokračovatelem legendárního předchůdce, který se představil před 33 lety na autosalonu v Ženevě.

Zmijí zelenou nosilo scirocco od modelového roku 1976, vše doplňují uvnitř i venku karbonové doplňky a semtam lesklý hliník. Mřížka chladiče dostala jiný tvar než nosí volkswagení konfekce. Agresivní výraz scIROCca dotahují uhrančivé žraločí xenonové oči.

Kupé styl dneška vyznává široké blatníky, které svírají směrem vzad se zužující kabinu a iroc jde samozřejmě s dobou. Na první pohled to se vstupem do kufru moc slavné nebude, obří nárazník zabírá víc než plovinu zádě auta, sportovní volkswagen však podle prohlášení automobilky odveze na 300 litrů zavazdel.

Zmije wolfsburgská narostla na 424 centimetrů délky a 180 centimetrů šířky, na výšku má metr čtyřicet. Od jednoho devatenáctipalcového kola (šířka pneumatik 235 mm) k druhému to je 268 centimetrů.

Na mohutný C sloupek, který nosí golf už po čtyři generace navazuje nezbytné křídlo spojleru. Odpředu mu jde naproti čelní okno navazující na prosklení střechy.

Vnitřek vyznává stejnou barevnou kombinaci jako vnějšek: černá, zmijí zelená a hliníková. Řidiče drží ve výrazně profilovaných sedadlech, potažených zeleným neoprénem a černou látkou se strukturou hadí kůže, pětiprvkové bezpečnostní pásy.

Pod kapotu iroc dostal výkladní skříň volkswagenovského vývoje: turbodmychadlem a kompresorem přeplňovanou čtrnáctistovku TSI. Oproti 170 koním, které pohání Golf GT, je motor pro iroc vyšlechtěn na 210 koní.

Základní sériové prvedení scIROCca prý ale dostane krotší přeplňovaný motor s výkonem pod 150 koní.

Prototyp je vybaven dvouspojkovou převodovkou DSG řazenou buď páčkami pod volantem, nebo zvláštně tvarovaným ovladačem na středovém panelu, který se ze středového tunelu vysune až po nastartování motoru.

Autoři: ,




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.