Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Legendární Alpine je zpět, mistr Vettel už přezouvá

aktualizováno 
Vozy Alpine opanovaly rally soutěže v 70. letech minulého století, poslední model této značky opustil francouzskou továrnu téměř před dvaceti lety. Legendární alpine se ale znovu vrací, slavnostní premiéru naplánovala před Velkou cenou Monaka.

Sebastian Vettel a vůz Alpine A110 | foto: ankeluckmann.com

Fotografie světového šampiona formule 1 s legendárním vozem Alpine A110 vznikly pro pánský časopis GQ a jsou skvělou reminiscencí závodní historie Renaultu. Sebastian Vettel je aktuálně dvojnásobným mistrem světa za tým Red Bull Racing, kterému Renault dodává motory.

Alpine A110 je pro změnu historickým šampionem značky, která už od počátku úzce souvisela s Renaultem. Tento vůz dokázal vyhrát v roce 1968 slavnou Alpskou rallye, o tři roky později Rallye Monte Carlo. V roce 1978 se závodní tým Alpine dopracoval, i když s jiným vozem A442B, až na celkového vítěze slavné Le Mans.

Spojení německého pilota formule 1 a legendárního vozu přichází v době, kdy se značka Alpine, která své poslední vozy vyrobila v roce 1991, vrací do motoristického světa. Minulý měsíc totiž známý francouzský automobilový novinář Renaud Roubaudi zveřejnil na svém blogu překvapivou informaci o slavnostní premiéře nového konceptu.

Koncept Zar Alpine

Koncept Zar Alpine

"Potvrzuji, že nová Alpine Renault bude oficiálně představena v pátek 25. května před Velkou cenou v Monaku. Po několika předváděcích kol na okruhu proběhne tisková konference před stájemi týmu Red Bull Racing," napsal. Koncept Alpine s názvem Zar by měl mít výkon 400 koní a lehký sportovní vůz by měl na okruh vyrazit s elektrickým nebo hybridním pohonem. Jeho možnou podobu zveřejnil italský server quattroruote.it.

Hlavně ji nerozbít

Alpine A110 je známým vozem i pro české příznivce motoristického sportu, v modrém provedení s ní v Čechách řádil legendární závodník Vladimír Hubáček.

"My jsme dostali první alpinu po nějakým Palikovičovi, kterému hrozně fandili v Jugoslávii, ale nějak se jim znelíbil, " vypráví Hubáček pro server renaultclub.cz. "Tehdy jsme měli my jednu alpinu a škodovek jelo třeba devadesát. A my jsme věděli, že ji nesmíme rozbít, že musíme jet tak, aby byl výsledek. Protože, když byl výsledek, tak jsme si mohli napsat, co chceme na příští rok," popisuje své začátky s vozem, s kterým opanoval závodní tratě v první polovině 70. let.

Sebastian Vettel a vůz Alpine A110

Sebastian Vettel a vůz Alpine A110

Značka Alpine datuje svůj vznik do roku 1955 a už od začátku své existence byla silně spjata s Renaultem. Čtyři roky před vznikem její zakladatel Jean Rédélé upravoval vozy Renault pro závody, po založení vlastní firmy Société Anonynme des Automobiles Alpine pak vozy s laminátovou karoserií prodával v rámci distribuční sítě Renaultu.

Alpine A110 je nejvýraznějším modelem této značky. Během své výroby mezi roky 1963–1978 se dvojmístné kupé konstrukčně téměř nezměnilo, vývojem procházel hlavně motor umístěný za zadní nápravou. První verze měly obsah 956 cm³, poslední a nejsilnější verzí byl motor 1 647 cm³. Vůz vážil 635 kg a jeho závodní verze dosahovala rychlosti až 246 km/h.

Více fotografií se Sebastianem Vettellem a vozem Alpine A110 najdete ZDE.

Autor:






Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.