Sebastian Vettel a vůz Alpine A110

Sebastian Vettel a vůz Alpine A110 | foto: ankeluckmann.com

Autofotka týdne: Legendární Alpine je zpět, mistr Vettel už přezouvá

  • 22
Vozy Alpine opanovaly rally soutěže v 70. letech minulého století, poslední model této značky opustil francouzskou továrnu téměř před dvaceti lety. Legendární alpine se ale znovu vrací, slavnostní premiéru naplánovala před Velkou cenou Monaka.

Fotografie světového šampiona formule 1 s legendárním vozem Alpine A110 vznikly pro pánský časopis GQ a jsou skvělou reminiscencí závodní historie Renaultu. Sebastian Vettel je aktuálně dvojnásobným mistrem světa za tým Red Bull Racing, kterému Renault dodává motory.

Alpine A110 je pro změnu historickým šampionem značky, která už od počátku úzce souvisela s Renaultem. Tento vůz dokázal vyhrát v roce 1968 slavnou Alpskou rallye, o tři roky později Rallye Monte Carlo. V roce 1978 se závodní tým Alpine dopracoval, i když s jiným vozem A442B, až na celkového vítěze slavné Le Mans.

Spojení německého pilota formule 1 a legendárního vozu přichází v době, kdy se značka Alpine, která své poslední vozy vyrobila v roce 1991, vrací do motoristického světa. Minulý měsíc totiž známý francouzský automobilový novinář Renaud Roubaudi zveřejnil na svém blogu překvapivou informaci o slavnostní premiéře nového konceptu.

Koncept Zar Alpine

"Potvrzuji, že nová Alpine Renault bude oficiálně představena v pátek 25. května před Velkou cenou v Monaku. Po několika předváděcích kol na okruhu proběhne tisková konference před stájemi týmu Red Bull Racing," napsal. Koncept Alpine s názvem Zar by měl mít výkon 400 koní a lehký sportovní vůz by měl na okruh vyrazit s elektrickým nebo hybridním pohonem. Jeho možnou podobu zveřejnil italský server quattroruote.it.

Hlavně ji nerozbít

Alpine A110 je známým vozem i pro české příznivce motoristického sportu, v modrém provedení s ní v Čechách řádil legendární závodník Vladimír Hubáček.

"My jsme dostali první alpinu po nějakým Palikovičovi, kterému hrozně fandili v Jugoslávii, ale nějak se jim znelíbil, " vypráví Hubáček pro server renaultclub.cz. "Tehdy jsme měli my jednu alpinu a škodovek jelo třeba devadesát. A my jsme věděli, že ji nesmíme rozbít, že musíme jet tak, aby byl výsledek. Protože, když byl výsledek, tak jsme si mohli napsat, co chceme na příští rok," popisuje své začátky s vozem, s kterým opanoval závodní tratě v první polovině 70. let.

Sebastian Vettel a vůz Alpine A110

Značka Alpine datuje svůj vznik do roku 1955 a už od začátku své existence byla silně spjata s Renaultem. Čtyři roky před vznikem její zakladatel Jean Rédélé upravoval vozy Renault pro závody, po založení vlastní firmy Société Anonynme des Automobiles Alpine pak vozy s laminátovou karoserií prodával v rámci distribuční sítě Renaultu.

Alpine A110 je nejvýraznějším modelem této značky. Během své výroby mezi roky 1963–1978 se dvojmístné kupé konstrukčně téměř nezměnilo, vývojem procházel hlavně motor umístěný za zadní nápravou. První verze měly obsah 956 cm³, poslední a nejsilnější verzí byl motor 1 647 cm³. Vůz vážil 635 kg a jeho závodní verze dosahovala rychlosti až 246 km/h.

Více fotografií se Sebastianem Vettellem a vozem Alpine A110 najdete ZDE.