Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Značky na přání: zabraný už je FANT0MAS, KUZLATK0 i JA6R0068

  18:00aktualizováno  18:00
Zájem lidí o automobilové registrační značky na přání ke konci týdne poklesl. Zatímco v pondělí, kdy úřady s registrací začaly, zažádalo o značku v celé republice na 800 lidí, od středečního poledne se počet žádostí snížil na čtvrtinu.

Vizualizace značek na přání pro automobily, motocykly a mopedy. | foto: koláž iDNES.cz

„Ke 13:00 dnešního dne tak eviduje ministerstvo dopravy celkem 1 654 žádostí,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy Zdeněk Neusar.

Z těchto schválených značek je podle Neusara už 650 ve výrobě, dalších 145 připravili úředníci k předání do výroby během pátku. Kromě toho eviduje úřad 250 neschválených žádostí a 605 rezervací. Čtyři páry hotových značek pak už na nové majitele čekají na úřadech. Během příštího týdne by se tak mohly objevit na silnicích, doplnil mluvčí.

Může se hodit

Hledáte nový nebo ojetý vůz? Nemusíte běhat po autobazarech a autosalonech. Vybírejte v pohodlí domova z bohaté nabídky osobních aut nebo nákladních aut k prodeji na Automodul.cz.

Při žádosti platí některá omezení. Lidé si nemohou nechat na tabulku vyrazit hanlivá slova nebo slova, která obsahují písmena G, CH, O, Q a W. Zákaz využití těchto snadno zaměnitelných písmen si podle ministerstva dopravy vyžádala dopravní policie. Cena jedné tabulky činí 5 000 korun a tento správní poplatek patří obci, ve které byla značka registrována.

Znění značky je možné také zarezervovat na dobu tří měsíců za poplatek 500 korun.

Každá vyžádaná značka je nepřenositelná a nebude možné je prodat další osobě, uvedlo dále ministerstvo dopravy. Zároveň varovalo před tím, že v případě ztráty nebo odcizení nebude možné vydat stejnou značku s identickým textem.

Tím se má zabránit situaci, kdy by byly stejnou tabulkou vybavena dvě vozidla. Platí ale, že se značka váže na majitele, nikoliv na auto. Její vlastník ji tak může opětovně použít na další svůj automobil, motocykl či moped, vždy ale pouze na jedno vozidlo. Na druhou stranu je ale možné prodat auto i se značkou na přání. Další informace čtěte zde.

Zabraný už je FANT0MAS i KUZLATK0

Lidé si nejčastěji přáli mít na registrační značce svého vozu jméno, název firem, číselnou řadu nebo kombinaci písmen a čísel. Někdo chtěl uvést název svojí webové stránky.

Populární jsou číselné řady jako například 11111111, 22222222. Výjimkou nejsou ani zdrobněliny, lidé si nechali registrovat například značky DR0BEK01 nebo KUZLATK0.

Mezi často požadované registrační značky patří jméno agenta Jamese Bonda doplněné o číslo 007, pokaždé bylo proto podle úředníků potřeba vymyslet jedinečnou kombinaci a pak ověření v centrální databázi. Úředníci mají k informacím přístup on-line do všech aplikací v celé republice.

Žďárský úřad vydá značku 007A6ENT a na Teplicku bude jezdit vůz s registrační značkou 007T0MAS.

V Ostravě budou moci lidé potkat auto s označením hvězdné lodi USS Enterprise známé ze sci-fi příběhů Star Trek. V seriálu či později i ve filmech nesla označení NCC-1701, vůz v Ostravě bude mít registrační značku NCC1701D.

Možnost získat značku podle svého přání využívají i majitelé automobilových veteránů. Majitel historického vozu Tatra T57 si například zaregistroval značku T57 Tatra.

Objevují se také přezdívky nebo kombinace, kterým rozumí jen oni sami, například PANALES1.

Přidělena už byla značka FANT0MAS. Písmeno O je zakázané, lidé jej nahrazují nulou. Podobně žadatelé nahrazují v textu písmeno I jedničkou.

Jedna značka ponese například název automobilu SMART, objevil se například JAREK, KOTE, JIRKA nebo SNAKE (v překladu had), ve všech případech doplněné o další znaky.

Mezi požadavky se objevily například názvy NINJA plus kombinace čísel, VIP plus čísla nebo ́ďábelské číslo ́ 666 plus písmena. Úřady zamítly žádosti o označení CZ nebo USA.

Zabrané jsou už i kombinace: JA6R0068, ARTUR001, RR000000, DUCATI01, FRANCIS1, TATRA613, VYS0CINA, 613TATRA, 0CTAVIA1, MARTIN01, KADLEC0, N0STRESS, 111DEVIL, R3DSHARK, 111IIIII, 0V000000, 7H777777.

Autoři: ,




Nejčtenější

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Další z rubriky

Automobilka Porsche představila třetí verzi SUVéčka Cayenne
Nový cayenne je zatím bez dieselu a má ochranu před odřením ráfků

Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Na autosalonu ve Frankfurtu si svou výstavní světovou premiéru odbývá Porsche Cayenne třetí generace. SUV, které před patnácti lety v podstatě zachránilo...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.