Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Značné nároky jsou oprávněné

aktualizováno 
Kupci ojetin v ceně do 300 tisíc korun už dosahují na automobilové pojmy nebo s uspokojením v duši a s velkým výdělkem berou auta, na kterých naopak prodávající krutě prodělal.
Kupci ojetin v ceně do 300 tisíc korun už dosahují na automobilové pojmy nebo s uspokojením v duši a s velkým výdělkem berou auta, na kterých naopak prodávající krutě prodělal. Největší ztrátu totiž utrpí motorista, který z jakéhokoliv důvodu prodává pouze rok či dva starý vůz. Dokonce i u zavedených a vyhledávaných západoevropských značek se v takovém případě musí už po prvním roce provozu počítat se ztrátou 25 až 30 procent z pořizovací ceny a v případě japonských, či dokonce korejských automobilů je prodělek prodávajícího - a tudíž výdělek kupujícího - ještě daleko větší. "Vzpomínám v té souvislosti na pouze rok starý Daewoo Leganza, který jsme prodali za necelých tři sta tisíc korun, tedy ani ne za polovinu jeho pořizovací ceny, která činila asi šest set padesát tisíc korun," říká Tomáš Pánek, šéf nákupu bazaru AAA Auto Praha. Mladé, rok či dva staré automobily uvedené cenové kategorie mají na kontě obvykle kolem 20 tisíc až 30 tisíc kilometrů, starší mercedesy nebo BMW budou pochopitelně jeté víc. "V každém případě je ale na místě brát jen auta jednoznačně prokazatelného původu, koupená původně jako nová v tuzemsku a s pečlivě vedenou servisní knížkou," radí Tomáš Pánek.

Ojetiny v ceně do 300 000 korun

vůz rok výroby cena (Kč)

Audi A4 1.6 1996 300 000
BMW 525 TDS Touring 1995 275 000
Citroën Evasion 2.0 1996 290 000
Daewoo Leganza 1999 290 000
Fiat Marea 1.9 TD 1999 300 000
Ford Focus 1998 300 000
Ford Galaxy 1995 300 000
Jeep Grand Cherokee 4.0 1993 300 000
Mazda 323 F 1999 280 000
Mazda 626 1998 300 000
Mercedes.Benz C 180 1993 290 000
Mitsubishi 3000 GT Twin Turbo 1993 290 000
Nissan Maxima 3.0 1997 300 000
Opel Frontera 2.3 TD 1994 285 000
Opel Vectra 2.0 1998 290 000
Peugeot 406 1997 300 000
Renalut Espace 2.2 1996 300 000
Renault Scénic 1.9 TD 1997 300 000
Toyota RAV 4 3dv. 1995 300 000
Volkswagen Vento 1.9 TDI 1997 275 000

Pramen: AAA Auto Praha, MF DNES
Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.