Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Znovuvytvoření krásky: Lancia Aprilia Sport Zagato

aktualizováno 
Nestává se moc často, aby automobilka vyráběla sama repliku vozu, který kdysi vytvořila. Karosárna Zagato se však jednu svou ztracenou legendu rozhodla oživit, a tak vznikla unikátní ukázka automobilové krásy – Lancia Aprilia Sport Zagato.

Lancia Aprilia Sport Zagato | foto: Autoblog.nl

V letech 1937−1938 vyrobila karosárna Zagato tři nebo čtyři kusy unikátního automobilu Lancia Aprilia Sport s proudnicovou karoserií vlastního návrhu. Ani jeden z těchto kousků se do dnešní doby nedochoval.

Lancia Aprilia Sport Zagato

V roce 2006 se karosárna rozhodla, že se pokusí tento unikátní automobil obnovit a vyrobit znovu. Práce to opravdu nebyla jednoduchá, protože se zároveň nedochovala ani žádná dokumentace k vyrobeným vozům. A tak jediná cesta k obnově vedla přes oživení vozu jen podle dvou zašlých dobových fotografií.

Lancia Aprilia Sport Zagato

Po více než roce pak karosárna Zagato slaví úspěch. Přesná replika nádherné Aprilie Sport Zagato se zanedlouho vydá na hledání svých majitelů. Zájem bude jistě obrovský, už jenom proto, že karosárna jasně deklarovala, že hodlá vyrobit pouhých devět kusů. Tomu odpovídá i cenovka – 150 000 euro, tedy asi tři a tři čtvrtě milionu korun.

Lancia Aprilia Sport Zagato

Automobil dostane i původní motor, který poháněl vůz před sedmdesáti lety. Jde o jednotku Aprilia VR-4 s výkonem 48 koní (35 kW) při 4 300 otáčkách za minutu. Maximální rychlost repliky tak činí 126 km/h, ale jízdní zážitky za volantem budou jistě nezapomenutelné.



Témata: Aprilia, jízdné, Lancia


Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari 365 GTB/4 "Daytona“
Autofotka týdne: Vzácné ferrari ze stodoly prodali za 45 milionů

Říká se jim „barn find“. Auta nalezená po desítkách let, zapomenutá pod hromadou sena ve stodole (barn = anglicky stodola) nebo v garáži, kterou dlouho nikdo...  celý článek

Alfa Romeo 33 Stradale slaví padesátiny. Na snímku v původní podobě prototypu....
Supersporty vymysleli Italové, ten rychlejší postavila Alfa. Teď slaví padesátku

Před padesáti roky představila Alfa Romeo model 33 Stradale. Spolu s Lamborghini Miura jde o první supersport všech dob. Oproti konkurentovi byla alfa o hodně...  celý článek

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.