Diskuze

Než vyjedete na D1, přeměřte si auto. Dodávky musí jet v pravém pruhu

Dálniční pruh musí být široký aspoň 2,5 metru, což je pro mnoho aut na hranici bezpečnosti. Vždyť mrazírenský kamion může mít návěs dokonce o deset centimetrů širší. Právě 2,5 metru budou úzké pruhy na dálnici D1 v místech, kde se začátkem dubna začnou opravy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J94a27n 87F70r28o41l42í30k

27. 3. 2014 15:36

Poprvé jsem se se zúženým pruhem setkal na dálnici kolem Salcburku v roce 1990. Moje Š 120 měla už slušnou vůli v řízení a tak jsem měl plné ruce volantu. I tak to ale nebyl zas tak hrozný zážitek. Jen ta rychlost 80 co všichni dodržovali byla pro mne v danné situaci docela hodně:-P

0 0
možnosti

Největší hrozbu v takto z úžených místech budou chroničtí čumilové. Zakouká se na bagr kterej se rýpe v zemi, auto před čumilem přibrzdí ten se lekne a začne zmateně auto honit v pruhu aniž by k tomu byl důvod....

0 0
možnosti

P80e70t66r 86U51r15b81a22n

26. 3. 2014 15:00

Chybná šířka u Škoda Octavia III - Má 2.01 metru včetně zrcátek ( http://www.caricos.com/cars/s/skoda/2013_skoda_octavia/1280x960/98.html )

0 0
možnosti

P46e35t21r 29U55r34b54a92n

26. 3. 2014 15:03

Mi totiž bylo trošku divný, že by byla širší něž Audi A8... :P

0 0
možnosti

P40e44t41r 80M12i66c79h45a58l

26. 3. 2014 12:38

Ve 2,5 metru širokém pruhu se fakt moc dobře nejede. Zvlášť, když je dělící čára do té šířky započítaná. Pak stačí kamion, který jede v pravém pruhu blíž k té dělící čáře a je problém ho předjet. A nejhorší je, že tak většinou jede ten, co jede nejpomaleji.

0 0
možnosti

J78a40n 40S64l39o56v44í21k

26. 3. 2014 12:48

Proto se často na západě setkávám s tou tzv. střídavou jízdou. Tam kde je to podobně těsné a řidiči osobáků by se báli používat levý pruh (zvlášť, když mají vlevo od sebe betonová svodidla), tak je levý pruh jen 2 metry, zakázáno předjíždění a povinnost jet v odskoku - ne vedle sebe. Sice nemůžete předjet kamion, ale protože i on má více místa, tak jedou všichni spokojeně těch 80 a netrpí fóbií :-).

0 0
možnosti

Na D1 schvaluji střídavou jízdu. Je tam velký provoz. Nehody jsou každý den minimálně dvě a mnoho řidičů všeho druhu (od miniaut přes limuzíny až po dodávky) neumí jezdit v úzkém pruhu. Pokud se pojede pomaleji, ale plynuleji a odpovědněji, určitě se sníži nehodovost. Zde by "psí smečky" měli ubrat a vzít v potaz hustotu provozu.V režimu střídavé jízdy by mohla být rychlost pokud to situace dovolí i 80km/hod. a to není přílišné zpomalení provozu. chce to jen zachovat disciplínu a ti co nemají jistotu v úzkém pruhu by se tam neměli cpát a policie by neměla kašlat na tyto krizové úseky, ale dohlížet a jednat. Jinak je tu jen pro buzerování.

0 0
možnosti

J83a24n 95S98l31o71v35í58k

26. 3. 2014 12:36

Pokud by se čeští řidiči "střídavou souběžnou jízdu" naučili, bylo by pak možné podobný systém zavést i v místech, kde u nás pokračuje dál jen jeden jízdní pruh. Odpadly by tím dlouhé poskakující kolony. Oba dva pruhy se daleko před omezením nenápadně neustále zužují a pomalu nutí řidiče v obou pruzích nejet těsně bok po boku vedle sebe, ale odskočeně. Lehkým zpomalením. Nakonec jsou auta tak hezky seřazena, že před zúžením do jednoho pruhu splynou mezi sebe bez nějakého nárokování zipu. Největším problémem totiž je, když se řidiči zařazují mezi sebe jen na jednu stranu, ke všemu daleko před omezením.

0 0
možnosti

Problém je v tom, že všichni co jedou osobákem si myslí, že musí jet v levém, přece nepojedou mezi kamiony, ale potom se mu to zdá moc úzké, bojí se předjet a zdržuje celej pruh. Vždycky bych z takového mantáka vyrostl, když vidím jak přidá, přibrzdí, přidá přibrzdí a pořád dokola.

2 0
možnosti

P56e17t77r 76M17i56c20h97a72l

26. 3. 2014 12:40

Všichni ne, ale je jich dost.

0 0
možnosti

A článek je zbytečně dlouhý - stačilo napsat - kdo se necítíte dobře v úzkém levém pruhu, použijte vždycky širší PRAVÝ PRUH...  ;-) ... a hotovo! R^

0 0
možnosti
Foto

J19a67n 39E80n98t12e51r

26. 3. 2014 7:32

U aut KIA a Hyundai uvádíte nesprávné údaje o šířce se zrcátky. Skutečná šířka je vyšší (např. H i30 202 cm) Rv

2 1
možnosti

J42a98n 65K98o55s13t61k18a

25. 3. 2014 22:29

Já jedu ráno, tak uvidím. Tento týden to bude nejspíš parkoviště, ale až dostaví ten dělící pruh, tak odhaduju bouračku a stojící dálnici každý druhý den:-(.

0 0
možnosti

Stejně minimálně 75% toho dobytku co se po silnicích pohybuje tam nemá co dělat a být větší hustota policie na silnicích,dávno by byli bez řidičáku.Prostě je to tak.Přejedu hranice - 1x za měsíc jezdím do čech - a hned na čáře to začíná.Hotovej nervák a než dojedu do Plzně,tak můžu vyždímat propocený triko,co všechno jsem přežil a čeho jsem byl svědkem.Lepení se na p**el,v obci aspoň 70-tkou,jo to jsou borcí panečku.Potřebovali by přes držku a ty jejich oktávky sešrotovat.O polských kamionech ani nemluvit,to je kapitola sama pro sebe.Špína evropy.Říkám, toto je potřeba řešit a pak teprve kraviny kolem šířek aut.

4 2
možnosti

Souhlas. - Policajtů je na silnicích žalostně málo - a podle toho to u nás taky vypadá!!!  ;-O ;-€ :-(

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!