Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zvíře z Ingolstadtu - nové Audi A6

  13:27aktualizováno  13:27
Majitelé skoroluxusních aut se dělí do dvou skupin: "klasiků", ti vyznávají umírněné tvary tradičního střihu a "futuristů", kteří mimo smyslu pro avantgardnost tvarů jsou rádi středem pozornosti. Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku se už nějaký ten pátek pokouší jít jakousi střední cestou.
Audi A6

Audi A6 | foto: Audi

Nová "á-šestka" by měla pravděpodobně uspokojit obě skupiny a přitáhnout i ty nerozhodnuté - hon na zákazníky je nekonečný.

Nové Audi A6 je uděláno tak, aby uspokojilo každého, záleží jenom na tom, jak se pozorovatel na druhé největší Audi podívá. Milovníka výrazného designérského prvku osloví ohromná "tlama" chladiče. Ladné tvary boků nadchnou milovníka čistoty a ladnosti. A všem sportsmenům se bude líbit zezadu.

Ingolstadtští inženýři se do A6 snažili nacpat z každého modelu, který automobilka nabízí, alespoň něco. Tvary všech základních komponent, které dávají autu tvář jsou vždy tak na půl cesty mezi A3 a A8. Do modelové škály zapadá víc než dobře, nic "extra" nového však nepřináší. Ale o to přeci manažerům Audi šlo.

Po sedmi letech služby má "stará" A6 právo na důstojný odchod do důchodu. Ta nová se za pár dní bude hřát v záři reflektorů a bude pomrkávat na kolemjdoucí, Ženeva ale bude plná novinek a proto chce užít svých několik dní slávy, namísto pouhých několika minut.

Nejvýraznějším, ovšem lehce diskutabilním prvkem je obrovská mřížka chladiče, která okupuje  valnou část předku. Vše začalo studií nuvolari , která byla k vidění na loňském autosalonu v Ženevě. Budeme si na ní muset zvykat čím dál více, automobilka na ní chce postavit svou identitu. Dozajista se jí tedy dočkáme i na ostatních modelech. Vypadá možná lehce "neučesaně" a násilně, oproti obrovským grilům Auto Unionů 30. let je však ještě stále velmi umírněná.

4,92 metru dlouhé, 1,86 metru široké a 1,46 metru vysoké A6 nepostrádá dynamický "look". Nutno říci, že hledání symbiózy mezi důstojností A8 a sportovním duchem A3 a A4 se týmu okolo Waltera de´Silvy docela podařilo.

Interiér je opět jakýmsi mixem čistoty a jednoduchosti tvarů A8 a sportovnějším

Tapety nového Audi A6 ve všech rozlišeních najdete ZDE.

založením menších "audin". Pracoviště řidiče možná působí lehce přeplněným dojmem. Auto, které toho tolik umí, ale samozřejmě potřebuje hodně ovladačů. Cestující rozhodně nebudou trpět nedostatkem místa, s sebou budou moci vzít až 546 litrů zavazadel. Už z fotografií je jasné, že rozvor je více než velkorysý, činí 2,84 m. Což je 83 mm nárůst oproti předchůdkyni. Zde poznamenejme, že podvozkovou platformu použitou na nové A6 si VW u Audi testuje a časem je dostane i nová generace Volkswagenů Passat a Sharan. Vpředu najdeme čtyřprvkové závěsy, vzadu pak lichoběžníkové polonápravy se samoříditelným efektem (které známe z A8).

Pod kapotou

Všechny bez rozdílu vkusu dozajista osloví jízdní vlastnosti. Pro Audi standardní dokonalý kompromis mezi komfortem a sportovním zaměřením lze očekávat i u nového modelu. V roce 2005 ještě přibude do nabídky "vzduchový podvozek" s nastavitelnou tuhostí a charakteristikou pérování, který komfort umocní. Podvozku musí sekundovat odpovídající motory. Pro začátek jich bude na výběr 5. Tři benzinové a dvě "TéDéÍčka".

Zážehové motory:
*4.2 V8 - 246 kW / 420 Nm
*3.2 V6 FSI - 188 kW / 330 Nm
*2.4 V6 - 130 kW / 230 Nm
Vznětové motory:
*3.0 TDI V6 - 165 kW / 450 Nm
*2.0 TDI - 103 kW / 320 Nm  (toho se dočkáme až v druhé polovině letošního roku)

Motory budou standardně spřaženy s šestistupňovými převodovkami. Manuálními, nebo automatickými tiptroniky. Lahůdkou bude bezestupňová převodovka multitronic, která v sekvenčním modu disponuje 7 převodovými stupni.

A6 s motory 4,2 a 3,0 TDI budou standardně "čtyřkolkami", u 3,2 FSI bude Quattro za příplatek. Z dalších technických lahůdek vyjmenujme elektronicky ovládanou parkovací brzdu, automatiku, která zapne stěrače a světla, když je zapotřebí, nebo multimediální rozhraní MMI ovládající všechny myslitelné funkce auta. ABS, ESP a EBD snad ani nezmiňujeme.

Kolik za něj?

Podle neoficiálních informací by 2,4 litrová A6 měla být k mání za přibližně 33 tisíc euro (1,1 milionu Kč). 3,2 litrové "FSIčko" by mělo začínat na 40 500 euro (1350000 Kč).Ceník bude dozajista přetékat standardní i příplatkovou výbavou. Prozatím víme, že zájemce bude moci utrácet za xenonové světlomety, které vidí za roh, snímače tlaku v pneumatikách - od roku 2005, aktivní tempomat, který si dokáže "ohlídat" i vzdálenost od vozu vpředu, automatickou klimatizaci, která kontroluje i vlhkost vzduchu a vnější hluk. Připlatit si budete moci i za "keyless entry" (bezkličkové otevírání a startování), DVDnavigaci, audiosystém od Bose, nebo barevný displej namísto standardního černobílého.

Autoři: ,




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.