Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

600koňový mercedes s maximálkou 125 km/h

aktualizováno 
Oba pohání osmiválec s výkonem kolem 600 koní a oba zdobí třícípá hvězda na kapotě - Mercedes SLR versus Actros F1.

Mercedes SLR versus Actros F1 | foto: Omniauto

Tím ale veškerá podobnost končí. Na italském okruhu Misano Adriatico se setkali oba, aby změřili síly. Stuttgartská automobilka ale nakonec neprozradila, kdo ve závodě ve zrychlení a slalomu vyhrál. Výsledek je stejně jasný na první pohled.

popisek VŠE O
MERCEDES SLR McLAREN

Soupeři byli totiž velmi nesourodí. Superrychlý Mercedes SLR se dá nazvat tím pravým šípem na čtyřech kolech, je stvořen k pokořování rychlostí, o kterých se smrtelníkům akorát sní. Má genetiku společnou se speciály F1 - exkluzivní model mimo jiné vzniká v pod dohledem specialistů McLarenu. SLRek je na na silnicích jako šafránu, actrose naopak potkáváme velmi často, je to čistokrevný dálniční pracant, který tahá mnohatunové náklady napříč Evropou.

SLRko má maximálku někde daleko za třísetkilomerovou hranicí, sedmitunový tahač se rozjede maximálně na 125 km/h.

MERCEDES ACTROS SLR
motor vznětový přeplňovaný zážehový přeplňovaný
počet válců V8 V8
objem (l) 16 5,4
max. výkon (kW/k při ot./min) 440/598 při 1800 460/626 při 6500
max. kroutící moment (Nm při ot./min) 2800 při 1080 780 při 3250
pohotovostní/celková hmotnost (kg) 7/18 000 1768/1940
max. rychlost (km/h) 125 334
zrychlení 0-100 km/h (s) - 3,8
kombinovaná spotřeba (l/100 km) cca 35 14,5
cena (euro) asi 130 tisíc 435 tisíc

Tahač Actros SilverTec F1 dostal speciální "bojové" barvy, spojlery a další závodnické nezbytnosti inspirované Formulí 1.

Ani ostatní výbavou nezaostává za malými příbuznými, kteří odvezou nejvýš tolik lidí, kolik máme prstů na ruce. O bezpečnou jízdu se stará stabilizační systém, při parkování je nápomocný parkovací asistent a nechybí ani "active brake system", který když řidič lelkuje namísto brzdění, začne auto zpomalovat sám.

Interiér formulového kamionu je vyšlechtěn kůží na volantu a sedadlech. Nechybí klimatizace, která je nezávislá na motoru, CD přehravač, televize, navigační systém... Co se děje kolem vozu ví řidič díky kamerám.


DALŠÍ FOTKY ZDE





Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.