Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Japonské ferrari Honda NSX: trvalo to deset let a teď je z ní hybrid

Honda se vrací do extraligy. Nový supersport NSX se má postavit těm nejlepším, třeba ferrari. Tomu mají odpovídat výkony i cena. Novinka přinese revoluční výrobu šasi a bude mít hybridní ústrojí s trojicí elektromotorů. Podstatné detaily ovšem Honda stále nezveřejnila.
Honda NSX druhé generace

Honda NSX druhé generace | foto: Honda

Fanoušci Hondy NSX museli mít velkou trpělivost. Na nový model druhé generace čekali deset let. Původní Honda NSX se vyráběla od roku 1990 neuvěřitelně dlouho až do roku 2005, ale nástupce nepřišel. Původně Honda avizovala novinku po roce 2007, kdy ukázala koncept nového sporťáku, ale ekonomická krize o rok později vývoj přerušila. Honda měla jiné starosti.

Nakonec vývoj druhé generace NSX začal v roce 2011, na začátku dalšího roku Honda začala ukazovat koncepty supersportu a nyní na autosalonu v Detroitu představila produkční verzi. Ta se začne vyrábět letos a do prodeje zamíří před koncem roku. Výroba se nastěhuje do nového závodu Hondy do Marysvillu v americkém Ohiu, první generace se vyráběla v Japonsku. Americká továrna bude obsluhovat všechny trhy. Na domácím se auto bude prodávat pod značkou Acura (jejíž logo mají i vystavené vozy na autosalonu v Detroitu), v Evropě bude NSX nosit tradičně logo Hondy.

Honda NSX první generace se stala kultovním autem (pouze přes 18 tisíc exemplářů za 15 let výroby), a i proto byla druhá generace tak očekávána. Spojuje je schopnost postavit se těm nejlepším jako jsou auta od Ferrari nebo Porsche. To jiná japonská auta nedokázala, ač pár sporťáků ze země vycházejícího slunce určitě stojí za pozornost. Jenže Honda NSX byla a je o kus dál a byl a bude to opravdu výjimečný vůz.

Honda NSX první generace

Honda NSX první generace

Design novinky je atraktivní a určitě dynamický. Ale možná mu chybí to zvláštní kouzlo ploché siluety s výraznou kabinou a dlouhou zádí včetně mohutného křídla původního modelu. Novinka má šípovitou příď i záď, kabina posunutá dopředu zůstala zachována a oproti předchůdkyni narostla ve všech rozměrech. Je o necelých pět centimetrů delší,  o celých 13 centimetru širší, o 4,5 centimetru vyšší a rozvor se natáhl o výrazných 28 centimetrů. Rozměry nové NSX jsou: 4,47 × 1,94 × 1,21 metru a rozvor má hodnotu 2,63 metru. Hmotnost výrobce zatím neuvádí.

Novinka bude po technické stránce bezesporu velmi zajímavým autem. Začít můžeme u šasi, které jako u prvního sériového auta na světě bude vyráběno tlakovým litím hliníku. Honda slibuje stejnou pevnost jako u kovaného výrobku, ale při nižších výrobních nákladech. Vepředu i vzadu najdeme dvojité lichoběžníkové nápravy a podlaha auta je vyrobena z karbonu.

Hybridní pohon se skládá ze tří elektromotorů a ze vzadu podélně uloženého vidlicového šestiválce (u původní NSX byl šestiválec uložen napříč). Benzinový agregát bude dopovaný dvojicí turbodmychadel, ale objem ani výkon zatím neznáme, toto tajemství si zatím Honda střeží. Dva elektromotory vepředu budou pohánět přední kola a třetí bude pomáhat vzadu spalovací jednotce. Honda neprozradila ani výkon celé soustavy, ani kolik auto ujede čistě na elektrický pohon. Možné to však bude. Na kola bude výkon přenášet devítistupňový automat, brzdit budou keramické kotouče Brembo.

Honda NSX druhé generace

V kokpitu se tradičně uvelebí jen dva pasažéři. Je střižený hodně sportovně, u vystaveného modelu a na tiskových fotografiích s výrazným čalouněním v dvoubarevném provedení. Mezi dvěma anatomickými sportovními sedadly je velmi vysoký středový tunel. Řadit bude možné pádly pod volantem, ze supersportů nechybí tlačítko pro rychlý start (launch control). Startovací tlačítko je netradičně uprostřed středové konzole a má okolo sebe prstenec pro volbu jízdních režimů. Ty budou čtyři, od „líného“ přes základní sport, sport plus až po okruhový režim track.

Cena novinky se odhaduje na 1,5 milionu dolarů, což je v přepočtu v aktuálním kurzu závratných 3,6 milionu korun. Ale je možné, že cena v Evropě bude díky daním ještě vyšší. Nutno dodat, že levná nebyla ani první generace NSX, auto se prodávalo za zhruba 2,5 milionu korun.

Na detaily si musíme počkat, očekává se, že je Honda zveřejní v březnu na autosalonu v Ženevě.

Autor:
  • Nejčtenější

Italové zadrželi zásilku fiátků z Maroka. Budou strhávat nálepky s vlajkou

20. května 2024

Italská policie zabavila víc než 130 vozů značky Fiat dovezených z Maroka na základě podezření, že...

Všechna Kabaňova auta. Poznejte výtvory génia, kterého ulovili Číňané

16. května 2024,  aktualizováno  9:46

Čtyřlístek, české sklo, kubismus, poštovní obálka, iPhone. Tím vším se při tvorbě svých aut...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Umělá inteligence obchoduje s auty líp než člověk. Umí i mluvit se zákazníky

20. května 2024

AURES Holdings překonává třicetileté prodejní rekordy díky nasazení umělé inteligence do svého...

Nejprodávanější Škoda nemá tříválec a dostala funkci, kterou si snad ještě rozmyslí

16. května 2024

Octavia je nejúspěšnější škodovkou všech dob, ve čtyřech novodobých generacích jich od roku 1996...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Auta dnes může prodávat každý lúzr, říká k testu autosalónů novinář

14. května 2024

Rozstřel Investigativní tým MF DNES a iDNES.cz opět po roce otestoval české autosalóny. Průzkumníci ve...

Distingovaní gentlemani táhli Prahou, jízdu vedl prezident Pavel

20. května 2024

Už po jedenácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných...

Italové zadrželi zásilku fiátků z Maroka. Budou strhávat nálepky s vlajkou

20. května 2024

Italská policie zabavila víc než 130 vozů značky Fiat dovezených z Maroka na základě podezření, že...

Umělá inteligence obchoduje s auty líp než člověk. Umí i mluvit se zákazníky

20. května 2024

AURES Holdings překonává třicetileté prodejní rekordy díky nasazení umělé inteligence do svého...

Román pro ferraristy. Příběh Čecha, který si psal s Enzem a jel ho navštívit

20. května 2024

Premium Enzo Ferrari je bezesporu největší legendou motorsportu, možná automobilismu vůbec. Kolem...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Bohužel nám to nevyšlo, oznámili manželé Pagáčovi rozchod po šesti letech

Herečka Patricie Pagáčová (35) a dramaturg Tibor Pagáč (32) se rozešli po pěti letech manželství. Žádost o rozvod zatím...

Zemřel Vlastimil Harapes. Baletní mistr Národního divadla i českých filmů

Ve věku 77 let zemřel tanečník a herec Vlastimil Harapes. Dlouhá léta byl sólistou baletu Národního divadla. Zahrál si...

Anální sex je výzva. Nejvíc tabu je však v Česku jiná praktika, říká průzkum

Erotické hračky nepředstavují podezřelou exotiku, v ložnicích jsou jako doma. Ostatně jako masturbace. I orální sex....

Svěrák se na mě nedíval jen jako na hezkou buchtu, říká Radka Pavlovčinová

Jan Svěrák ji vidí jako robotku. Radka Pavlovčinová v nové hře filmového a teď už i divadelního režiséra hraje umělou...

Plné divadlo i bazilika. Nad rakví Postlerové mluvila dcera, Töpfer i Šťastný

S herečkou Simonou Postlerovou se v prostorách Divadla na Vinohradech rozloučili kolegové i veřejnost. Nad rakví...