Automobilka Bugatti není v koncernu VW předurčena k tomu, aby vydělávala peníze. Supersport veyron sice stojí zhruba milion eur, firmu ale vlastně jeden vůz stojí miliony tři. Nyní se spekuluje o tom, že by Bugatti mohlo do své nabídky zařadit další prakticky nevýdělečný projekt.
Volkswagen by totiž chtěl vyrobit alespoň malou sérii svého konceptu XL1. Dvoumístný minivůz s naftovým dvouválcem 0,8 litru o výkonu 48 koní váží jen 795 kilogramů. A to díky rozsáhlému použití uhlíkových vláken. XL1 je kvůli tomu na svou kategorii hodně drahý vůz.
Koncern tak prý uvažuje o tom, že by XL1 nabídl zákazníkům právě pod značkou Bugatti. Díky ní by mohl cenovku XL1 i ještě trochu vyšponovat a na voze něco vydělat. XL1 by si prý mohli kupovat současní zákazníci Bugatti jako městský vůz. Volkswagen se inspiroval u Aston Martinu, který svým zákazníkům nabízí minivůz Cygnet. To je ale vlastně jen převlečená Toyota iQ.
Otázkou zůstává, jak by ultra úsporný a nijak zvlášť rychlý model XL1 imponoval zákazníkům exkluzivních vozů Bugatti. Pravda, stejně jako Veyron by to byl unikátní technický kousek, čímž by se dost lišil od malého astonu.