Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejpomalejší a nejlevnější aston martin. Batole jménem Cygnet

  11:00aktualizováno  11:00
Aston Martin Cygnet prodají dealeři jen těm, kterým už v garáži parkuje některý dospělý model značky. Prozatím není jasné, zda se dostane i na Agenta 007, vzniknou jich pouhé dva tisíce.

Aston Martin Cygnet | foto: Aston Martin

Aston Martiny oceňuje James Bond, jsou rychlé, agresivní a vypadají skvěle. Cygnet splňuje jen poslední charakteristiku, ale může se Jamesovi a jeho kumpánům hodit na nákupy. A také se s ním skvěle parkuje v přeplněných městech.

Nové batole tradiční britské automobilky vychází z povedené malé Toyoty IQ. V podání Aston Martinu bude ale o poznání luxusnější. Zákazníci si budou moci cygnet nakonfigurovat a vybavit stejně jako obdivované sporťáky. K nim se také hlásí čumákem s tradiční maskou a tvarováním koncových světel. Jediné, co s bondovskými žihadly neladí, je poháněná přední náprava.

Cygnetů vzniknou pouhé dvě tisícovky za nijak skromnou cenu - jak jinak u Aston Martinu. Zájemce o stylový doplněk na nákupy a cesty do kavárny vyjde 22 tisíc euro, tedy spíše 32 tisíc dolarů, což je skoro dvojnásobek ceny původní minitoyoty. Stále je přibližně 600 tisíc korun nejmíň, co za astona zaplatíte.

Jak jezdí miniaston?

Stejně jako Toyota IQ. Test najdete ZDE

Ulrich Bez, šéf firmy na klasické britské sporťáky (a teď už tedy i na nákupní vozíky) to asi nepřizná, ale hlavním důvodem, proč se automobilka domluvila na spolupráci s Toyotou, je potřeba dostát emisním předpisům. Automobilka tak elegantně srazí průměrnou hodnotu emisí, kterými její modelová řada, doposud složená ze sporťáku s minimálně 380 koňmi, zatěžovala životní prostředí. Ulrich Bez navíc prozradil, že Aston Martin ani neplánuje hybridní sporťák, což je další z možných cest, jak snížit emise.

Cygnet bude ještě letos k mání výhradně u amerických dealerů aston martinů. Podle dostupných informací bude výroba probíhat tak, že do továrny v britské, Gaydonu dorazí kompletní Toyoty IQ, kde je mechanici přestrojí na Aston Martiny, na mechaniku sahat nebudou. O pohon cygnetů se budou starat výhradně čtyřválce 1,33 litru, toyoty jsou k mání i s litrovými tříválci.

Aston Martin Cygnet

Stojí za pozornost, že to není jediný nový aston martin, který se chystá. Automobilka právě startuje s výrobou luxusní limuzíny rapide, která je o dva metry delší než cygnet. Aston Martin Rapide bude stát necelé čtyři miliony, o pohon víc než pětimetrového aristokrata se postará 477koňový dvanáctiválec. Maximálka je 303 kilometrů v hodině, Toyota IQ alias Aston Martin Cygnet se rozjede nejvíc na stosedmdesátku.

A podle všeho se stále pracuje i na mamutích modelech se značkou Lagonda, které budou vycházet z mercedesů.

Aston Matin Rapide

Aston Matin Rapide

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.