Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nejlepší auto světa přijíždí. Má na čele hvězdu

  14:16
Tolik moderní techniky dnes asi jiné auto nenabídne. Mercedes představil novou generaci své vlajkové lodi, označované už tradičně jako řada S. Nejprodávanější luxusní auto světa je tu nanovo.
Mercedes-Benz třídy S

Mercedes-Benz třídy S | foto: Daimler

"Eskový" mercedes je ikona. Žádná jiná limuzína nejvyšší třídy nemá takové renomé po celém světě. Konkurence je možná rychlejší, sofistikovanější a luxusnější. Hvězda mercedesu třídy S však nepohasíná. Právě teď se představuje jeho už šestá generace.

Z pohledu designu to nikdy hvězda nebyla, konzervativní klientele "plnotučných" mercedesů bylo třeba nabídnout auto bez výstřelků. Spíš usedlejší. O to zářivější je každé "esko" při uvedení z pohledu techniky. Pokaždé šla konkurence do kolen a pokaždé musela dotahovat náskok, který vývojáři ve Stuttgartu vytvořili.

Mercedes-Benz třídy S

Nový Mercedes S (kódové označení w222) je jednou z nejdůležitějších premiér letoška. V globálním měřítku určitě. A pro Mercedes je to možná nejdůležitější premiéra posledních let.

Už během prvního roku tak plánují prodej sta tisíc kusů nejvýše postaveného mercedesu. Zákazníky mají přilákat mimo jiné vysoké bezpečnostní standardy zahrnující různé systémy podpory řízení.

Nový největší mercedes má nabídnout to nejlepší, co je dnes v autoprůmyslu k mání. Mercedes sebevědomě prohlašuje, že se "esko" dopracuje k titulu nejlepší automobil na světě.

"Naší ambicí bylo realizovat v každé dimenzi to nejlepší, nebo nic," říká Dieter Zetsche, šéf automobilky Daimler, která mercedesy vyrábí.

Výkon a úspornost

Tvůrci vyzdvihují pohodlí, bezpečnost a hospodárnost i přesto, že když máte auto za dva miliony, spotřeba vás moc zajímat nebude. Mercedes-Benz se tak chlubí, že u auta se 150kilowattovým motorem za deset let srazil spotřebu paliva skoro na polovinu. Podle tabulek má tak dnes pětimetrový koráb spotřebu 4,4 litru (verze S 300 BlueTEC Hybrid).

Esko je také prvním vozem na světě, v němž už není jediná žárovka, všude pouze diody LED. Napočítáte jich na pět stovek, třeba každá přední lampa je složená z 56 diod, v interiéru jich je kolem tří set. Zajímavá je i víceúrovňová funkce brzdových světel. Jejich intenzita se v noci nebo při čekání na červeném semaforu snižuje s ohledem na ostatní řidiče. Nechybí chytré dálkové světlomety, které směřují světlo tak, aby co nejlépe osvětlovaly okolí a zároveň neoslňovaly. Na okresce tak pojede vlastně se stále zapnutými dálkovkami, protijedoucí však neohrozí.

Nové "esko" oproti předchůdci o kousek narostlo. Díky tomu se nafoukl i prostor v kabině. V základním provedení je nový model dlouhý přesně 5 116 milimetrů, široký 1 899 a vysoký 1 469. "Moderní design třídy S byl vždy výrazem luxusu a automobilové vznešenosti své epochy," říká šéfdesignér Gorden Wagener. Na druhou stranu mercedes musí být umírněný, o půlkrok za nejmodernějšími trendy, aby padl do oka i konzervativní klientele, a drží se toho i nové esko. Vypadá majestátně, však má i větší mříž chladiče než dřív. Luxus z něj přímo čiší, ale ikona designu z něj spíš nebude.

Mercedes-Benz třídy S

To technikům se z něj zatočí hlava. A třeba i tou ladnou karoserií, ve které je nádech sportovnosti. Esko má totiž skvělou aerodynamiku, jak je u moderních mercedesů pravidlem (Cx=0,23). To přispívá k nízkému aerodynamickému hluku a snižování spotřeby.

"V prvním roce bude nová třída S k dispozici ve verzích S 400 Hybrid, S 500, S 350 BlueTEC a S 300 BlueTEC Hybrid, tedy se dvěma hybridními jednotkami, jedním zážehovým a jedním vznětovým motorem," vypočítává Jan Kuhn, mluvčí českého zastoupení Mercedesu. "Veškeré motory splňují již dnes limity chystané emisní normy Euro 6," dodává.

Thomas Weber z vedení automobilky slibuje ještě třeba nabíjecí hybridní model S 500 Plug-In Hybrid: "Bude to první třída S, jejíž hodnota spotřeby bude mít trojku před desetinnou čárkou."

Mercedes-Benz třídy S

Inteligentní jízda

Auto je plné vychytávek, umí třeba číst povrch cesty. S předstihem rozpoznává díky kameře na přídi nerovnosti vozovky a podle toho neustále upravuje nastavení tuhosti odpružení. Unikátní vychytávka, kterou jiné auto na světě nemá, bude k mání pro osmiválcové modely. "Nová třída S je standardně vybavena plynule pracujícím adaptivním systémem tlumení ADS Plus a zdokonaleným vzduchovým odpružením všech kol AIRMATIC," upřesňuje Jan Kuhn.

Také vnitřek je festivalem přepychu a moderní techniky. Přístrojovce vládnou dva obrovité displeje, jeden nahrazuje kapličku s budíky přístrojů, druhý je pro zábavu posádky a ovládání nepřeberného množství funkcí auta. Samozřejmostí jsou vybrané materiály, maniakální péče o kvalitu zpracování a předlouhý seznam doplňkové výbavy. Jen popis funkcí a variant sedadel je fascinující: masážní funkce, při které jsou polštáře sedadel vyhřívané (vyhřívání má i volant, loketní opěrky i opěrky ve dveřích); odvětrávání, při kterém větráky nejprve sají vzduch a pak foukají; lehátková sedadla... Jak se v novém Mercedesu S sedí, čtěte zde

Mercedes si zakládá na tom, že na zadních sedadlech se bude pasažér cítit stejně luxusně jako vpředu. A mercedes třídy S je jedno z aut, pro která si opravdu lidé pořizují šoféra. Také u šesté generace největšího mercedesu bude k mání základní a prodloužená verze. "Poprvé v historii třídy S byl její vývoj zaměřen na sedan s dlouhým rozvorem. Zatímco v Evropě a Severní Americe usedají za volant třídy S často samotní majitelé, je vlajková loď výrobního programu osobních vozů Mercedes-Benz v Asii zcela jednoznačně šoférským vozidlem," vysvětluje Kuhn. A tak je pro nohy vzadu k přednímu opěradlu skoro metr místa.

Mercedes vyzdvihuje hlavně bezpečnost, kterou "esko" vždycky předbíhalo ostatní svět. Supertuhá karoserie, jejíž skelet tvoří víc než z poloviny hliník, a schránka chránící posádku z vysokopevnostní oceli má torzní tuhost 40,5 kN/°, pro srovnání: předchůdce má 27,5 kN/°. Karoserie je hliníková. K tomu přidali nálož bezpečnostních a asistenčních systémů, které auto samy zabrzdí nebo aspoň připraví na srážku. Na zadních sedadlech chrání cestující airbagy integrované v bezpečnostním pásu a sedáku (proti podklouznutí těla pod bezpečnostním pásem).

Mercedes-Benz třídy S

 

"Obrazně řečeno, nová třída S nemá už oči pouze vpředu, ale má výhled do všech stran v rozsahu 360 stupňů," popisuje Thomas Weber z Mercedesu. Důležité je v těchto případech propojení a spolupráce všech systémů. "Odborníci na bezpečnost tomu říkají senzorová fúze. Cílem je komplexní ochrana nejen cestujících ve voze, ale i všech ostatních účastníků silničního provozu." Auto samo hlídá jízdu v jízdním pruhu, brzdový asistent s asistentem pro křižovatky dokáže díky kameře rozpoznat při značení s přerušovanou čárou obsazený vedlejší jízdní pruh. Nechybí infrakamera pro noční vidění nebo systém rozpoznávající únavu řidiče.

Ceny startují na 2,1 milionu za verzi S350 Bluetec s třílitrovým šestiválcovým turbodieselem pod kapotou. Vrcholová verze S 500 je o šest set tisíc dražší (osmiválec 4,7 litru).

  • Nejčtenější

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová auta mají povinně černé skřínky, data jsou chráněna před zneužitím

3. května 2024

Od léta budou mít všechna nová auta černé skřínky. EU vyžaduje záznam důležitých informací vozidla...

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

Autovideo týdne: Kupte si Sennův „služebák“. Japonské ferrari před 30 lety osiřelo

5. května 2024

První květnový den uplynulo přesně třicet let od chvíle, kdy Ayrton Senna přišel na okruhu v Imole...

Nadšenci nastartovali své poklady a pádí z Prahy. Cílem je dojet do Atén

4. května 2024  13:35

V druhém ročníku akce Oldtimer Express vyrazilo v sobotu ráno z Prahy 43 posádek veteránů,...

Po Okruhu Českobrodském uháněli autodědečci i veteránský dorost

4. května 2024

Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí, odstartoval svůj jubilejní ročník ve...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela

Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil nadační fond Dvojka...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Titěrné sukně i míčky na podpatcích. Zendaya vzkřísila trend tenniscore

S nadsázkou bychom mohli říct, že největší tenisovou událostí tohoto roku je premiéra snímku Rivalové. Aspoň co se módy...

Je to šílený, hodnotily firmy práci řemeslníků, kteří opravili střechu

Po zimě se často ukážou mnohé „vady na kráse“ domu, střechy nevyjímaje. Někdy nezbývá nic jiného než kompletní výměna....

Ostrov kanibalů. Stalinistický režim na Sibiři zrealizoval noční můru

Pochytali na moskevských ulicích tisíce lidí, zločince, straníky, dělníky, matky od rodin. Deportovali je na Sibiř....