Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nový Ford S-Max je parádní, dorazí ale nejdřív za rok

Tohle auto by rovnou mohlo zamířit do výroby, tak realisticky koncept Fordu S-Max vypadá. Ale musí ještě aspoň rok čekat, než dorazí nový Ford Mondeo. Už dva roky láká na autosalonech, ale ve fordárnách stále nabízejí to staré.

Stále je hodně dobré, ale prodeje váznou a zákazníci se ptají po novince. Po několikaměsíčních problémech s dodávkami se už mondeo dá zase koupit. To nové dorazí až koncem příštího roku, až Ford přestěhuje linku na mondea z Genku do španělské Valencie.

V tu chvíli dojde i na nový s-max. I ve stávající osmileté generaci stále parádní MPV, které dodnes nikdo nesesadil z pozice nejsportovnějšího rodinného stěhováku. 

Ford S-Max Concept

Úspěšný model

Ford se chlubí, že právě s-max přitáhl značce spoustu nových zákazníků. Velmi často žen. A i když vypadá stále k světu, je čas na výměnu. Běžný životní cyklus modelů je dnes kolem sedmi let. 

Stávající s-max se představil jako koncept ve Frankfurtu v roce 2005, sériová podoba odstartovala půl roku na to z ženevského autosalonu.

Koncept nového s-maxu se představí za dva týdny opět ve Frankfurtu. Už od pohledu nemá daleko do sériové podoby, jen přidat kliky a nahradit ta fešácká designová křesla klasickými sedadly.

Ford S-Max Concept

Jak uvádí magazín Quattroruote, stavba prototypu podle návrhu designérů Fordu probíhala v jedno turínském ateliéru. V takových dílnách v italském podhůří Alp se rodí velké množství konceptů, kterými se pak automobilky chlubí na autosalonech. "Stavba takové studie trvá měsíce za neustálé komunikace mezi designéry a řemeslníky," popisuje italský časopis. S-max stavěla firma Vercarmodel Saro v Orbassanu.

Linie vypadají velmi reálně, tým Martina Smithe, šéfdesignéra značky, se držel tvarů nových fordů s velkou výraznou maskou a obřími světlomety. Při pozornějším studiu ale v linkách a proporcích najdete i stávající s-max. 

Moderní technika

Nový s-max využije platformu mondea, které už se v Americe přes rok prodává jako Fordu Fusion. To znamená velký, 285 centimetrů dlouhý rozvor.

Interiér studie je pětimístný, počítá se ale i se sedmimístnou verzí. Za pozornost stojí přikrčená silueta. Není to klasické krabicovité MPV, sedět se bude výš než v klasickém osobáku, ale posádka nad hlavou nepoveze zbytečné litry vzduchu.

Pod kapotou má koncept nový čtyřválec 1,5 litru Ecoboost spřažený s dvouspojkovým automatem Powershift.

Koncept nešetří vychytávkami, z nichž většinu už dnes v různých modelech najdeme. Třeba samoparkovací asistent, duální displej zobrazující spolujezdci na středovém panelu jiný obraz než šoférovi nebo předkolizní asistent. Hudbou budoucnosti je systém Car2Car umožňující komunikaci s ostatními auty. Které si poví třeba o zácpě nebo autu jedoucím po dálnici v protisměru.

Ford S-Max Concept

Zajímavý a ne tak vzdálený od použití je ale systém sledující tep řidiče senzory zabudovanými v sedačce. Další specialitou sledující kondici řidiče pak je glukometr zobrazující na obrazovce naměřené údaje, to by se moc hodilo diabetikům.

Facelift studie

Aby nové mondeo nezastaralo, ještě než dorazí do evropských showroomů, vymysleli u Fordu fígl. "Faceliftovali" koncept a ve Frankfurtu představí studii Vignale. Zas tolik nového, aby se tomu tak hrdě mohlo říkat koncept, toho není. Dojem luxusu mají navodit chromované lišty, fajnovější maska chladiče, dvacetipalcové leštěné ráfky a vyšperkovaný interiér korunovaný prošívanou kůží na sedadlech a výplních dveří. 

Vignale ale hlavně představuje chystanou novinku v nabídce Fordu. Od roku 2015 bude v autosalonech značky speciální koutek, kam budou vodit zákazníky, kteří chtějí víc než maximální výbavu Fordu. Automobilce totiž z průzkumů trhu vyšlo, že ji chce deset až patnáct procent zákazníků. Těm nabídne značka luxusní program, který se vedle samotného produktu zaměří i na péči o zákazníka. To znamená fajnové čalounění a další služby. Třeba doživotní mytí vozu zdarma nebo pozvánky na speciální akce. Inspirací byli Fordu třeba osobní bankéři, i služby spojené s létáním první třídou.

Ford Mondeo Vignale

Vignale maloval tatru

Jméno Vignale není mezi autonadšenci neznámé. Jméno italské karosárny zaniklé koncem šedesátých letech si vypůjčil Ford už před lety na koncept Focusu kabrio. Čechy zaujme, že jedním z posledních děl turínské karosárny, která zanikla se smrtí Alfreda Vignaleho (tři dny předtím ji prodal), byl designový základ Tatry 613. 

Není to poprvé, co si Ford půjčuje pro takové účely jméno zaniklé italské karosárny. Donedávna používal pro vrcholové verze svých modelů jméno slavného designstudia Ghia. A také ta byla v roce 1915 založena v italském "autolandu", v Turíně.

  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...