Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

I koncepty bourají. Kia Kee si natloukla nos

  12:08aktualizováno  12:08
Koncepty, to jsou auta, která se většinou na silnici nikdy nepodívají. Po autosalonu, na kterém je neustále obskakují s hadříkem a prachovkou a žárlivě odhánějí kohokoli, kdo by se jich chtěl dotknout, je schovají do muzea. Zdálo by se, že se jim nemůže nic stát. Při cestě na jednu takovou přehlídku však naboural jediný exemplář Kii Kee.

Kia Kee | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Občas nechají v konceptu někoho projet, ale rozhodně ho nepustí do automobilové džungle, kde platí právo silnějšího a drzejšího. - ČTĚTE ZDE

Takové vyjížďky se konají za přísných bezpečnostních opatření, nemůžete jet víc než nějakou čtyřicítkou  padesátkou a pustí vás jen na uzavřený okruh.

I přesto může takový koncept nabourat, jak se to nyní stalo korejské automobilce. Jejich citronově žlutý sporťák Kee, představený na autosalonu ve Frankfurtu, při cestě na další autosalonovou štaci do Los Angeles naboural.

Kia Kee

Ani pečlivá pozornost nezabránila tomu, aby Kia Kee došla k úhoně. Co se přesně stalo, automobilka neprozradila.

Říká se, že se auto při převozu kamionem vyvléklo z úchytů a vážně se poškodila přední část. Jisté ale je, že na losangeleskou autopřehlídku, která začíná tento týden, už to nestíhá.

Obyčejný značkový servis Kii na nápravu škod stačit nebude. Takže Kee vyrazí zpět do ateliéru designérů. Alex Fodorak, mluvčí americké Kii, upřesnil, že Kee teď odcestuje k opravě do Itálie.

Utopený koncept
Při pohledu do historie můžeme najít ještě smutnější konec zajímavého konceptu. Chrysler Norseman ani nedostal možnost se představit světu oficiálně na autosalonu.

Při své cestě z turínských ateliérů Ghia do Ameriky šel ke dnu v útrobách lodi Andrea Doria. Od 25. července 1956 odpočívá tenhle unikát v sedmdesátimetrové hloubce na dně kousek od newyorského přístavu.

Práce na Norsemanu trvaly u Ghie 15 měsíců. Za padesát milionů tehdejších lir si studii objednal Chrysler, aby mohl prezentovat technickou vyspělost svých výrobků.

Norseman měl mimo jiné dálkově ovládané víčko nádrže nebo elektricky seřiditelná sedadla - ve své době velmi neobvyklé prvky výbavy, které dnes považujeme za samozřejmé.

Specialitou bylo zadní okno, které se zasouvalo do střechy. Auto úplně postrádalo čelní sloupky. Velmi aerodynamická karoserie měla dvoubarevné modré lakování.

Chrysler Norseman

Autor:




Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.