Yeti dostal mimo jiné umírněnější vzhled. Charakteristický pohled čtyř světel designéři změnili do usedlejší podoby blízké novějším modelům od Škody. Více o změnách Škody Yeti čtěte zde.
Úspěšné SUV, kterých se dosud vyrobilo na 270 tisíc, je ode dneška v prodeji v modernizovaném provedení, které rozdělilo nabídku do dvou směrů. Jeden yeti je městský švihák, který na výlety mimo silnici ani nepomýšlí. To je ta lacinější varianta s přeplňovaným čtyřválcem 1,2 TSi 77 kW se startovací cenou 339 900 korun.
"To je o 10 000 korun méně, než činila dosavadní základní cena modelu Yeti," uvádí tiskový mluvčí značky Jozef Baláž. Stejných deseti tisíc ovšem připlatíte za balíček Plus, ve kterém je autorádio, dálkově ovládané centrální zamykání a palubní počítač, který byl dosud v nejlevnějším provedení yetiho "Fresh Active" za 349 900 korun. V základní výbavě má yeti manuální klimatizaci, stabilizační systém, ABS, čtyři airbagy, elektricky ovládaná přední okna a zrcátka a další prvky.
Druhý výbavový stupeň Ambition už stojí 435 tisíc a navíc má mimo jiné hlavové a kolenní airbagy nebo tempomat a hliníková kola. Zajímavostí je, že v "městském" provedení je základní motor spřažen výhradně s automatem.
Dobrodružnější povahy sáhnou po verzi "Outdoor", která startuje s cenou vyšší o 125 tisíc korun (464 900 korun). V ní je základním motorem 1,4 TSI/90 kW.
"Mezi hlavní viditelné rozdíly patří odlišné prvky přídě a zádě. Nárazníky, ochranné ližiny, boční ochranné lišty a prahy jsou buď lakované v barvě vozu, nebo v případě varianty Outdoor černé," vypočítává Vítek Pelc ze Škody Auto. "Yeti Outdoor má navíc v sériové výbavě stříbrné kryty vnějších zpětných zrcátek, paket pro špatné cesty a tažné zařízení, elektronickou kontrolu tlaku vzduchu v pneumatikách, specifický design potahů sedadel, skla SunSet se zvýšeným stupněm tónování a kryty pedálů z ušlechtilé oceli."
Pro obě verze je na výběr ze sedmi motorů a pohonem předních, nebo všech kol, který je proveden mezinápravovou spojkou Haldex páté generace. K některým motorům je k mání za příplatek dvouspojkový automat DSG.
Yeti je první škodovka s parkovací kamerou. Ostatní modely této značky využívají klasické pípající senzory a grafické znázorňování.
Na českém trhu budou obě varianty oficiálně uvedeny až v lednu 2014, ovšem již ode dneška si je můžete objednat.