Trojčata vznikla ve spolupráci japonské Toyoty a francouzského PSA, na které se dohodly před třemi roky a má trvat minimálně do roku 2020. Je to tedy podobný model spolupráce jako u kapesních kolíňat (Citroënu C1, Peugeotu 108 a Toyoty Aygo).
Autosalonovou premiéru bodu mít Peugeot Traveller, Citroën Spacetourer a Toyota Proace na autosalonu v Ženevě, do prodeje mají dorazit ještě v prvním čtvrtletí 2016.
Japonský model označení nezměnil, spacetourer nahrazuje model Jumpy, a traveller zastoupí Peugeot Expert. Opět budou k mání užitkové i osobní verze, vyrábět se budou ve fabrice PSA ve francouzském Valenciennes.
Značky zatím nezveřejnily další podrobnosti, omezily se jen na prohlášení, že modely budou sdílet technické charakteristiky, motory a výbavy. Lišit se tedy budou jen designem.
Trio bude lovit zákazníky mezi kupci velkých MPV, jejichž nabídka se na trhu zužuje. Konkurovat chtějí hlavně Volkswagenu Sharan nebo Fordu Galaxy. Budoucnost Voyageru (dříve značky Chrysler, dnes Lancia) je nejistá. Renault s Espacem z této kategorie s nejnovější generací modelu vycouval
Spolupráce na vývoji a výrobě dodávek a MPV je mezi výrobci ještě běžnější, než u osobních vozů. Renault tak spolupracuje s Opelem (více zde) a třeba i Mercedesem.
Právě PSA bylo dvacet let v konsorciu, které vyrábělo takzvaný „eurovan“, což byl v nabídkách značek vlastně předchůdce nového tria. Stejné MPV vyráběné pod značkami Citroën, Peugeot, Fiat a Lancia vyjížděly právě z fabriky Sevel Nord ve Valenciennes od roku 1994 do roku 2014 ve dvou generacích. V prvním vydání to byly Citroën Evasion, Peugeot 806, Fiat Ulysse a Lancia Zeta, v druhém Citroën C8, Peugeot 807, Fiat Ulysse a Lancia Phedra.