Událostí týdne bylo představení auta, které ještě pořádně neexistuje a není vůbec levné (více o Tesle 3 čtěte zde).
Zakladatel automobilky Tesla Elon Musk, šílený vědec, génius, vizionář a fanfarón (vyberte si podle chuti), dokázal část lidí nadchnout pro elektromobilitu. A ti, vyzbrojeni skládacími křesílky, spacáky a s tisícem dolarů v kapse šli složit zálohu na auto, které snad dostanou nejdříve za rok a půl. Po světě se takových našlo už přes 130 tisíc.
Milovníci nakousnutých jablek vyražených na mobilních telefonech tak už v honu za nejnovějším výrobkem obdivované firmy nejsou sami. Tesla dokázala to samé a s mnohem kratší tradicí v zádech.
O trojkové tesle se toho zatím moc neví, známá je vlastně pouze cena 35 tisíc dolarů. Vzhled neohromí ani neurazí. Jestli je složení tisícidolarové zálohy nákup zajíce v pytli, nebo stvrzení důvěry v mladou ambiciózní automobilku, je otázka. Každopádně asi nikdo z teslařů nedokáže racionálně vysvětlit své zaujetí pro ta elektrická auta z Kalifornie. Paralela s miliony zbožně vyhlížejícími každý nový iPhone se však doslova nabízí.
Nutno dodat, že k výpravě do fronty na novou teslu nevede v USA často jen nadšení pro nové technologie, ale také spořivost. Ve Spojených státech totiž můžete dostat na nákup elektromobilu 7 500 dolarů, což je při ceně nového modelu Tesly významná úspora. Tato nabídka ovšem platí pro daného výrobce vždy jen na prvních 200 tisíc prodaných aut.
Čechy fronty před teslárnami neohromí, spíš si poklepou na čelo: takhle jsme probděli pár nocí, když do mototechny dorazila nová embéčka nebo když jsme v plánovaném hospodářství sháněli pračku. Na druhou stranu: co by za takové fronty mnohé automobilky před svými dealerstvími daly.