Nejlevnější Octavii se startovací cenovkou 354 900 korun i nadále zůstal čtyřválec, je to motor 1,2 TSI se 63 kilowatty.
Litrový benzinový přeplňovaný motor 1,0 TSI nahrazuje silnější provedení dvanáctistovky TSI, které mělo 81 kW a 175 Nm.
Litr s výkonem 85 kW a maximem točivého momentu 200 Nm je oproti čtyřválci, který nahrazuje, o necelý půllitr úspornější (tabulková hodnota spotřeby je 4,5 l/100 km), výkonnější a má také lepší dynamické parametry. Litrová octavia má podle továrních údajů pokořit dvoustovku. Pro srovnání: s motorem 1,2 TSI 81 kW byla maximální rychlost 199 km/h, s 1,0 TSI to je 202 km/h. S novým motorem je také rychlejší ve sprintu z nuly na stovku (9,9 sekundy versus 10,1).
Motor známý z VW Polo, Audi A1 nebo Seatu Ibiza by si měl s velkou Octavií poradit. Prokazuje to už pod kapotou VW Golf v úsporné verzi BlueMotion, což je technicky téměř identické auto jako Octavia. Český model má i přes delší karoserii podle tabulek jen o dvacet kilogramů vyšší hmotnost. Oproti dvanáctistovce je cenovka litrového provedení o pět tisíc vyšší.
Paradoxní je, že tento motor dostává Octavia dříve než Fabia, pro kterou je určitě vhodnější.
V Octavii je motor spojený s šestistupňovým manuálem, nebo za příplatek 47 tisíc se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG.
Za tříválcovou octavii s karoserií kombi, automatem a nejvyšší možnou výbavou Style lze utratit 583 900 korun. Litrový motor nelze koupit pro nóbl provedení Laurin&Klement.
„První vozy dorazí do showroomu v půlce června,“ uvedl pro iDNES.cz Vítek Pelc z tiskového oddělení automobilky.
Octavia dostala do čerstvého ceníku také nové prvky výbavy jako zadní parkovací kameru nebo bezdrátovou nabíječku mobilů. Za příplatek 25 tisíc lze pořídit i adaptivní tlumiče.
Octavia má podle neoficiálních informací letos projít faceliftem, při kterém dostane nová dělená přední světla (čtěte více).
Projděte si výrobu octavií krok za krokem:
9. července 2014 |