Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí nabízet ve velmi exponované třídě malých aut dvanáct let staré auto. Ano, Fiat Punto se stále prodává.
Fiat Argo

Fiat Argo | foto: Fiat

I přes mnohoznačná prohlášení šéfa automobilky Sergia Marchionneho nakonec Punto dostane nástupce, jmenovat se bude Argo. Značku s bizarnější modelovou řadou aby dnes člověk v Evropě pohledal.

Fiat, hrdá italská automobilka, která se objevuje v prvních kapitolách automobilismu, má dnes nabídku postavenou na variacích na téma Fiat 500. Samotná pětistovka už je i přes předloňský velký facelift taky docela fousatá (představila se v roce 2007), jejím různě nafouknutým odvozeninám nelze upřít snahu a sem tam i nějaký nápad, ale šlágr to zrovna není.

Abarth Punto Evo
Fiat Grande Punto dostal facelift
Fiat Punto

Fiat Punto se vyrábí už dvanáct let, stále je v nabídce

Turecké Tipo je kromobyčejně povedené, zaujme hlavně svou obyčejností (to je kvalita, ne výtka). A na vrcholu (alespoň cenovém) je dvoumístný roadster 124 Spider. Dolce-vita kabrio s pohonem zadních kol staví Fiat společně s Mazdou.

Auto vycházející z ikonické MX-5 je skvělé, ale mezi ostatní fiaty jako by spadlo z Měsíce. Takový roadster za 800 tisíc se kupuje pro radost o nedělních odpoledních nebo milence, jenže co si pak má zámožný světák koupit u Fiatu k tomu? Rodinnou ošklivku Fiat 500L Living? Možná radši dodávku Talento.

Tradiční fiatáři tak jdou pro Punto po třech faceliftech. Šarm, který mu dal před patnácti leto Giorgetto Giugiaro, mu odepřít nelze, jinak už je to spíš bizar. A k tomu všemu vládce koncernu FCA Sergio Marchionne donekonečna opakuje, že je to poslední Punto v historii.

Jak to myslel se teď možná ukázalo. Slavné jméno sice značka opustí, ale třídu malých aut ne. Zatím tedy alespoň v Brazílii, kde se představil nástupce jménem Argo.

Pohledný pětidveřový hatchback s rysy Fiatu Tipo se pro jižní Ameriku bude vyrábět ve fabrice v Betimu na periferii Belo Horizonte. V plné parádě se ukáže na autosalonu v Buenos Aires v červnu. Na brazilském trhu nahradí Bravo, Punto a Palio.

Fiatářům se sluší připomenout, že jihoamerická nabídka značky je hodně odlišná od té evropské a historicky úspěšná jména tam vozí modely v Evropě nevídané. Jižní Amerika je totiž baštou Fiatu, právě tam vydělává peníze.

Fiat Argo

Argo je asi čtyři metry dlouhé, první obrázky ukazují vyšňořenou verzi se sportovními doplňky, osmnáctistovkou pod kapotou a šestistupňovou automatickou převodovkou.

Slabší verze budou mít pod kapotou atmosferické benzinové čtyřválce 1,0 a 1,3, u kterých bude možné manuální převodovku nahradit robotizovaným automatem. Kromě benzinu umí tyto motory spalovat etanol, což je tradiční alternativní palivo na jihoamerickém trhu.

Koncem roku by mělo hatchback doplnit provedení sedan, který by se měl vyrábět v argentinské Ferreyře nedaleko Cordoby. Příprava výroby bude Fiat stát půl miliardy dolarů.

  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

Nadšenci nastartovali své poklady a pádí z Prahy. Cílem je dojet do Atén

4. května 2024  13:35

V druhém ročníku akce Oldtimer Express vyrazilo v sobotu ráno z Prahy 43 posádek veteránů,...

Po Okruhu Českobrodském uháněli autodědečci i veteránský dorost

4. května 2024

Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí, odstartoval svůj jubilejní ročník ve...

Před sto lety potkal Rolls Royce, aby postavili nejlepší auta světa

4. května 2024

Na den přesně před 120 lety se v Manchesteru poprvé setkali Henry Royce a baronet Charles Stewart...

Tesla kvůli kopírování ochranné známky žaluje indického výrobce baterií

3. května 2024

Americká automobilka Tesla zažalovala indického výrobce baterií za porušení ochranné známky. Firma...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...