Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

BMW má zase superkupé. Českou cenu má zatím jen diesel za 2,7 milionu

BMW začne na podzim prodávat velké luxusní kupé řady 8, která se tak vrací do hry po téměř dvaceti letech, kdy se přestala vyrábět první generace. Ta byla výjimečná, ale také velmi neúspěšná. Od novinky mnichovská automobilka očekává mnohem lepší výsledky.
BMW 8 2018

BMW 8 2018 | foto: BMW

V osmdesátých letech minulého století mělo BMW v nabídce jedno povedené kupé řady 6. Dařilo se mu na závodních tratích a bylo populární i u zákazníků. Jenže mnichovská automobilka nástupce nechystala, sportovně laděné zákazníky lákala na M5 a ty toužící po luxusu na řadu 7 s až dvanáctiválcovým motorem. A komu by ani jedna varianta nevyhovovala, ten si mohl od roku 1989 pořídit kupé řady 8. Tehdy úplnou novinku, zcela se vymykající produkci značky. 

Elegantní auto mělo několik specialit, které BMW té doby neznala. Třeba víceprvkovou zadní nápravu, výklopná přední světla, chybějící B sloupek a třeba i elektronickou kontrolou trakce, adaptivní tlumiče nebo posilovače řízení s proměnlivým účinkem. Pod kapotou pak byl rovnou dvanáctiválec s objemem pět litrů a výkonem 220 kW. Prostě špičkové auto, které se však netrefilo do správné doby. Zájem byl kvůli mnoha okolnostem velmi vlažný, až se BMW rozhodlo nabídnout i slabší verzi s osmiválcem. To mělo označení 840i, silnější varianta 850i. První osmička skončila v roce 1999 bez nástupce.

Později BMW vrátilo do hry šestkové kupé, ale to v druhé generaci zůstalo jen ve čtyřdveřové verzi. Klasické kupé nepokračuje, protože je tu nová osmička. Ta se poprvé ukázala loni jako koncept, nyní již známe produkční variantu, která se začne prodávat na podzim. A to i v Česku. Dodejme, že BMW má nějakou dobu v nabídce i velmi ostře řezaný model i8 s hybridním pohonem. Ale to je velmi specifický model.

Nová osmička s tou předchozí logicky moc společného nemá. Tedy s výjimkou postavení modelu v hierarchii značky a karosérie kupé. Design je veskrze moderní a s ohledem na současné bezpečnostní předpisy nemohlo BMW do hry vrátit ani výklopné světlomety, i kdyby chtělo. V každém případě je nové kupé velké auto s délkou 4,84 metru a šířkou 1,9 metru. Sportovní šmrnc karoserii nechybí, ale subtilní sportovec to rozhodně není a ani neměl být. 

Přední partie je velmi mohutná s velkými ledvinkami, ovšem stále relativně konvenčních tvarů s alespoň symbolickým nárazníkem, to původní koncept nic jiného než ledvinky vepředu neměl. Na bocích zaujmou velké výdechy za předními koly, ještě větší jsou pak za těmi zadními. Kabina se dozadu výrazně svažuje, jak to také u pravověrného sportovního kupé má být. Uvnitř se tak usadí 2+2 pasažéři, když ti vzadu budou děti. Opět  kupé klasika. 

BMW 8 2018
BMW 8 2018

Zatím BMW ohlásilo dvě varianty, jednu s benzinovým motorem a jednu se vznětovým agregátem. Ano, i velké sportovní kupé může mít pod kapotou diesel. Pokud vám to přijde divné, tak můžete volit i jinou bavorskou osmičku - i8, která má hybridní pohon.

Diesel má označení 840d a je to třílitrový šestiválec s dvojitým turbodmychadlem. Výkon rozhodně není malý, 235 kW a 680 Nm stačí na zrychlení z nuly na stovku za 4,9 sekundy a maximální rychlost je 250 kilometrů za hodinu. To ovšem není reálná maximální rychlost, jen omezovač auto na vyšší rychlost nepustí.

Stejnou maximální rychlost má i silnější benzinový osmiválec, opět kvůli omezovači. Ovšem už ve zrychlení je docela podstatný rozdíl, 850i xDrive se na stovku dostane už za 3,7 sekundy. Zaslouží se o to osmiválec s objemem 4,4 litru a výkonem 390 kW a točivým momentem 750 Nm. Navíc, jak název verze napovídá, je to čtyřkolka, dieselová varianta začíná jen s pohonem zadní nápravy. Obě verze mají osmistupňový Steptronic. Spotřeba není u takového auta podstatná, ale diesel bude v klidném provozu úsporný, vezme si okolo šesti litrů nafty. To silnější benzin bude potřebovat minimálně 10 litrů naturalu na 100 kilometrů.

Zatím české zastoupení automobily uvádí v konfigurátoru základní cenu modelu 840d, který startuje na částce 2 694 900 korun. Ale takové auto si pořídí málokdo, protože příplatková výbava je tradičně opulentní a taktéž tradičně velmi nákladná. Takže stovky tisíc navíc nejsou při zaškrtávání položek žádný problém.

BMW 8 2018
BMW 8 2018

V základu je jediný bílý lak, metalíza stojí 30 tisíc, ale také 65 tisíc korun v případě speciální šedé. K té si navíc musíte vzít buď M paket za 132 tisíc, nebo balíček M Individual za skoro 250 tisíc korun. A tak to jde dál a dál. Připlácí se třeba za laserové světlomety, základní jsou diodové. Platí se za lepší kůži, audio, karbonovou střechu a tak dále. 

Interiér je luxusně decentní, místo budíků je už tradiční displej, druhý je pak uprostřed v rámci multimediální výbavy. Osmička je sportovní kupé, takže prostorem se uvnitř neplýtvá. Výrobce dbal především na ergonomii, takže palubní deska je tradičně mírně nakloněna k řidiči a tříramenný volant je příkladně tvarovaný s tlustým věncem.

Autor:
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

Nadšenci nastartovali své poklady a pádí z Prahy. Cílem je dojet do Atén

4. května 2024  13:35

V druhém ročníku akce Oldtimer Express vyrazilo v sobotu ráno z Prahy 43 posádek veteránů,...

Po Okruhu Českobrodském uháněli autodědečci i veteránský dorost

4. května 2024

Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí, odstartoval svůj jubilejní ročník ve...

Před sto lety potkal Rolls Royce, aby postavili nejlepší auta světa

4. května 2024

Na den přesně před 120 lety se v Manchesteru poprvé setkali Henry Royce a baronet Charles Stewart...

Tesla kvůli kopírování ochranné známky žaluje indického výrobce baterií

3. května 2024

Americká automobilka Tesla zažalovala indického výrobce baterií za porušení ochranné známky. Firma...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...