Když v roce 2011 přišel Range Rover Evoque, vzbudil emoce i zájem. Malé SUV se od začátku prezentovalo jako stylový vůz do města. Zajímavý byl především třídveřový model, jakési SUV kupé. V průběhu let z něj výrobce vytvořil kabriolet, v kategorii městských SUV věc neobvyklá.
Evoque první generace byl velmi úspěšný vůz, proto se výrobce rozhodl u nové generace design zásadně neměnit. Základní proporce a styl mají obě generace stejné, jinak to jsou jiná auta. Ostatně, podobně postupuje Range Rover i u dalších modelů, které se mezigeneračně výrazně neodlišují.
Třídveřová varianta sice byla zajímavá, ale mnoho zákazníků si ji nevybralo. Takže druhý Evoque dostane jen pět dveří. Kabriolet bude ještě chvíli pokračovat v první generaci a měl by se dočkat i nástupce.
Přestože základní rysy zůstávají, lifting samozřejmě dělá dvojku atraktivnější. Za vzor posloužil větší model Velar. Platí to o předních úzkých světlometech s LED zdroji. Vzadu Velar připomínají propojená světla a na bocích zapuštěné kliky. Vizuálně výrazný je přední nárazník s výraznými vstupy vzduchu na krajích nebo boční blikače na konci blatníků.
Pokud tyto inovace spojíme s charakteristickými linkami Evoqu, jako je svažující se střecha, malé zadní okno a tradičními prvky Range Roveru, musíme konstatovat, že je to povedený a moderní mix.
I základní tvary interiéru se mezigeneračně nezměnily, přibyly však nové technologie, třeba dvoudisplejový systém Touch Pro Duo na středovém panelu, který už má větší Velar. Podle přání zákazníka a tučnosti jeho konta může být interiér vyveden velmi luxusně. Potěšující je, že interiér včetně palubní desky je přehledný a bez zbytečných výstřelků. Na přání může být včetně sedadel potažen luxusní kůží, ale také potahy z recyklovatelných materiálů.
V rámci příplatkové výbavy může mít nový Evoque zajímavé vychytávky. Tak třeba střední zpětné zrcátko se může změnit na displej s vysokým rozlišením, který promítá záběry ze širokoúhlé parkovací kamery. Multimediální displej dokáže promítat obraz zepředu vozu přes virtuálně průhlednou kapotu a motor. Obojí se bude v městském provozu hodit.
Auto stojí na nové platformě PTA (Premium Transverse Architecture). Rozvor se prodloužil o 21 milimetrů, čehož si užijí především cestující na zadních sedadlech, kterým se zvětšil prostor pro nohy. Mezigeneračně je auto o 16 procent tužší a je i lehčí. Výrobce použil ve velké míře recyklované materiály, třeba na kapotu motoru nebo koberce v interiéru.
Přestože je to primárně auto na běžné silnice a většina majitelů ho tak používá, tak DNA Range Roveru zůstalo zachováno. To platí pro verze s pohonem všech kol, nejlevnější varianta má poháněnou jen přední nápravu. Firma se chlubí nejnovější verzí systému Adaptive Dynamics a přepracovaným odpružením přední i zadní nápravy, což zajistí velmi slušnou průchodnost terénem. Světlá výška je solidních 21,2 cm, brodivost 60 cm a nájezdové úhly jsou vpředu 25 a vzadu 30 stupňů.
Zhruba za rok dostane Evoque i tříválec, což je u auta za minimálně milion korun poněkud zvláštní, flotilové emise jsou však neúprosné a navíc tříválec bude zároveň plug-in hybrid. Zatím si zákazníci musí vystačit s benzinovými a naftovými agregáty s výkonem 150 až 300 koní. V drtivé většině jsou spojeny s devítistupňovým automatem, jen základní naftová verze s pohonem předních kol má převodovku manuální s šesti stupni. Všechny tyto agregáty mohou být na přání spojeny s mildhybridní technologií, která ukládá energii z brzdění a pak elektromotor pomáhá při akceleraci.
Firma již bere objednávky, a to i na českém trhu. Základní varianta se stopadesátikoňovým dieselem, pohonem přední nápravy a šestistupňovým manuálem vyjde na necelý milion korun. Výbava je bohatá, zahrnuje LED přední i zadní světla, dvouzónovou klimatizaci, tempomat a mnoho dalších věcí. Za automatickou převodovku a pohon všech kol se u stejného agregátu připlácí 130 000 korun. Vyšší výbava, či spíš designový paket, R-Dynamic vyjde u všech motorů zhruba o 60 000 korun dráž.
Nejdražší Evoque s třísetkoňovým zážehovým motorem ve specifikaci R-Dynamic vyjde na necelý půldruhý milion korun. Samozřejmě bohatá příplatková výbava může cenu vystřelit mnohem výš. Nejdražší jsou vozy z limitované edice First Edition. Mají třeba Matrix LED světla, kožené čalounění, střešní okno, head-up displej a další výbavu. V této výbavě jsou k dispozici modely se 180koňovým dieselem a 250koňovým zážehovým agregátem, a to pouze jeden rok od zahájení prodeje. Zájemci musí počítat s cenou 1,75 až 1,85 milionu korun.