Honda Accord 2,2 i-CTDi

Honda Accord 2,2 i-CTDi | foto: iDNES

Accord diesel: 140 koní a 340 Nm

  • 27
Honda Accord dostala zbrusu nový turbodiesel, který není zajímavý pouze tím, že se jedná o první diesel vyvinutý automobilkou Honda. Za pozornost stojí i hodnoty, které tento agregát vykazuje. Dynamikou jízdy se tak dieselový accord hrdě hlásí k ostatním automobilům japonské značky.

Celohliníkový motor je vyráběn metodou takzvaného polotuhého odlévání, která umožňuje výrobu tenkých stěn - stěny válců mají šířku pouhé 3 mm! Pohonná jednotka není vybavena filtrem pevných částic, přesto však splňuje EURO4.

Pohonná jednotka
Čtyřválcový agregát o objemu 2,2 litru disponuje výkonem 103 Kw (140 k) při 4000 ot/min a nejvyšším točivým momentem 340 Nm při 2000 ot/min.

Šestnáctiventilový motor s přímým vstřikováním Common-Rail druhé generace dokáže accord rozjet z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy (10,1 Tourer) a udělit mu maximální

K zajímavostem accordu diesel patří řešení vytápění interiéru. Je-li motor studený, vytápí prostor pro posádku klimatizace, která se jednoduše řečeno přepne na opačnou funkci než plní v parných letních dnech. Po zahřátí agregátu na provozní teplotu se vytápění přepne do normálního režimu, tedy na klasické topení.
rychlost 210 km/h (198 Tourer).

Průměrná spotřeba vozu je podle údajů výrobce 5,4 l/100 km u verze sedan, o 0,4 litru více si řekne automobil v provedení Tourer (kombi).


TEST: Honda Accord 2.0 Comfort

Motoru vypomáhá kapalinou chlazené turbo s proměnlivou geometrií lopatek a mezichladičem stlačeného vzduchu. Dvě vyvažovací hřídele pak účinně bojují proti vibracím a hluku. Servisní interval Hondy Accord 2.2 i-CTDi je 20 tisíc kilometrů.

Krátká testovací jízda prozradila, že dieselový accord může díky svým dynamickým a jízdním vlastnostem oslovit nejen nové zákazníky, ale i příznivce značky, která je známá především benzinovými motory VTEC.

Ceny dle výbavy v Kč vč. DPH

Sport

Executive

Honda Accord 2.2 i-CTDi Sedan

789 000

899 000

Honda Accord 2.2 i-CTDi Tourer

829 000

949 000


Témata: Hluk, Honda, klimatizace