Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Alfa 147 : žíznivý elegán s minikufrem

  10:36aktualizováno  10:36

hodnocení iDNES 4/5

Sportovní duch z ní číší z každého detailu a ještě pořád vzbuzuje kolem sebe pozornost. Testovaný model, vybavený neslabším motorem v nabídce i základní výbavou Progression, na silnicích rozhodně nebyl slabým hráčem. Díky malým vnějším rozměrům ho navíc oceníte ve městě při parkování.

VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * BEZPEČNOST * MOTOR * SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA


VNĚJŠÍ VZHLED
Od prvních okamžiků "147čka" upoutá čistými liniemi karoserie zakončenými charakteristickým „véčkem“ na přední části kapoty. Není nutné vůz ani příliš dlouho obcházet, aby bylo možné odhalit množství detailů dokreslující celkový dojem. Namátkou například chromovaná klika předních dveří či kapkovitý tvar bočních zrcátek. Designéři si také velmi dobře poradili i s rozrušením velkých ploch karoserie. V přední části je patrný šípovitý prolis dokreslující sportovní nádech vozu, na boční straně zase můžete pozorovat dvě základní křivky navazující na ostatní designové prvky.

Trochu netradiční je umístění předních blinkrů až ve spodní části nárazníku, v současnosti bývá obvyklejší integrace do hlavních světlometů. Použitá koncepce tak může trochu překvapit protijedoucí řidiče. Podle mnohých patří tmavě červená metalíza vůbec k tomu nejlepšímu, co lze v nabízené barevné paletě najít. Vyniknou v ní totiž všechny detaily vozu.

INTERIÉR A KUFR
Velký rozvor náprav 4,17 metrů dlouhého vozu se kladně podepsal na prostornosti interiéru. Všichni mají dostatek místa v oblasti kolen a za výjimečných okolností by se dalo představit i cestování v pěti lidech. Ostatně za tímto účelem byl testovaný model vybaven paketem komfort, který zahrnuje mimo jiné právě třetí zadní opěrku hlavy. U té bych však určitě přišlo vhod, kdyby byla nižší nebo více zapuštěná do opěradla, protože opravdu nepříjemně ztěžuje výhled vzad. Při menším počtu pasažérů se tedy vyplatí ji jednoduše vyndat.

Obvyklým problémem pro osoby vyššího vzrůstu je pak aerodynamické snižování střechy, kvůli kterému se na zadních sedadlech hlavou dotýkají stropu. Méně praktické, ale elegantní je světlé čalounění interiéru, které dobře kontrastuje s lakem vozu. Sedadla mají velmi dobré boční vedení, vpředu s bederní opěrkou a u řidiče navíc s nastavitelnou výškou.

Pozornost si zaslouží pracoviště řidiče. Tříramenný volant potažený kůží s výškovým i podélným nastavením se velmi dobře drží a má optimální velikost věnce. V rámci příplatkové výbavy ho lze doplnit o ovládání rádia (popřípadě telefonu). Nejenže je to pohodlné, ale současně to zvyšuje bezpečnost.



Témata: Alfa Romeo, jízdné


Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.