Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kapesní supersport snů odložil střechu

  14:09aktualizováno  14:09
Ženeva (Od zpravodaje iDNES.cz) - Alfa Romeo 4C je symbol renesance italské značky. Malý sporťák, který má díky skvělému poměru hmotnosti a výkonu parametry supersportu, se představuje v otevřené verzi.

4C je po dlouhých letech první alfa s pohonem zadních kol, a podle slibů Sergia Marchionneho už budou mít všechny další nové alfy tuto architekturu. Do Česka podle informací iDNES.cz míří už aspoň čtyři kousky kupé, které se prodává od loňska.

Alfa 4C Spider je dílem designérů z Centra Stile Alfa Romeo. Dvoumístný puristický sporťák odložil vlastně jen vrchní kus střechy, zadní rám zůstal zachován. Než spider, nebo chcete-li kabrio, je to tedy spíš targa.

U spideru se tato superalfa ještě víc se chlubí svou karbonovou konstrukcí, kterou odhaluje rám okna. Pozitivní změnou jsou nová světla, která nahradila lampy kupéverze.

Osmnáctipalcové ráfky vpředu a devatenáctky vzadu dostaly speciální design. Vnitřek čtyřmetrové krasavice zůstal beze změn. Upravovalo se nastavení podvozku.

Fotogalerie

Konstruktéři opět slibují skvělou aerodynamiku, která kromě potřebného přítlaku k asfaltu zaručí, že na pasažéry při sundané střeše nepotáhne. 

I u spideru se vešli pod tunu hmotnosti díky použití karbonu. Na váze se šetřilo i na karoserii; vyrobili ji ze speciálního laminátu SMC (skelných vláken). Alfa udává, že použitý materiál má hustotu 1,5 g/cm³, což přináší v porovnání s  ocelí (~7,8 g/cm³) anebo hliníkem (~2,7 g/cm³) citelnou úsporu. Při malých nárazech se nedeformuje, odolává chemii a slunečnímu záření a velmi dobře tlumí zvuk.

Za zády posádky je stejný motor jako v kupé: přeplňovaný čtyřválec 1750 Turbo Benzina s výkonem 240 koní a 350 kroutícími newtonmetry. Použití speciální hliníkové slitiny ušetřilo 22 kilo hmotnosti, motor známý i z jiných alf dostal u 4C speciálně odladěné sání a výfuk pro co nejsportovnější projev. Motor spolupracuje s dvouspojkovou převodovkou TCT a nechybí volič jízdních režimů DNA. Nový výfuk z titanu a karbonu s centrálně umístěnou koncovkou dodal specialista Akrapovic. Dovnitř schoval bezdrátově ovládaný ventil, který mění hlas. 

Podle renomovaného magazínu Quattroruote se nový spider dostane do prodeje za rok. Do té doby se ukáže, jaké řešení Alfa zvolí pro skládací střechu.





Nejčtenější

Příbramská Svatá hora zažila šok. Sjely se k ní desítky vozů Porsche
VIDEO: Svatá Hora u Příbrami zažila burácení motorů Porsche

Svatá Hora u Příbrami patřila poslední sobotu v dubnu autům. Sraz si tu dali příznivci legendární značky Porsche. V Porsche klubu 108 jsou majitelé hlavně...  celý článek

Rallye Praha Revival 2015
Václavské náměstí patřilo legendám, vyrazily na třídenní Rallye Revival

Už po sedmé odstartoval z centra Prahy veteránský závod Rallye Praha Revival. Na start třídenní soutěže se postavily legendy motoristického sportu.  celý článek

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě získalo do svých sbírek unikátní pancéřovanou...
Autofotka týdne: Škoda VOS je pancéřovaný unikát pro komunistické papaláše

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě získalo do svých sbírek unikátní pancéřovanou limuzínu Škoda VOS. Vozidlo pro československé i zahraniční komunistické vládní...  celý článek

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

Škoda Yeti.
Britský ministr žádá náhrady pro majitele škodovek s vadným softwarem

Britský ministr dopravy Chris Grayling požaduje kompenzace pro zákazníky, kteří si v Británii koupili vozy značky Škoda se softwarem manipulujícím s hodnotami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.