Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kapesní supersport snů odložil střechu

  14:09aktualizováno  14:09
Ženeva (Od zpravodaje iDNES.cz) - Alfa Romeo 4C je symbol renesance italské značky. Malý sporťák, který má díky skvělému poměru hmotnosti a výkonu parametry supersportu, se představuje v otevřené verzi.

4C je po dlouhých letech první alfa s pohonem zadních kol, a podle slibů Sergia Marchionneho už budou mít všechny další nové alfy tuto architekturu. Do Česka podle informací iDNES.cz míří už aspoň čtyři kousky kupé, které se prodává od loňska.

Alfa 4C Spider je dílem designérů z Centra Stile Alfa Romeo. Dvoumístný puristický sporťák odložil vlastně jen vrchní kus střechy, zadní rám zůstal zachován. Než spider, nebo chcete-li kabrio, je to tedy spíš targa.

U spideru se tato superalfa ještě víc se chlubí svou karbonovou konstrukcí, kterou odhaluje rám okna. Pozitivní změnou jsou nová světla, která nahradila lampy kupéverze.

Osmnáctipalcové ráfky vpředu a devatenáctky vzadu dostaly speciální design. Vnitřek čtyřmetrové krasavice zůstal beze změn. Upravovalo se nastavení podvozku.

Fotogalerie

Konstruktéři opět slibují skvělou aerodynamiku, která kromě potřebného přítlaku k asfaltu zaručí, že na pasažéry při sundané střeše nepotáhne. 

I u spideru se vešli pod tunu hmotnosti díky použití karbonu. Na váze se šetřilo i na karoserii; vyrobili ji ze speciálního laminátu SMC (skelných vláken). Alfa udává, že použitý materiál má hustotu 1,5 g/cm³, což přináší v porovnání s  ocelí (~7,8 g/cm³) anebo hliníkem (~2,7 g/cm³) citelnou úsporu. Při malých nárazech se nedeformuje, odolává chemii a slunečnímu záření a velmi dobře tlumí zvuk.

Za zády posádky je stejný motor jako v kupé: přeplňovaný čtyřválec 1750 Turbo Benzina s výkonem 240 koní a 350 kroutícími newtonmetry. Použití speciální hliníkové slitiny ušetřilo 22 kilo hmotnosti, motor známý i z jiných alf dostal u 4C speciálně odladěné sání a výfuk pro co nejsportovnější projev. Motor spolupracuje s dvouspojkovou převodovkou TCT a nechybí volič jízdních režimů DNA. Nový výfuk z titanu a karbonu s centrálně umístěnou koncovkou dodal specialista Akrapovic. Dovnitř schoval bezdrátově ovládaný ventil, který mění hlas. 

Podle renomovaného magazínu Quattroruote se nový spider dostane do prodeje za rok. Do té doby se ukáže, jaké řešení Alfa zvolí pro skládací střechu.





Nejčtenější

Audi ukázalo zmenšený model Q2, který se s využitím kamer a ultrazvukových...
Audi se jízdu bez řidiče musí naučit sama

Německá značka Audi pracuje na systému autonomního řízení, který se učí podle šoféra. Asistenční systémy s umělou inteligencí se dostanou již do příští A8.  celý článek

Paolo Stanzani a Lamborghini Miura
Stvořitel automobilové sexbomby zemřel

Zemřel Paolo Stanzani, geniální inženýr, z jehož rýsovacího prkna pochází jedno z nejslavnějších aut všech dob, Lamborghini Miura. Bylo mu 81 let. Stál za...  celý článek

Cadillac Trump Golden Series Limousine
Trump miluje Cadillac. Sám jednoho vymyslel a vyrobili mu ho mafiáni

Nový americký prezident Donald Trump v minulosti proslul jako realitní magnát a hoteliér. Svoje jméno, které si sám cení na tři miliardy dolarů, ovšem nyní...  celý článek

Autobus sjel na Kolínsku do příkopu, hasiči evakuovali 28 osob (13.1.2017).
Silnice jsou úzké a auta široká. Ke sjetí na krajnici je čím dál blíže

Redakce iDNES.cz dlouhodobě sleduje frekventovanou silnici třetí třídy na východním okraji Prahy. Komunikace 0126a je velmi úzká, s okrajem vozovky začíná...  celý článek

Shineray XY400
Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.